کاهش ساخت و ساز در استان مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

کاهش ساخت و ساز در استان مرکزی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد: به دلیل مشکلاتی که در مسائل قانونی وجود دارد و با توجه به رکود ساختمان کار ساخت‌ و ساز کاهش یافته و یکی از توقعاتی که اعضا دارند افزایش تعرفه‌ ها است.

کد خبر: 971101002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ بهمن ۹۷ - ۱۰:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی بیان کرد: به دلیل مشکلاتی که در مسائل قانونی وجود دارد و با توجه به رکود ساختمان کار ساخت‌ و ساز کاهش یافته و یکی از توقعاتی که اعضا دارند افزایش تعرفه‌ ها است.

کاهش ساخت و ساز در استان مرکزی

کاهش ساخت و ساز در استان مرکزی

کار ساخت و ساز در استان مرکزی به دلیل رکود  ساختمان کاهش یافته است

مجید ثاقبی در دیدار استاندار مرکزی با اعضای نظام مهندسی ساختمان با اشاره به عملکرد نظام مهندسی گفت: تعداد اعضای سازمان پنج هزار و صد و پنجاه نفر است، سازمان خدماتی را مثل طراحی، محاسبات، نظارت، مجری، بازرسی گاز، آبفا، نظارت انشعابات و تفکیک آپارتمان‌ ها را انجام می ‌دهد.
ثاقبی ادامه داد: ۷ رشته اصلی عمران، ترافیک، برق، معماری، نقشه‌برداری، شهرسازی و مکانیک است که برای هر کدام از این رشته‌ ها گروه‌ های تخصصی وجود دارد که این گروه‌ های تخصصی مورد مشورت سازمان‌ های دولتی، شهرداری ‌ها، شورای شهر قرار می‌ گیرد و برای آن ها مشاوره انجام می ‌دهند.
وی اظهار داشت: قسمتی از خدماتی که سازمان ارائه می‌ دهد برمبنای تفاهم‌نامه‌های ۲ و یا ۳ ‌جانبه بین نظام مهندسی کل کشور و سازمان‌ های ذی ‌ربط است، بجز نظام مهندسی اراک در ۴ شهر ساوه، محلات، دلیجان و خمین هم داریم که جزو نمایندگیهای بزرگ بوده و در مجموع بیست و چهار نمایندگی در استان مشغول ارائه خدمات نظام مهندسی به مردم و اقشار تولید کننده ساختمان هستند، اداره سازمان عموما طبق نرم‌افزارهای اتوماسیون و نرم‌افزارهای مالی است که بصورت گسترده در شبکه در همه استان انجام می ‌شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: این امر موجب تسهیل و روان شدن روال کار سازمان شده، تعداد کارمندهای سازمان پنجاه نفر است که مدتها است این تعداد تغییر نکرده، زیرا تلاش شده افزایش فعالیت‌ ها بر مبنی نرم‌افزار انجام گردد، سازمان نرم‌افزاری دارد که معروف به پرتال است و اعضای سازمان به این پرتال مراجعه و کار خود را مشاهده و رصد می ‌کنند.

کاهش ساخت و ساز در استان مرکزی

ثاقبی افزود: سال گذشته کار خوبی که انجام شد شفاف شدن پرتال بود تا افراد بتوانند آن را مشاهده کرده، سازمان کمیته‌ های مثل بازرسی مجری، کنترل نقشه و غیره دارد که در زمینه‌ های نظارتی فعالیت دارند، کمیته ‌های رفاهی ورزش و رفاه، سلامت و غیره هم وجود دارد.
وی یاد آور شد: به دلیل مشکلاتی که در مسائل قانونی وجود دارد، باتوجه به رکود ساختمان، کار ساخت‌ و ساز کاهش یافته، یکی از توقعاتی که اعضا دارند افزایش تعرفه‌ ها است، با توجه به تورم افسار گریخته موجود در کشور، تعرفه ‌ها هنوز تعرفه‌های سال نود و پنج است، از دیگر نگرانی ‌ها اینست که در حال حاضر همه ساختمان‌ها مجری ذیصلاح ندارند و طبق قانون همه ساختمان ‌ها باید مجری ذی ‌صلاح داشته باشند، یکی از نگرانیهای ما این است که این امر بر روی کیفیت ساخت‌ و ساز تاثیر بگذارد.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی خاطرنشان کرد: استاندار مرکزی تقاضا داشت تا سازمان روی همه بحث‌ های عمرانی شهری نظارت کند، از لحاظ تخصصی بودن سازمان و این که از پنج هزار نفر متخصص تشکیل شده از نظر وزنی و تخصصی می‌ تواند موثر باشد، این امر مستلزم تعامل بیش تر است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تحلیل آزمون نظام مهندسی نظارت تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ بهمن ۹۷
590 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0