استفاده از نماهای رومی در ساختمانها غیر استاندارد است ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

استفاده از نماهای رومی در ساختمانها غیر استاندارد است

،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد: استفاده از نماهای رومی در ساختمانها غیراستاندارد است و در بسیاری از استانهای کشور ممنوع است.

کد خبر: 970701001 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ مهر ۹۷ - ۱۰:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد: استفاده از نماهای رومی در ساختمانها غیراستاندارد است و در بسیاری از استانهای کشور ممنوع است.

استفاده از نماهای رومی در ساختمانها غیر استاندارد است

استفاده از نماهای رومی در ساختمانها غیر استاندارد است

استفاده از نماهای رومی در ساختمانها غیر  استاندارد است

«سعید گازرانی» در جلسه صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: استفاده از این نماها در ساختمانها سنگین و در آینده بر روی سازه آن ها تاثیرگذار است.
گازرانی ادامه داد: نبود یکپارچگی نماهای ساختمانی در اراک و سایر نقاط این استان بویژه در خیابانهای مختلف یک معضل جدی است.
وی افزود: بسیاری از نماهای ساختمانی در اراک بر خلاف نقشه های مصوب است بطوری که نود و نه درصد طبق این نقشه ها نیست.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: شهرداری باید توجه ویژه ای بر نماهای ساختمانی مصوب نظام مهندسی داشته باشد.
گازرانی تصریح کرد: مدتها است بحث نمای خاص در خیابانهای این شهر مطرح است ولی تا به حال اجرایی نگردیده است.
وی یاد آور شد: تخلفات ساختمانی یکی دیگر از معضلاتی است که سبب تراکم پرونده های بسیار در کمیسیون صد شده و کار رسیدگی به آن ها زمان بر شده است.
گازرانی تاکید کرد: مشکلات پلیس ساختمان و کمبود نیرو یکی از علل افزایش تخلفات ساختمانی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی افزود: تا به حال جلسه های مختلفی در مورد صدور پروانه های ساختمانی از طریق دفاتر طراحی این سازمان با شهرداری و کمیسیون عمرانی شورای شهر صورت گرفته است.
گازرانی تاکید کرد: دفاتر طراحی سازمان نظام مهندسی استان مرکزی با دارا بودن کادر متخصص آمادگی کامل برای صدور پروانه های ساختمانی را دارد.
وی افزود: صدور پروانه از طریق این دفاتر نقش موثری در کاهش هزینه ها و کاهش رفت و آمد شهروندان دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اضافه کرد: اگر صدور نقشه به نظام مهندسی واگذار گردد در زمان درخواست دفتر از سوی مالک، ظرفیت صلاحیت اعتبار پروانه و بقیه موارد قانونی کنترل می گردد و مشکلی برای متقاضیان صدور نقشه ایجاد نخواهد شد.


وی مطرح کرد: طرحهای مشارکتی شهرداری خارج از سیستم نظام مهندسی است و این امر سبب شده کنترل نظارت آن مشخص نباشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: بارها تقاضا شده نقشه های این طرحها برای بازبینی و طراحی به نظام مهندسی ارسال گردد تا مشکلات احتمالی طراحی رفع گردد که انتظار است این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
گازرانی خاطر نشان کرد: تابلوهای راهنمای مسافران در کلانشهر اراک به اندازه کافی گویا نیست و انتظار است در این راستا نیز تدابیر لازم اندیشیده گردد.
در این جلسه، طرح پیشنهادی ساخت سرود اراک، طرح تجهیز مدارس و استفاده از آن ها بعنوان سرای محله، نحوه بهره برداری از حمام میدان ارک به بخش هنری و با کاربری هنری طی تشریفات قانونی و قرارداد با سازمان همیاریهای شهرداری برای اجرای محوطه مصلی بیت المقدس اراک مصوب گردید.
در این جلسه، نامه کتبی شهردار اراک در مورد پاسخ به سئوالات گذشته اعضای شورای شهر به صحن رسید و مقرر گردید اعضا بعد از بازخوانی، نظر خود را در مورد قانع شدن یا قانع نشدن اعلام کنند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از پانصد و بیست هزار نفر جمعیت زندگی میکند.

منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

همه آنچه که باید درباره آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی بدانیم

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۷
932 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0