نشست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه نشست مشترک

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه برگزارگردید

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسین سوریه روز 2 شنبه مورخ سوم مهر ماه نود و شش درساختمان شورای مرکزی برگزارگردید.

کد خبر: 960703016 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ مهر ۹۶ - ۹:۲۵ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام نشست مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسین سوریه روز ۲ شنبه مورخ سوم مهر ماه نود و شش درساختمان شورای مرکزی برگزارگردید.نشست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه

نشست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه

نشست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه

نشست مشترک سازمان نظام مهندسی  ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه برگزارگردید

 

در این نشست مهندس بهادری دبیر اجرائی شورای مرکزی ضمن خیرمقدم به اعضای سندیکای مهدسین سوریه در آغاز مروری به گذشته و تمدن کهن کشور سوریه داشت و بیان کرد: در ایران سهم بزرگی از سرمایه های ملی کشور صرف پروژه های ساختمانی می گردد که برای بهره براری مناسب از این حجم زیاد ثروت ملی ،رعایت اصول فنی و استانداردهای کیفیت در طراحی و تولید، انتخاب مصالح ساختمانی مرغوب و استفاده از نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده از نخستین درجه اهمیت برخوردار است.
هم چنین بهادری، مروری بر ساختار و نحوه تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان و قانون آن داشت و گفت: جلب مشارکت حرفه ای مهندسین و صاحبان حرفه ها و صنوف ساختمانی در تهیه و اجراء طرحهای توسعه و آبادانی کشور از اهداف و خط مشی و ارتقاء دانش و تنسیق امور مربوط به مهندسین و حرفه های فنی و مهندسی در بخشهای ساختمان و شهرسازی سازمان نام برد.
دبیر اجرائی شورای مرکزی ادامه داد: در زمینه صدور خدمات مهندسی در کشورهای هم جوار دارای تجربه میباشیم و در در کشور عراق دارای دفتر نمایندگی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم.
وی هم چنین افزود:سازمان نظام مهندسی ساختمان تنها نهاد و NGO در کشور است که دارای قانونی است که مجلس شورای اسلامی کشور آن را تصویب کرده است.
در ادامه نشست، دکتر غیاث قطینی ریاست سازمان نظام مهندسی و نماینده مجلس کشور سوریه ضمن ادای احترام به شهدای ایرانی در کشور سوریه به شهادت رسیدند عنوان کرد: این سازمان دارای صد و پنجاه هزار عضو است ولی بغیر از ۷ رشته تخصصی ساختمان رشته های : مهندسی پزشکی،محیط زیست،شیمی،کامپیوتر و راه و ترابری و…. است و سازمان نظام مهندسی کشور سوریه دارای شورای صندوق بازنشستگی بوده که وظیفه این شورا راههای درآمد زایی برای مهندسین بازنشسته است.و این شورا دارای پانزده هزار عضو است .

نشست سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و سندیکای مهندسان سوریه


و سپس نشست پرسش و پاسخ برگزار گردید و دبیر اجرایی شورای مرکزی به کلیه پرسشهای مطرح شده پاسخ داد.
در ادامه مهندس مجید جی افرام عضو هیئت رئیسه سازمان نظام مهندسی ساختمان شرایط فعلی ساخت و ساز در کشور سوریه را مطرح و تصریح کرد: در این مورد باید به سه عامل توجه ویژه داشت: ۱-تامین امنیت ۲-تامین منابع مالی۳-فرآیند اداری میان کارفرما و پیمانکار، حال در زمینه اجرائی شدن بند یک و دو کشور سوریه ، نهادهای بین المللی و ایران همه سعی خود را خواهند داشت .
جی افرام در ادامه به شرایط همکاری میان ۲ کشور نیز اشاره داشت و ادامه داد: باید شرایط تسهیلات لازم فراهم گردد تا شرکتهای ایرانی بتوانند برای بازسازی سوریه به آن کشور بروند.
در همین رابطه معاونت وزیر مسکن و عضو شورای سندیکای سوریه ادامه داد: در وزارت مسکن سوریه نهادی به نام بنیاد اسکان وجود دارد که با کشورهای دیگر در ساخت و ساز شریک می شود و در حال حاضر نمایشگاه بازسازی در حال برگزاری است و شرکتهای ایرانی نیز استقبال خوبی از آن داشته اند و ما در حال حاضر که به ایران آمده ایم شاهد ساخت و ساز پیشرفته در این کشور هستیم.
در ادامه نشست، طاهری عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی با طرح این سوالات شامل: ۱-شیوه تامین منابع در سندیکا چگونه است؟۲-اختیارات سندیکا در ساخت و ساز چگونه است؟۳-نقش شرکتهای ساختمانی در سندیکا چگونه است؟۴-در مورد آموزش و شرکتهایی که در مورد آب فعالیت نموده اند پرسش نمود و در ادامه گفت:در زمینه تکنولوژی و خدمات نوین ساخت و ساز ایران در سال های اخیر پیشرفتهای خوبی داشته و در این زمینه سازمان نظام مهندسی ساختمان آمادگی کامل دارد که علاوه بر ساخت و ساز در مباحث توسعه پایدار، پژوهش مطلعات اقلیمی و مطالعات ژئوتکنیکی همکای لازم را داشته باشد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی اردبیل

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۶
1531 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0