افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد

افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد

افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد ، انجام گرفت. سیدرضا نورانیان گفت: مردم باید در فعالیت‌ های محیط‌ زیست رکن اصلی باشند

کد خبر: 011223008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ اسفند ۰۱ - ۲:۴۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد ، انجام گرفت. سیدرضا نورانیان گفت: مردم باید در فعالیت‌ های محیط‌ زیست رکن اصلی باشند

افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد

افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد
خانه محیط زیست در یزد راه اندازی گردید
خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و صنایع استان یزد افتتاح گردید.
مدیرکل محیط زیست استان یزد در مراسم افتتاح خانه محیط زیست در سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان یزد، هدف از افتتاح خانه های محیط زیست را فراهم کردن بستری برای مطالبه گری و هم‌اندیشی و رفع مشکلات و معضلات محیط زیست از طریق مشارکت مردم و جوامع محلی و فعالان محیط زیستی در جهت ارتقاء شاخص‌ های محیط زیست دانست.
سیدرضا نورانیان گفت: مردم باید در فعالیت‌ های محیط‌ زیست رکن اصلی باشند.
نورانیان ادامه داد: خانه های محیط زیست محل بازتولید آموزه های فرهنگی دینی ما است زیرا متون مختلف و روایات ما بیانگر پیشینه کهن این سرزمین در حوزه محیط زیست است.
وی گفت: این خانه ها هم‌چنین بعنوان یک اتاق فکر، محل آموزش، گفتگو و کنشگری هستند تا معضلات و مشکلات محیط زیستی در آن بیان شود و اتاق فکری برای حل این مشکلات باشند.
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل خانه‌ های محیط زیست نهادینه کردن و مشارکت شهروندان در حفظ محیط زیست است تا حساسیت نگهداشت در میان مردم افزایش یابد و شهری سالم داشته باشیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد افزود: این خانه‌ها فرصت را برای مردم فراهم می‌کنند تا دغدغه‌های محیط‌ زیست مطرح شود و با اعلام پیشنهادات مفید، وضعیت زیست‌محیطی در هر منطقه ای بهبود پیدا کند.
نورانیان با بیان اینکه محیط زیست یک موضوع همگانی است، گفت: از ظرفیت همه دستگاه‌ ها می‌ توان در این زمینه استفاده کرد و موضوع خانه محیط‌زیست ایده‌ای است که می‌ تواند از اجرایی شدن بسیاری از تصمیمات زیان‌بخش در حوزه محیط‌زیست جلوگیری کند.
خانه محیط زیست بستری برای مردمی سازی حفاظت محیط زیست است
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این نشست گفت: رسیدن به توسعه پایدار در گرو محیط زیست سالم است و خانه‌های محیط زیست از بسترهای مهم برای مردمی‌سازی و مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از میراث طبیعی به شمار ‌می‌روند.
محمدرضا خلف باغی، توان کارشناسان محیط زیست هم‌چنین حمایت بخش خصوصی را به عنوان بهترین یاوران و بازوی محیط زیست دانست و گفت: با توجه به ظرفیت قانونی ایجاد شده میتوان از پتانسیل کارشناسان محیط زیست عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی برای برپایی خانه های محیط زیست استفاده کرد.
خلف باغی ادامه داد: بتوان با مشارکت بخش خصوصی، مدارس و مساجد، شاهد افزایش خانه های محیط زیست در سطح استان باشیم.
منبع: خبرگزاری مهر

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ اسفند ۰۱
801 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0