بازدید ناظران نظام ‌مهندسی ساختمان استان خراسان‌جنوبی از سیصد و بیست پروژه در نیمه‌نخست سال جاری

کد خبر: 980908017 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۷ آذر ۹۸ - ۸:۴۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
وحید داعی بیان کرد:
ناظران نظام ‌مهندسی ساختمان استان خراسان‌جنوبی از سیصد و بیست پروژه در نیمه‌نخست سال جاری بازدید کردند
معاون شهرسازی و معماری اداره كل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی با استناد به ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی وكنترل ساختمان، مسئوليت نظارت عاليه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای کلیه ساختمان‌ها و طرح‌ های شهرسازی و عمران شهری كه اجرای ضوابط و مقررات مزبور در باره آنها الزامی است بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
وی با استناد به ماده سی و پنج قانون نظام مهندسی و كنترل ساختمان اظهار داشت: مسئوليت نظارت عاليه بر اجرای ضوابط و مقررات شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در طراحی و اجرای ساختمان ‌ها وطرح ‌های شهرسازی و عمران شهری بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
داعی ادامه داد: در این راستا، گروهی ۷ ‌نفره متشکل از مهندسان دارای پروانه اشتغال بكار استان، از سیصد و بیست پروژه عمرانی به مساحت هزار و سیصد و بیست و سه مترمربع در ۶ ماهه نخست امسال بازديد و عملكرد عوامل مربوط به ساخت‌وساز اعم از طراح، سازنده و ناظر مورد بررسی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: افرادی كه درانجام وظايف خود کوتاهی داشته‌اند به شورا‌ی انتظامی معرفی و برای آنها آراء محكوميت از توبيخ كتبي، درج در پرونده تا شش ماه محروميت استفاده از پروانه اشتغال بکار صادر شده است.
معاون شهرسازی ومعماری اداره كل راه وشهرسازی خراسان‌جنوبی، هم چنين از شهروندان ساکن این استان خواست، در صورت مشاهده تخلف در ساخت و ساز، مراتب را به اداره كل راه و شهرسازی خراسان جنوبی، ادارات تابعه شهرستان ‌های استان و يا به سايت snam.mrud.ir اعلام نمایند.
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آذر ۹۸
401 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0