با پايان ده هفته رقابت شش تيم رقم خورد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خبرداد:

ضعف فرهنگی، دلیل اصلی برخی آشفتگیها در نمای ساختمانها است/ضرورت مطالبه گری رسانه های قم

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: ضعف فرهنگی و بی توجهی به سبک زندگی ایرانی - اسلامی یکی از مهمترین علتهای آشفتگیها و بی نظمی در نمای ساختمانها در قم است.

کد خبر: 960517012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶ - ۹:۱۶ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: ضعف فرهنگی و بی توجهی به سبک زندگی ایرانی – اسلامی یکی از مهمترین علتهای آشفتگیها و بی نظمی در نمای ساختمانها در قم است.ضعف فرهنگی، دلیل اصلی برخی آشفتگیها در نمای ساختمانها

ضعف فرهنگی، دلیل اصلی برخی آشفتگیها در نمای ساختمانها

ضعف فرهنگی، دلیل اصلی برخی آشفتگیها در نمای ساختمانها

 

ضعف فرهنگی، دلیل اصلی برخی آشفتگیها در نمای ساختمانها

امین مقومی روز سه شنبه با حضور در مرکز قم بمناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران ، گفت: لحاظ کردن فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی در طراحی ساختمانها از مهمترین عللی است که سبب میشود نما و منظر شهری در شان جامعه اسلامی باشد.
مقومی با تاکید بر اینکه معماری و سبک زندگی اسلامی باید با فرهنگ مردم عجین گردد، ادامه داد: مهندسین و دست اندرکاران مباحث ساخت و ساز در این زمینه نیاز بخوراک فرهنگی دارند، در غیر اینصورت ضعف فرهنگی به تمام متولیان این امر سرایت میکند.
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم بر اهمیت آموزش تاکید و عنوان کرد: در این زمینه دورههای تخصصی ویژه ای برگزار گردیده و در نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان هم بصورت مداوم با درج مطالب مفید و اثرگذار اطلاع رسانی میشود.
وی افزود: در چند سال گذشته که نمای رومی در سطح شهرخیلی شایع شده بود، با وضع مقررات و اطلاع رسانی تا حدودی جلوی ساخت این نماها گرفته شد، اما هم چنان کار فرهنگی و اطلاع رسانی در این راستا بصورت ویژه نیاز است.
مقومی تاکید کرد: با توجه به اینکه استان قم از غنای فرهنگی بالایی برخوردار است، نمای رومی بنوعی تیشه زدن به ریشه فرهنگ استان است و عده ای در این زمینه سودجوییهای زیادی کرده اند.
او گفت: باید کار تخصصی در این زمینه انجام گردد؛ زیراکه در مواردی اجرای نمای رومی در برخی ساختمانهای سطح شهر به علت تناسبت نداشتن استحکام بنا با نمای سنگی موجب ایجاد بحران ایمنی میشود.


رئیس سازمان نظام مهندسی قم تصریح کرد کرد: بعد از سفر رهبر معظم انقلاب در سال هشتاد و نه به استان قم و تاکید ایشان مبنی بر رعایت سبک ایرانی اسلامی درهمه ضوابط در استان، ضوابطی برای طراحی نمای ساختمانها معین شد.
او افزود: در یک ماه اخیر نیز در کمیسیون سیما و منظر شهری مصوب گردید برای هر منطقه شهرداری کمیته اجرایی تشکیل گردد تا در زمان بندی مشخصی بر نما و منظر شهری نظارت کافی صورت گیرد و اساس نامه ای هم در این زمینه تبیین شده است.
مقومی تصریح کرد: تابلو و علائمی که برای سر در ساختمانها استفاده میشود مبحث بیستم مقررات ساختمان است و با نمای ساختمان ارتباط نزدیکی دارد که در دست بررسی است تا علاوه بر نظارت، قوانین خاصی بر آن اعمال گردد.
وی دربخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز خبرنگار با بیان اینکه اصحاب رسانه وظیفه سنگین آگاهی سازی صحیح بجامعه را دارند، گفت: از خبرنگاران انتظار داریم نسبت به اهمیت ترویج سبک ایرانی اسلامی در جامعه همت کنند تا این فرهنگ میان آحاد جامعه ترویج پیدا کند.
مقومی تاکید کرد: مطالبه گری رسانه ها در این حوزه، ما را به ورود کارشناسیتر در موضوعهای فرهنگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی تشویق میکند.
محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان بود که در هفدهم مرداد سال هفتاد و هفت در جریان کشتار دیپلماتهای ایرانی در مزار شریف بدست طالبان بشهادت رسید و این تاریخ در تقویم رسمی کشور بعنوان روز خبرنگار نام گرفت.
منبع : ایرنا

 

دانلود رایگان منابع آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۶
1290 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0