الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در راستای گسترش خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی صورت گرفت

کد خبر: 010729001 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ مهر ۰۱ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، در راستای گسترش خدمات الکترونیکی سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی صورت گرفت

الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی

الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی
در آذربایجان‌غربی، ارسال گزارشات ایمنی ساختمان به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی گردید
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی از الکترونیکی شدن ارسال گزارشات ایمنی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی الکترونیکی خبر داد.
امیرحسین مرادزاده رئیس سازمان نظام مهندسی استان، در راستای گسترش خدمات الکترونیکی این سازمان، خبر از ارسال گزارشات ایمنی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت الکترونیکی داد.
مرادزاده اظهار داشت: به استناد ماده هفت آئین نامه حفاظت کارگاه‌ های ساختمانی “هرگاه مهندسین ناظر در ارتباط با نحوی اجرای عملیات ساختمانی ایراداتی مشاهده کننند که احتمال وقوع حادثه را در برداشته باشد باید مراتب را به همراه راهنمایی‌ های لازم، کتباً به کارفرما یا کارفرمایان اطلاع داده و رونوشت آن را به اداره کار و امور اجتماعی و مرجع صدور پروانه ساختمان تسلیم کنند.
در این جلسه که جمالی معاون روابط کار وزارت تعاون، آقای پرنده مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون و دهقان مدیرکل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌غربی حاضر بود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی افزود: در اقدامی بی سابقه برای نخستین بار، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت کاهش بروکراسی اداری و کاهش مراجعات، کاهش حوادث ساختمانی، حمایت هر چه بیشتر از مهندسان، تفاهم نامه‌ای در این خصوص امضا کردند.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان آذربایجان‌غربی روال ارسال گزارشات خلافی در سامانه نظام جامع الکترونیک را به شرح زیر اعلام کرد:
ناظر با مراجعه به سامانه نظام جامع الکترونیک وارد سامانه شده و پرونده مورد نظر را انتخاب می کند و سپس فرآیند درخواست ثبت گزارش خلافی را انتخاب می کند. با انتخاب این گزینه و تایید اطمینان از ثبت خلافی برای پرونده فرم ثبت خلافی برای ناظر نمایش داده شده و ناظر موارد خلافی ساختمان اعم از ایمنی و طرح تفصیلی و شهرسازی و مقررات فنی و ملی ساختمان را برای پرونده ثبت می کند.
در صورتیکه خلافی ثبت شده برای پرونده از نوع ایمنی باشد گزارش ثبت شده برای ساختمان در کارتابل کاربر اداره کار تعریف شده برای آن شهرستان نمایش داده میشود. کاربر اداره کار با مراجعه به سامانه نظام جامع الکترونیک و وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور خود قادر خواهد بود تمامی گزارشات خلافی مربوط به ایمنی ساختمان ثبت شده در شهرستان خود را مشاهده کند.
اطلاعات نمایش داده شده برای کاربر اداره کار شامل اطلاعات ملک بهمراه نقشه Utm ، اطلاعات مالک، اطلاعات ناظر و مجری، دستور تهیه نقشه صادر شده برای پرونده و شرح گزارش خلافی ثبت شده برای ساختمان است. کاربر مربوطه قادر خواهد بود گزارش خلافی ثبت شده را در قالب خروجی تعریف شده دریافت نماید و در صورت لزوم اعلام مشاهده و خروج از کارتابل را در سامانه ثبت کند.
لازم به توضیح است برای تمامی دفاتر شهرستانی یک کاربر اداره کار تعریف شده که این کاربر قادر خواهد بود فقط گزارشات مربوط به همان شهرستان را مشاهده و دریافت کند. کارتابل تولید شده برای کاربر اداره کار در مرحله راه اندازی اولیه بوده و پس از تست و راه اندازی اولیه گزارشات و داشبوردهای مورد نیاز احتمالی برای این کاربران در آینده تولید خواهد شد.
منبع: خبر آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مهر ۰۱
203 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0