برگزاری دوره آموزشی آشنایی با ضوابط فنی و استانداردهای اجرایی آسانسورها در کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: 980916004 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۷:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
مدیرکل استاندارد استان بیان کرد؛
دوره آموزشی آشنایی با ضوابط فنی و استانداردهای اجرایی آسانسورها در کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید
دوره آموزشی آشنایی با ضوابط فنی و استانداردهای اجرایی آسانسورهای کششی- برقی و آسانسورهای هیدرولیکی با مشارکت و همکاری اداره کل استاندارد، شورای فنی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار شد.
بهمن رحمتی، مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این دوره با حضور کارشناسان اداره کل استاندارد، کارشناسان فنی دستگاه‌های اجرایی، ناظرین نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر نهادهای استان و بخش خصوصی برگزار گردید.
رحمتی ادامه داد: در این دوره ضمن تشریح مشخصات و ضوابط فنی آسانسورهای برقی- کششی و هیدرولیکی و مقایسه این نوع آسانسورها در هنگام استفاده در ساختمانها، مزایا و معایب آنها تشریح شد.
وی تصریح کرد: هم‌چنین در این دوره یک روزه نحوه ثبت درخواستهای بازرسی آسانسور در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور و مراحل دریافت گواهی ایمنی آسانسور از شرکت جهای بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران توضیح داده شد و مراحل دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور برای شرکت کنندگان تشریح شد.
مدیرکل استاندارد استان بیان داشت: در حال حاظر آسانسورهای کششی- برقی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و براساس ضوابط استاندارد، مالکین ساختمان ها مکلف هستند نسبت به اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور اقدام کنند در غیر این صورت مسئولیت هر گونه حوادث احتمالی براساس قانون به عهده مالکین و مدیران ساختمان خواهد بود.
وی اظهار داشت: با توجه به این که تاییدیه ایمنی آسانسورهای برقی با اعتبار یکساله صادر می گردد و با توجه به قانون تملک آپارتمانها که توسط مجلس شورای اسلامی تصویب شده، وظیفه پی‌گیری بازرسی ادواری آسانسور و تمدید گواهینامه بعهده مدیر ساختمان است که میبایست در موعد مقرر انجام گیرد.
منبع: پایگاه خبری سلام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
563 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0