انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران

انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران

انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران ، باعث پی‌گیری این موضوع با مسؤول نظام مهندسی کشاورزی مازندران شده است

کد خبر: 990627005 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ شهریور ۹۹ - ۳:۵۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران ، باعث پی‌گیری این موضوع با مسؤول نظام مهندسی کشاورزی مازندران شده است

انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران

انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران
ابهامات صدور مجوز‌های دامی به معنی تخلف نیست/ صدور مکانیزه جواز تاسیس ‌ها اجازه تخلف را نمی ‌دهد
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران، بیان کرد: صدور مجوزهای دامی به معنی تخلف نیست از طرفی صدور مکانیزه جواز تاسیس‌ ها اجازه تخلف را نمی ‌دهد.
انتقاد از وجود ابهامات و نواقص در سامانه صدور مجوزهای دامی استان مازندران ، باعث پی‌گیری این موضوع با مسؤول نظام مهندسی کشاورزی مازندران شده است
کاوه جعفری‌خورشیدی با اشاره به فعالیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران از سال هشتاد، بیان کرد: نزدیک به هجده سال از زمان فعالیت این مجموعه می ‌گذرد، قوانین و مقررات موجود در سازمان از مرکز برای اجرا به استان‌ ها ابلاغ می ‌گردد.
خورشیدی با بیان این که در حال حاضر نزدیک به سی مرکز و شعبه نظام مهندسی کشاورزی داریم که بر برآیند صدور مجوزها نظارت دارند، گفت: ۵ شعبه نظام مهندسی که دومین دوره انتخابات را برگزار کردند و فعالیت آنها شش ساله است.
وی افزود: مراکز ما مراحل تشریفات صدور مجوز را انجام می‌ دهند، ایجاد مراکز زمینه دسترسی افراد به شعبات و مراکز نظام مهندسی را راحت‌تر کرده است در حال حاضر نزدیک به چندین سال است که فعالیت از طریق ۲ سامانه انجام می‌ شود که یکی از سامانه‌ها تحت عنوان پنجره واحد بوده و سامانه دیگر تحت عنوان سامانه سان‌کا که همه فعالیت ‌ها مربوط به اعضا، مراکز و فعالیت صدور مجوز را انجام می ‌دهد.
خورشیدی با بیان این که همه فعالیت ‌ها ما بصورت الکترونیکی است، تصریح کرد: پرونده فیزیکی را در سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان مازندان حذف کردیم، ناظران و بازرسان خود جهاد کشاورزی بر کلیه روندها اشراف داشته ومورد بررسی قرار می‌ دهند.
وی گفت: با مراکزی که ایجاد کردیم فرایند صدور مجوزها باید بصورت مستند انجام شود، نظارت‌ های سازمانی انجام شده و میزان انحرافی که ممکن است از سوی کارشناسان انجام گردد را بصورت جدی کاهش می‌ دهد.
جعفری خورشیدی افزود: کمیته بدوی انتظامی بررسی تخلفات اعضا سازمان نظام مهندسی را در دستور کار خویش داشته این کمیته هر نوع انحرافی که در آئین‌نامه، دستورالعمل و مقررات وجود داشته و ممکن است کارشناس سهل‌انگاری در این حوزه انجام دهد را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.
وی افزود: گزارشی در اردی‌بهشت ماه سال جاری در اختیار سازمان نظام مهندسی استان مازندران قرار گرفته و پیرو این نامه در تاریخ ۲۲/ ۵/ ۹۹ طی نامه‌ای به سازمان اعلام شده که برخی ابهامات و نواقصی در سامانه صدور مجوزهای دامی وجود دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران گفت: در نامه اول مواردی از ابهامات در شهرهای چالوس، ساری، بابل، آمل و محمودآباد ابهاماتی وجود داشته که در این نامه این موارد ذکر شده که در کدام نقطه چه فرایندی صورت گرفته و به استناد نامه‌ای که معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی برای ما ارسال کرده مکابتاتی با مسؤولان مراکز در این شهرها انجام دادیم.
