دیدار اعضای هیات مدیره و هیات رئیسه جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی با شهردار کلانشهر تبریز

کد خبر: 980919002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۹ آذر ۹۸ - ۸:۵۷ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
اعضای هیات رئیسه جدید و هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی با شهردار کلانشهرتبریز دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدای این دیدار، بابایی ریاست سازمان استان، از خدمات مهندس علی طوماری در طول دوران تصدی ریاست سازمان قدردانی و از بابت حمایتهای شهردار کلانشهر تبریز در مورد تشکیل نشست های و تصویب مصوبات در هیات ۴ نفره استان تقدیر و تشکر نمود.
بابایی در ادامه در مورد وضعیت جاری سازمان و آمار مربوط به سازمان گزارشی ارائه داد.
وی در مورد رویکرد هیات مدیره در بخش اول، تعاملات با پیشکسوتان سازمان و روسای قبلی سازمان که در نخستین نشست هیات مدیره تصویب گردید، نشست های مکرر با اعضای هیات مدیره خواهند داشت و از تجربیات ایشان در همه زمینه ها استفاده خواهد شد. شفاف سازی بر عملکرد مالی و غیر مالی به طور جد مورد پی‌گیری قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه از حذف کاغذی و اقدامات فیمابین به صورت مکانیزه خبر داده از کاهش مراجعات حضوری ارباب رجوع به سازمان اشاره کرد و در نهایت این اقدامات در قالب سامانه ECE که منجر به روانسازی و لزوم چابکسازی در عملیات اداری که منجر به رضایت‌مندی اعضا و مالکین محترم خواهد شد.
بابایی، در رابطه با لزوم استفاده ازخدمات مجریان ذی صلاح در پروژه ها براساس مقررات ملی ساختمان تاکید و خواستار حمایت شهردار محترم در موضوع مذکور گردید.
علی طوماری، عضو هیات مدیره سازمان ضمن سلام و تجدید دیدار و آرزوی توفیق روز افزون به اعضای هیات رئیسه جدید، بیان کرد: تجارب ۱۰ سال گذشته خود را که از مجموعه داشته در اختیار هیات مدیره و هیات رئیسه گذاشته تا بتوانم قدم‌های مثبتی داشته باشم. وی در رابطه با بالکنهای مازاد بر هفتاد درصد که سی درصد از پرونده های سازمان را تشکیل میدهد اشاره کرد و گفت: تا از طریق مراجع قانونی این مورد حل و فصل گردد.
در ادامه این دیدار خانم باقری، نایب رئیس اول سازمان در رابطه با برچسب انرژی ساختمان که در سطح استان کارهای مقدماتی انجام گرفته و آماده عملیاتی شدن هست به صورت پایلوت در منطقه ای از شهرداری با همکاری سازمان در این زمینه اجرایی گردد و هم‌چنین خواستار تشکیل نشست در مورد بررسی مغایرت‌های طرح تفصیلی در تبریز گردید.
کاشانی یکی دیگر از اعضای هیات مدیره در رابطه با کنترل آسانسورها که در نظام مهندسی در ۲ سال گذشته اقداماتی انجام گرفته و بستر فراهم گردیده، خواستار حمایت در هیات ۴ نفره استان گردید.
نوری، خرانه دار سازمان در رابطه با افزایش تعرفه خدمات مهندسی در هیات ۴ نفره اشاره کرد که مورد توجه و عنایت ویژه قرار داده شود. وی ضمن اشاره به اهداف شهرداری در توسعه شهر تبریز در رابطه با چیدمان شهرکها و نحوه تقسیم بندی قطعات با توجه به گسل شمال تبریز و زلزله غالبی که آن را ایجاد میکند مورد مطالعه قرار داده شود. علیلو یکی دیگر از اعضای هیات مدیره نیز افزود قبل از این که کسر سهمیه و کنترل آن در سازمان انجام نشده باشد هیچ تفکیکی به اداره ثبت ارجاع داده نگردد.
ریحانی، دبیر هیات رئیسه در بحث ترافیک شهری با یک سری راه‌کارهای ساده در ورود و خروج پارکینگ از عواقب بعد از احداث ساخت و ساز می‌توان جلوگیری کرده و در هیات ۴ نفره لااقل برای گروه‌های ساختمانی «ج ، د» مورد بررسی و مطالعه قرار بگیرد.
شهردار کلانشهر تبریز، ضمن خوش آمد گوئی به اعضای هیات مدیره و تبریک به هیات رئیسه جدید و تشکر از زحمات هیات رئیسه قبلی به همدلی و همراهی اعضای هیات مدیره در راستای رضایت‌مندی اعضا اشاره کرده و ایجاد تعامل بین مهندسین و مردم مورد توجه قرار گرفته و در راستای ارتقای جایگاه نظام مهندسی گام‌های اساسی برداشت.
وی از صدور دو مرحله ای پروانه ساختمانی خبر داد و در راستای مدیریت شهری انتظار میرود نظام مهندسی به عنوان اتاق فکری برای شهرداری کلانشهر تبریز عمل کند.
وی، هم‌چنین در رابطه با کیفیت ساختمان ها و ساخت و ساز و رعایت مقررات ملی ساختمان در راستای احقاق حقوق مهندسین و فرهنگ سازی در این زمینه پرداخت و به لزوم ارتقا جایگاه نظام مهندسی با عمل به مسئولیتهای قانونی مندرج در قانون توسط هیات مدیره تاکید کرد.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان شرقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ آذر ۹۸
625 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0