اتمام یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید اتمام یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

اتمام یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

اتمام یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید ، صورت گرفته است. / چهارصد هزار مسکن ملی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می گردد

کد خبر: 990804002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ آبان ۹۹ - ۱:۵۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، اتمام یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید ، صورت گرفته است. / چهارصد هزار مسکن ملی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می گردد

اتمام یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

اتمام یک میلیون و سیصد و پنجاه و پنج هزار مسکن مهر در دولت تدبیر و امید
اتمام یک میلیون و ۳۵۵۰۰۰ مسکن مهر در دولت تدبیر و امید/۴۰۰۰۰۰ مسکن ملی تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می گردد
اعلام اتمام یک میلیون و ۳۵۵۰۰۰ مسکن مهر در دولت تدبیر و امید، تعهد وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰۰۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان۱۴۰۰، گرداوری لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و شروع عملیات اجرایی بخشی از واحدهای مسکن ملی به دستور رییس جمهور، بخشی از اخبار حوزه مسکن در هفته گذشته بود.
اهم اخبار حوزه مسکن در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:
اتمام ۱ میلیون و ۳۵۵۰۰۰ مسکن مهر در دولت تدبیر و امید
رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح، بهره برداری و شروع عملیات اجرایی بخشی از واحدهای مسکونی ملی، حوزه مسکن را پیشران بسیار مهم بخش گسترده‌‌ای از صنایع کشور برشمرد و گفت: تکمیل طرح ‌های این حوزه با توجه به نقش مهم آن در عرصه اشتغال‌زایی، باید تا پایان دولت دوازدهم، با شتاب ادامه یابد.
تعهد وزارت راه و شهرسازی به تکمیل ۴۰۰۰۰۰ واحد مسکن ملی تا پایان ۱۴۰۰
محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی از افتتاح پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در روزهای آتی با حضور رییس‌جمهور خبر داد و افزود: وزارت راه و شهرسازی به تکمیل چهارصد هزار واحد مسکن ملی تا پایان ۱۴۰۰ به شرط همکاری پذیرفته‌شدگان، متعهد است.
وی ادامه داد: دستورالعمل و شیوه نامه ای تنظیم شده که طبق آن، صاحبان خانه های خالی و یا نیمه تمام میتوانند در طرح اقدام ملی مسکن وارد گردند و واحدهایشان را عرضه کنند. در مقابل وزارت ره و شهرسازی، زمین مرغوب در اختیار این عده قرار میدهد تا جریان تولید و عرضه مسکن تداوم یابد.
استانداران جریان تولید مسکن را رهبری کنند
محمد اسلامی در آئین بهره‌برداری و عملیات اجرایی پانصد و نه هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن و مسکن مهر از شکل‌گیری جریان پایدار تولید مسکن در کشور خبر داد.
وی در بخشی از این آئین با اشاره به این که امروز شاهد فعالیت خط تولید پیوسته مسکن هستیم، آن را نشانگر یک جریان پایدار تولید مسکن دانست و افزود: امروز از نقطه آغاز یعنی تهیه نقشه و زمین تا ساز و کار ساخت، تعیین و معرفی متقاضی، اجرا، اتمام و تحویل پروژه را شاهد هستیم. این یکی از مهم ‌ترین اهدافی بود که ما با تدبیر دولت دنبال کردیم تا بتوانیم جریان تولید مسکن را با مصون‌سازی از همه آفت‌هایی که کشور را تهدید می‌کند ایجاد کنیم.
شروع عملیات اجرایی ساخت ۶۹۰۰۰ مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌ها با سایر وزارت‌خانه‌ها
محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان جزئیات افتتاح ‌های طرح اقدام ملی مسکن را که با حضور رییس‌جمهوری در اول آبان‌ماه انجام می ‌شود، تشریح کرد و از تعیین‌‌تکلیف نهایی چهارصد هزار واحد مسکن ملی در قالب واگذاری گروهی زمین و یا معرفی افراد به پروژه‌های آغاز شده و در حال ساخت خبر داد.
آغاز عملیات اجرایی ۱۲۰۰۰۰ مسکن ملی در شهرهای جدید
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز عملیات اجرایی صد و بیست هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد.
طاهرخانی، مجموع واحدهای طرح اقدام ملی مسکن شهرهای جدید که ساخت آن شروع شده را صد و بیست هزار واحد عنوان و گفت: تلاش کرده‌ایم طرح اقدام ملی در اراضی بدون مشکل که به خدمات پایه دسترسی دارند، ساخته شود. تمرکز ما در مسکن مهر، در ساخت واحد است و قرار نیست مانند مسکن مهر، زیرساخت‌های سکونتی را هم تأمین کنیم.
وی در مورد میزان آورده متقاضیان طرح ملی مسکن بیان کرد: طبق آخرین برآوردها، ساخت واحد با متری دو میلیون و هفتصد هزار تومان و حداکثر ده درصد افزایش انجام خواهد شد و این رقم به پیمانکاران ابلاغ شده است.
شروع احداث هزار واحد مسکن ملی در شهرهای با جمعیت کم‌تر از صد هزار نفر
معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آخرین آمار در مورد میزان و حجم ریالی واریز آورده اولیه متقاضیان این طرح در شهرهای کوچک را اعلام کرد.
بنا بر اعلام حق‌شناس تاکنون ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل آورده متقاضیان سپرده‌گذاری شده است که این اعتبارات برای ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی هزینه خواهد شد و در روند ساخت از اعتبارات و تسهیلات بانکی نیز استفاده می‌ شود.
به گفته حق شناس، افزایش سرعت روند واریز آورده اولیه طرح اقدام ملی مسکن بمعنای شتاب‌گرفتن روند اجرای این طرح است و هر چه سریع‌تر متقاضیان اقدام به واریز آورده‌های خود کنند روند ساخت نیز سرعت بیشتری به خود خواهد گرفت.
گرداوری لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان
حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از گرداوری لایحه بازنگری قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان خبر داد و افزود: با دستور وزیر راه و شهرسازی، بیمه تضمین کیفیت ساختمان‌ های طرح اقدام ملی مسکن، نهایی و کامل خواهد شد.
بهره‌برداری از ۱۹۴۰۰۰ مسکن محرومان تا خرداد ۱۴۰۰
سهرابی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تکمیل و بهره‌برداری از صد و نود و‌ چهار هزار واحد مسکونی برای محرومان تا خرداد ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: حدود صد هزار واحد از این تعداد در همکاری بنیاد با سازمان برنامه و بودجه، تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌ رسد.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۴ آبان ۹۹
450 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0