با پايان ده هفته رقابت شش تيم رقم خورد ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم مطرح کرد:

“انتقاد” شاکله کار خبرنگاری است/ مدیران روحیه “انتقاد پذیری” خود را ارتقا دهند

ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: مدیران در رده‌ های مختلف باید روحیه انتقاد پذیری خود را ارتقا داده و با بکار بردن انتقادات خبرنگاران زمینه اصلاح امور در دستگاهها را دنبال کنند.

کد خبر: 960517013 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۷ مرداد ۹۶ - ۹:۲۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،ریاست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان استان قم بیان کرد: مدیران در رده‌ های مختلف باید روحیه انتقاد پذیری خود را ارتقا داده و با بکار بردن انتقادات خبرنگاران زمینه اصلاح امور در دستگاهها را دنبال کنند.مدیران روحیه انتقاد پذیری خود را ارتقا دهند

مدیران روحیه انتقاد پذیری خود را ارتقا دهند

مدیران روحیه انتقاد پذیری خود را ارتقا دهند

مدیران روحیه انتقاد پذیری خود را ارتقا دهند

امین مقومی، ضمن تبریک روز خبرنگار بیان کرد: اطلاع‌ رسانی و آگاهی ‌بخشی جامعه از وظایف خبرنگاران است و امیدوار هستیم تمامی اصحاب رسانه در تداوم راه اطلاع ‌رسانی صحیح موفق عمل کنند.
مقومی با اشاره به این که رسالت خبرنگاران با انتقاد پذیری صحیح منجر به اصلاح جامعه میشود و انتقاد از شاکله‌ های کارهای خبرنگاران است، گفت: مدیران در رده‌های مختلف باید روحیه انتقاد پذیری خود را ارتقا داده و با بکار بردن این انتقادات زمینه اصلاح امور در دستگاهها را دنبال کنند.
مقومی با تاکید بر این که برخی از دغدغه ‌هایی که از سازمان نظام ‌مهندسی از جمله دو نقشه‌ ای بودن برای بنای ساختمانها وجود داشته بجاست، ادامه داد: این دغدغه و مشکلات مربوط به فرآیند ها است، در نظرسنجی چند سال قبل در رابطه با مشکل ۲ نقشه‌ ای بودن نتایج حاکی از آن بود که این مسئله بضوابط مربوطه برمیگردد و بخش دیگری از آنهم مربوط بمسائل فرهنگی اجتماعی است.


وی با اعلام این که دغدغه‌ های سازمان نظام‌ مهندسی تنها مسائل فنی نیست، عنوان کرد: افرادیکه از اول بواسطه ۲ نقشه ‌ای بودن دچار تخلف میشوند بر پیچیدگی روند بررسیها می‌افزایند.
رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در رابطه با دغدغه ‌های موجود در روند تعامل با مردم در این سازمان افزود: الکترونیکی کردن خدمات ساختمان‌ سازی یکی از اقداماتی است که باید انجام بگیرد، از جمله اقدامات اطلاع‌ رسانی با پیامک است که موجب کم تر شدن مراجعات بسازمان نظام‌ مهندسی میشود.
مقومی با اشاره به این که بر اساس آمارهای مربوط بشکایات شورای انتظامی کشور، شکایات از نظام‌ مهندسی قم کم تر از نیم درصد است، اظهار داشت: این آمار طبیعی است، البته براساس قانون، کنترلهای لازم برای حسن اجرای امور مهندسی انجام‌ گردیده است.
وی با اعلام این که مردم باید با حقوق خود در حوزه ساخت‌ و ساز آشنا شوند، گفت: مردم باید بدانند که در حوزه نقشه و ساخت‌ و ساز چه ‌کارهایی باید انجام دهند و مردم باید بحقوق خود در ارتباط با مهندسین آشنا گردند، البته سازنده اگر خودش مهندس و متخصص باشد بهتر است، زیرا که در نقشه ‌های اجرایی و نقشه ‌های مصوب مشکلات موجود برطرف میگردد.
مقومی با اشاره به این که بیش از پنج هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی استان قم در هفت رشته هستند، خاطر نشان ساخت: بسته به روحیات، ریسک‌ پذیری و میزان آشنا بودن فرد نیاز است که آموزشهای ضروری به افراد در حوزه ساخت ‌و ساز داده گردد.
منبع : خبرگزاری تسنیم

 

نظام مهندسی برق pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ مرداد ۹۶
1461 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0