پاسخ به دو هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا پاسخ به دو هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا

پاسخ به دو هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا

پاسخ به دو هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا ، صورت گرفت. بمنظور قطع زنجیره انتقال و کاهش تردد شهروندان، خدمات خود را بصورت غیر حضوری و با راه اندازی سامانه تیک یا همان ثبت درخواست ارائه کند

کد خبر: 990418001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ تیر ۹۹ - ۱۱:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، پاسخ به دو هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا ، صورت گرفت. بمنظور قطع زنجیره انتقال و کاهش تردد شهروندان، خدمات خود را بصورت غیر حضوری و با راه اندازی سامانه تیک یا همان ثبت درخواست ارائه کند

پاسخ به دو هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا

پاسخ به دو هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم از پاسخ به ۲ هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست الکترونیکی در زمان شیوع کرونا خبر داد.
در روزهای پایانی سال گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا و افزایش مراجعات مردمی برای انجام امور مربوط به ساخت و ساز پروژه ها، سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان تصمیم گرفت تا بمنظور قطع زنجیره انتقال و کاهش تردد شهروندان، خدمات خود را بصورت غیر حضوری و با راه اندازی سامانه تیک یا همان ثبت درخواست ارائه کند.
طبق گزارش اعلامی این سازمان، ۲ هزار و هشتصد و بیست و دو درخواست در این سامانه در زمان شیوع ویروس کرونا دریافت و تقریبا به همه این درخواستها پاسخ داده شد و در مرحله بعد نیز بمنظور رعایت فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام مراجعان در محل این سازمان، سامانه نوبت دهی راه اندازی شد تا شهروندانی که تمایل داشتند امور خود را بصورت حضوری پی‌گیری کنند با دریافت نوبت الکترونیکی از روز قبل، در زمان مقرر اعلام شده به سازمان مراجعه کنند که طبق گزارش این سامانه، تعداد هشت هزار و ششصد و چهل نوبت تا به حال به مراجعین داده شده است.
راه اندازی سامانه جامع ارسال و کنترل الکترونیک نقشه های ساختمانی در قم
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم با اشاره به برنامه های این سازمان در راستای گسترش خدمات الکترونیک تصریح کرد: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند صدور پروانه های ساختمانی، ممکن است طولانی شدن طراحی نقشه ها در بخشهای مختلف سازه، معماری، مکانیک و برق باشد.
امین مقومی گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند صدور پروانه ساختمانی و کنترل دقیق زمان‌بندی طراحی، هم‌چنین کنترل فنی دقیق تر نقشه های طراحی شده، برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه مهندسان با سازمان و هم‌چنین جلوگیری از خدشه دارشدن نقشه های طراحی شده و صرفه جویی در کاغذ و زمان و بمنظور جلوگیری از تردد مراجعین به سازمان، سامانه کنترل الکترونیکی نقشه های ساختمانی را طراحی و اجرایی کرده است.
وی گفت: در این سامانه، تمامی الزامات مربوط به تهیه و کنترل نقشه در رشته های مختلف، برق، مکانیک، سازه و معماری دیده شده که پس از طراحی نقشه ها توسط طراحان، در مرحله بعدی بررسی نقشه ها توسط کنترل کننده در این سازمان و هم‌چنین بررسی نقشه های سازه و معماری توسط کنترل کننده شهرداری بصورت الکترونیکی صورت می گیرد.
ارسال گزارشات مرحله ای مهندسان بصورت الکترونیک در قم
مقومی هم‌چنین به راه اندازی سامانه گزارش های مرحله ای مهندسان بصورت الکترونیکی اشاره کرد و افزود: ارسال به موقع گزارشات مرحله ای به شهرداری بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق مهندسان و دفاع از حقوق ایشان، سبب شد تا موضوع الکترونیکی شدن گزارشات مرحله ای به عنوان اولویت جدی در دستورکار هیئت مدیره با هدف تکریم مهندسان ناظر و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه قرار گیرد.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: در این راستا نشست های خوبی با شهرداری قم تشکیل و توافیقاتی نیز حاصل شد که این امر علاوه بر کاهش مراجعه حضوری مهندسان به سازمان و شهرداری، میتواند با ورود به موقع شهرداری، شاهد جلوگیری به موقع از تخلفات در ساخت و ساز باشیم چرا که به روز بودن گزارشات مرحله ای مهندسان ناظر؛ می تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.
وی گفت: در بخش بازرسی گاز نیز کلیه فرآیندها بصورت الکترونیکی صورت میگیرد که در ماههای اخیر با همکاری شرکت گاز مرحله آخر نیز که صدور تاییدیه نهایی است؛ بصورت الکترونیکی انجام شد.
راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قم
مقومی در ادامه به راه اندازی خدمات الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در قم نیز اشاره کرد و ادامه داد: نظر به اهمیت صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان در مرحله اخذ پایان کار پروژه های ساختمانی و در راستای تکریم مراجعین، تسهیل در روند صدور شناسنامه فنی و ملکی، برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه مهندسان با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و هم‌چنین جلوگیری از خدشه دارشدن اطلاعات تکمیل شده توسط مهندسان در دفترچه اطلاعات ساختمان و انتقال این اطلاعات پس از کنترل و بررسی بصورت مستقیم در شناسنامه فنی و ملکی ساختمان؛ این فرآیند بصورت الکترونیکی طراحی و به مرحله اجرا درآمد.
وی تصریح کرد: فرآیند تکمیل الکترونیکی صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان برای نخستین بار در بین سازمان نظام مهندسی ساختمان استانهای کشور در استان قم اجرایی شده و این امر گامی موثر در راستای حفظ حقوق بهره بردار بشمار میرود.
راه اندازی کارتابل الکترونیک مهندسان قمی
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: تمامی درخواستهای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم نیز با راه اندازی کارتابل الکترونیک سامانه نماسان بصورت غیر حضوری فراهم شد و در ایام شیوع ویروس کرونا بالغ بر سه هزار و چهارصد و هشتاد مرتبه مکاتبه از طرف مهندسان با سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم صورت گرفته است.
مقومی هم‌چنین ادامه داد: نشست هایی با شهرداریهای شهرهای اطراف استان قم و نیز شرکت شهرکهای صنعتی برگزار شده تا سامانه خدمات الکترونیک نقشه و گزارش مهندسان به مراجع صدور پروانه بعنوان یک خدمت جدید زودی راه اندازی گردد، علاوه بر آن راه اندازی سامانه ارتباط الکترونیک با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بمنظور ارائه گزارش ایمنی پروژه ها و هم‌چنین راه اندازی ارتباط الکترونیک با اداره کل استاندارد استان بمنظور ارائه گزارشها در مورد وضعیت مصالح استاندارد ساختمانی در دستور کار سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ تیر ۹۹
439 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0