هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی

هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی

هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی ، است. فعالیت مهندسان به ساخت و سازهایی که در شهر اتفاق می‌افتد، وابسته است

کد خبر: 000929005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۹ آذر ۰۰ - ۱۰:۲۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی ، است. فعالیت مهندسان به ساخت و سازهایی که در شهر اتفاق می‌افتد، وابسته است

هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی

هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی
رئیس اداره نظام مهندسی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد:
هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی است
رئیس اداره نظام مهندسی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان بیان کرد: هفتاد و هفت درصد ساخت و سازهای زنجان مغایر با پروانه ساختمانی است.
احسان ذبیحیان ادامه داد: مهندسان در رشته‌های مختلف مثل عمران، معماری، نقشه‌برداری، تأسیسات برقی ومکانیکی با شرکت در آزمون ‌های مربوطه و اخذ پروانه استغال به‌ کار مهندسی می‌توانند در طراحی، نظارت و اجرای پروژه‌های ساختمانی دخیل گردند.
ذبیحیان با اشاره به اینکه فعالیت مهندسان به ساخت و سازهایی که در شهر اتفاق می‌افتد، وابسته است، گفت: هر چه قدر ساخت و سازها بیشتر شود مهندسان بیشتری مشغول به فعالیت خواهند شد. اکنون با اجرای طرح جهش تولید مسکن شاهد تحرک در حوزه صنعت ساختمان هستیم.
وی از وجود سیزده شرکت طراح و ناظر حقوقی در استان زنجان خبر داد و افزود: بیش از چهارصد نفر از مهندسان استان در حوزه ساخت و ساز مسکن در طرح اقدام ملی که با نهضت ملی مسکن ادغام شده مشغول هستند و ظرفیت خوبی برای اشتغال مهندسان است.
رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان با اشاره به اینکه یکی از ۳ ضلع ساخت و سازها طراحی و نظارت اسـت، گفت: براساس بازدیدها و بازرسی ‌هایی که از احداث مسکن در استان انجام شده، فقط بیست و سه درصد ساختمان‌ها مطابق پروانه ساختمانی احداث می‌ گردد و هفتاد و هفت درصد مغایر با پروانه ساختمانی است.
وی در مورد میزان رعایت ضوابط و مقررات در طراحی نقشه‌های ساختمانی، گفت: حدود نود درصد ضوابط مقررات ملی ساختمان در طراحی نقشه‌ها لحاظ می ‌گردد اما جزئیات نقشه‌های مصوب به علل مختلف از جمله دخالت اشخاص فاقد صلاحیت به طور کامل اجرا نمی ‌گردد.
وی، رعایت ضوابط مقررات ملی ساختمان را ضامن افزایش کیفیت ساخت، طول عمر ساختمان و آسایش بهره‌برداران خواند و گفت: این ضوابط مسائلی همچون استحکام ساختمان ‌ها در برابر حوادث، جلوگیری از اتلاف انرژی، استانداردهای ابعاد کاربری ‌های مختلف ساختمان، ایمنی و بهداشت و … را در برمی‌گیرد.
رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان در مورد لزوم رعایت مفاد مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، تصریح کرد: برخی از ساختمان ‌های ساخته شده اتلاف انرژی زیادی دارند و مقررات ملی ساختمان ضوابط خاصی را با توجه به شرایط جوی منطقه مشخص کرده است از جمله ضخامت وجنس دیوار پیرامونی و نما و جنس پوشش سقف ساختمان، که در صورت رعایت آن‌ها، اتلاف انرژی کم‌تر شده و هزینه‌های تامین سرمایش و گرمایشی ساختمان‌ها کاهش می ‌یابد.
وی گفت: با بازیدهایی که از تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال ساخت در استان انجام گرفته از مصالح عایق صوتی و حرارتی برای دیوارهای ساختمان استفاده می‌ شود و با اینکه هزینه اجرا را مقداری افزایش داده است اما راه و شهرسازی استان برای اجرای پروژه‌های مسکن از مصالح با خاصیت عایق حرارتی و صوتی استفاده می‌ کند.
منبع: ایسنا

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۰۰
558 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0