وی گفت: بصورت جداگانه به مسؤولان مراکز در شهرها نامه‌ای ارسال کرده و به آنها اعلام کردیم که مستندات خودشان را برای رفع ابهام در اختیار سازمان قرار دهند.
جعفری خورشیدی عنوان کرد: پاسخ نامه این مسئله را در تاریخ بیست و هشتم آبان‌ماه نود و نه خطاب به صادر کننده نامه معاونت بهبود تولیدات دامی استان مازندران نوشتیم و مراکز خدمات کشاورزی ما شامل مسؤولان شهرهای ساری، آمل، بابل و سوادکوه دفاعیات خودشان را ارسال کردند و ما در پاسخ نامه نوشتیم که در صورت عدم کفایت پاسخ داده شده توسط مسؤولان مراکز مراتب را اعلام کنند تا در کمیته بدوی انتظامی را مورد بررسی قرار دهیم.
وی گفت: مواردی که مطرح شده ابهامات و نواقص بوده و به معنی تخلف نیست، ما مواردی که از طریق سامانه بارگزاری شده به استناد کارگزاری ‌ها پروانه‌ای صادر ابهاماتی وجود داشته و تشخیص تخلف با کمیته بدوی و انتظامی است و در نهایت رای صادر می‌ گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران بیان کرد: در مدت ۱ سال گذشته یک مورد از این ابهامات در ارتباط با یکی از اعضای شورای نظام مهندسی که رئیس وقت بوده و چون در مقام رئیس سازمان حاضر بودند، صلاحیت بررسی آن باید در کمیته عالی انتظامی مورد بررسی قرار می ‌گرفت که در دور روز گذشته پاسخ عالی انتظامی دریافت شده و اعلام کردند که همه جوانب را مورد بررسی قرار داده و رای بر برائت آن داده شده است.
وی تصریح کرد: آنچه که وجود دارد ابهامات بوده و در حال حاضر هم بصورت مرتب در حال دریافت گزارش هستیم و اگر موارد تخلفی وجود داشته باشد مسیر ابطال پروانه‌های صادر شده را هم پی‌گیری می ‌کنیم.
طبق بررسی‌ های بعمل آمده در سازمان نظام مهندسی کشاورزی موارد ابهام‌آمیزی در صدور مجوزهای دامی وجود دارد که همین موضوع سبب ایجاد تخلف و رانت در مجموعه شده است.
در کنار این موضوع، بسیاری از بهره‌برداران واقعی برای تمدید مجوزهای خویش دچار مشکل شده و از طرفی عده‌ای هم به ناحق به علت ارتباطی که با مجموعه عوامل داشتند از خدمات تعیین شده در قانون بصورت بیشتر برخودار شده و زمینه ایجاد رانت در این مجموعه فراهم شده است.
ارائه گزارش کارشناسی غیرقانونی تبدیل یک واحد مرغ تخم گذار به مرغ گوشتی در شهرستان بابل
صدور گواهی فعالیت واحد پرورش غیرمجاز بلدرچین در دفتر خدمات دامپروری شهرستان بابل
صدور کارت شناسایی پروا بندی بره در روستای پائین گلما شهرستان ساری
ارائه پیشرفت فیزیکی غیرواقعی برای یک مجموعه در روستای ولاآغوز ساری
صدور مجوز دامی در اراضی شالیزار ، سید محله، کلاگر محله، زرین آباد، سوته، عیسی خندق، روستای کچب آمل، روستای احمد چالی پی بابل و شهرستان محمودآباد
صدور مجوز تأسیس مرغ بومی در شهرستان ساری روستای مولا در حالی که صدور پروانه تأسیس مرغداری در مازندران ممنوع است.
تغییر نام مرغ گوشتی شصت هزار قطعه‌ای در شهرستان بابل
اینها نمونه‌ هایی از تخلفات انجام شده در نظام مهندسی کشاورزی است که انجام شده است.
منبع: فارس من

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ شهریور ۹۹
458 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0