حمایت سازمان نظام مهندسی از تولید کنندگان تاسیسات برقی استاندارد در استان یزد

کد خبر: 980909001 تاریخ انتشار: شنبه ۹ آذر ۹۸ - ۳:۱۳ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به ضرورت استفاده از تجهیزات استاندارد در زمینه تاسیسات برقی ساختمان بیان کرد: در همین راستا از تولیدکنندگان تاسیسات برقی استاندارد بخصوص افرادی که در این زمینه در استان سرمایه گذاری کنند حمایت میکنیم.
سازمان نظام مهندسی از تولید کنندگان تاسیسات برقی استاندارد در استان حمایت میکند
مهدی سالاری در جلسه هم اندیشی مهندسین برق استان یزد که با حضور مدیرعامل شرکت توزیع برق، شهردار یزد، شهرداران مناطق یزد، رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان، اعضای کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد، ریاست کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بوشهر و جمع پرشوری از مهندسان برق سازمان در محل هتل صفاییه یزد برگزار گردید، با با عنوان این که صنعت ساختمان نوعی اکوسیستم است، اظهار داشت: برای موفقیت كل سيستم ، همه اجزاء باید با هم کار کنند.
سالاری با عنوان این که یکی از اجزای مهم در اکوسیستم تاسیسات برق ساختمان، استفاده از تجهیزات برقی استاندارد است، گفت: مهندسین بهیچ عنوان نباید از تاسیسات غیر استاندارد استفاده کنند.
وی ادامه داد: در همین راستا از تولیدکنندگان تاسیسات برقی استاندارد بخصوص افرادی که در این زمینه در استان سرمایه گذاری کنند حمایت میکنیم.
تعاملات مثبت شهرداری با سازمان
شهردار یزد با اشاره به گسترش همکاری‌های شهرداری با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان بیان کرد: پی‌گیری ها و تلاش سازمان نظام مهندسی برای ارتقا کیفیت ساخت و ساز در استان قابل تقدیر است.
عزیزی با اشاره به این که مدرک دانشگاهی اش در زمینه مهندسی برق است، افزود: امیدوار هستم در این دوره شهرداری شاهد حرکات مثبتی جهت ارتقا جایگاه تاسیسات برقی در ساختمان باشیم.
شرکت توزیع برق و مهندسان سازمان نظام مهندسی از یک خانواده هستند
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به تفاهم نامه با نظام مهندسی ساختمان، عنوان کرد: این تفاهم نامه در راستای جلوگیری از حوادث برق در ساختمان منعقد گردیده است.
آرش نواب با عنوان این که این تفاهم نامه شروع همکاری با مهندسین سازمان است، تصریح کرد: مهندسان سازمان از خانواده سازمان هستند و ما آن ها را از خودمان میدانیم.
نواب ادامه داد: بسیار خوشبین هستم با موفقیت در این تفاهم نامه شاهد انعقاد تفاهم نامه های بیش تری با سازمان باشیم.
وی در ادامه تعدادی از بندهای تفاهم نامه را تشریح و بیان کرد: طبق این تفاهم نامه که در ده محور تنظیم شده است، تغییر تعرفه کنتور اول از ساخت و ساز به مسکونی و یا درخواست کنتور دوم و بیشتر منوط به ارائه تأییدیه سیم سوم و کلید محافظ جان از سازمان نظام مهندسی است.
فوت بیش از هزار نفر در اثر برق گرفتگی ساختمانی
محسن صحراکاری، نماینده هیئت مدیره در کمیسیون برق سازمان و خزانه دار سازمان در این جلسه، اظهار داشت: سالانه بیش از هزار نفر در اثر برق گرفتگی در کشور فوت میکنند.
صحراکاری تصریح کرد: با تفاهم نامه جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با شرکت توزیع برق استان به سمتی می‌رویم که دیگر شاهد برق گرفتگی در ساختمان نباشیم.
برخی از مفاد تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان با شرکت توزیع برق
سینا جوادی، نائب رئیس کمیسیون تخصصی برق سازمان نظام مهندسی ساختمان در بخش دیگری از این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات اخیر کمیسیون، ادامه داد: در شش ماه اخیر بررسی مصوبات دوره های قبلی، بررسی مشکلات مهندسین برق در زمینه طراحی و نظارت، پیشبینی دوره های آموزشی، افزایش همکاری با ادارات از جمله تفاهم نامه با شرکت توزیع برق و نشست با شرکتها و تامین کنندگان تجهیزات را در دستور کار خود قرار دادیم.
وی در مورد برنامه های بعدی کمیسیون، گفت: توسعه فعالیتهای مهندسین برق در بخش فیبر نوری در قالب تفاهم نامه با شرکت مخابرات، ارتباط با صنف الکتریکی برای بهبود کیفیت در بخش اجرا، مذاکره برای همکاری با اداره کل استاندارد در بخش آسانسور، پی‌گیری حضور در پروژه ها، پی‌گیری مشارکت مجدد مهندسین برق در بخش اجرای ارت و اتصال زمین، پی‌گیری بازدید ها از پروژه های بزرگ استان و کشور و انتشار نشریه تخصصی برق از جمله برنامه های کمیسیون برای آینده است.
لازم به ذکر است در جریان این جلسه، سریری استاد برجسته رشته برق به ارائه نکات اجرایی نظارت برق و مبحث سیزدهم مقررات ملی ساختمان در هم اندیشی مهندسین برق عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است پرداخت.
هم‌چنین در خاتمه جلسه مذکور با اهدای لوح تقدیری از پیشکسوتان این عرصه تجلیل گردید.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آذر ۹۸
541 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0