امضای تفاهم نامه میان UNDP و GEF با سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

کد خبر: 980908044 تاریخ انتشار: جمعه ۸ آذر ۹۸ - ۱۰:۵۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

در چارچوب سند پروژه “اصلاح قوانین و تحول بازار بهینه سازی و محیط زیست در بخش ساختمان” که میان معاونت علمی و فناوری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، برنامه عمران ملل متحد UNDP و تسهیلات جهانی محیط زیست GEF منعقد گردیده است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری متعهد شده تا با حمایت و پشتیبانی سازمان تسهیلات جهانی محیط زیست/ برنامه عمران ملل متحد و سایر دستگاه‌ های دولتی و خصوصی نسبت به افزایش کارایی انرژی در ساختمانهای مسکونی و تجاری _اداری، ظرفیت سازی مدیران و تصمیم ‌گیران در سطح ملی و افزایش آگاهی و تعمیم دستاوردهای حاصل از آن در فعالیت ‌های اقتصادی، برنامه‌ها و طرح ‌های بخش دولتی اقدام کند.
در چارچوب اهداف و سیاست‌های سند این پروژه، روز پنجم آذر یک تفاهم نامه بین مجری ملی پروژه NPD و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در محل شورای مرکزی امضا شد.
از مهم‌ترین اهداف تفاهم نامه، همکاری در برگزاری دوره های آموزشی تخصصی با هدف ترویج و ارتقاء و بهینه سازی انرژی و محیط زیست در بخش ساختمان و نیز همکاری در تربیت مدرسان مربوط به دوره های آموزشی مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان و ممیزی انرژی در ساختمان است.
در آیین امضای این تفاهم نامه که هیئت رئیسه شورای مرکزی و چند تن از اعضای کمیسیون انرژی نیز حاضر بودند، بهادری دبیر اجرایی دوره هفتم شورای مرکزی در باره اهمیت و جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان در مصرف بهینه انرژی در ساختمانها سخن گفت.
وطنی، مجری ملی پروژه NPD نیز در اظهاراتش، مهندسان را مدیران اقتصاد و ساماندهی امور نظام توصیف کرد و افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک نهاد تخصصی در زمینه اطمینان بخشی به مصرف کنندگان کالا نقش ارزنده ای دارد و بهینه‌سازی مصرف انرژی از مهم‌ترین اقدام هاست.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ آذر ۹۸
483 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0