با افزایش سطح خدمات مهندسی امضافروشی وجود نخواهد داشت رئیس سازمان نظام مهندسی استان همدان، در مصاحبه اختصاصي با پایگاه مهندسین نیوز

با افزایش سطح خدمات مهندسی امضافروشی وجود نخواهد داشت

مهندس مقصود خواه، رئیس سازمان نظام مهندسی استان همدان، در مصاحبه اختصاصي با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، اظهار داشت: عده ای بین مالک و مهندس قرار گرفته، 30 تا 50 درصد از حق الزحمه مهندسان را برای خودشان برمی داشتند.

کد خبر: 970506001 تاریخ انتشار: شنبه ۶ مرداد ۹۷ - ۷:۴۲ ب.ظ

مهندس مقصود خواه، رئیس سازمان نظام مهندسی استان همدان، در مصاحبه اختصاصي با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، اظهار داشت: عده ای بین مالک و مهندس قرار گرفته، ۳۰ تا ۵۰ درصد از حق الزحمه مهندسان را برای خودشان برمی داشتند.

با افزایش سطح خدمات مهندسی امضافروشی وجود نخواهد داشت

با افزایش سطح خدمات مهندسی امضافروشی وجود نخواهد داشت

با افزایش سطح خدمات مهندسی  امضافروشی وجود نخواهد داشت

مهندس مقصود خواه با بیان اینکه ارجاع نظارت را از اول آذر ماه سال ۱۳۹۶عملیاتی کردیم، در مورد عملکرد سازمان نظام مهندسی استان همدان این طور توضیح داد:

وی با اشاره به اینکه برای به کارگیری مجریان ذیصلاح اختلاف نظری وجود داشت، افزود: سازندگان مسکن، درواقع افرادی که تخصص نداشته و شغلشان مرتبط با ساخت و ساز نیست قطعا باید ساخت و اجرا را به عهده مجری بگذارند.

به گفته مقصود خواه  این مجری مهندسی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی صلاحیت دارد و می تواند به لحاظ قانونی با سه نوع قرارداد؛ قرارداد با مصالح، قرارداد دستمزدی و پیمان مدیریت امور ساخت و ساز را به عهده بگیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان همدان با اشاره به حکمی که دیوان عدالت اداری برای مالکی در استان یزد داده بود، اظهار داشت: آن مالک می خواست همه کارهای اجرایی ساخت و ساز را به یک نفر ندهد و بین چند نفر تقسیم شود به استناد درخواست او این مساله لغو شد.

وی ادامه داد: ما با پی گیری های مستمر قوانین و مقررات را بازخوانی کردیم و توانستیم مسئولان استان را که  از این بند دیوان عدالت اداری برداشت اشتباه کردند را مجاب کنیم. بنابراین با توجه به مسئولیت ایمنی و امور دیگر که به عهده مجری ذیصلاح بود توافق انجام شده و از ۵ دی ماه مجریان ذیصلاح در ساختمان هایی که به آنها تعلق می گرفت مشغول به کار شدند.

انعقاد تفاهم نامه بانک ملی و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان همدان

مقصودخواه تصریح کرد: در وزارتخانه بحث امضافروشی بالا گرفت و ما بعد از ریشه یابی به این نتیجه رسیدیم که اگر مبلغ حق الزحمه به میزان درست و صحیح مستقیم به دست مهندسان برسد، واسطه ها حذف می شوند و با افزایش حق الزحمه، سطح خدمات مهندسی بالا رفته وبه دنبال آن امضافروشی وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه با بانک ملی تفاهم نامه منعقد کردیم، افزود: بانک ملی پس از انعقاد تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی، سامانه ای را در اختیار ما قرار داد که حق الزحمه مهندسان مستقیم به حسابشان واریز شود.

با افزایش سطح خدمات مهندسی امضافروشی وجود نخواهد داشت

رئیس سازمان نظام مهندسی استان همدان تاکید داشت: عده ای بین مالک و مهندس قرار می گرفتند و ۳۰ تا ۵۰ درصد از حق الزحمه مهندسان را بدون اینکه پرداخت مالیاتی داشته و جایی درج شود خودشان برمی داشتند. این تفاهم نامه موجب شد که حسابی برای مهندسان ایجاد شده و حق الزحمه ای که مالک می داد به این حساب واریز و به مرجع صدور پروانه معرفی شود که آزاد شود.

او همچنین گفت: این حساب را برای مهندسان ناظر فعال کردیم و از تیرماه برای مهندسان طراح هم این تصمیم گرفته شد.

مقصودخواه در پایان گفت: ساختمانی با زیربنای حدود ۵ هزار متر مربع تقریبا ۶ سالی هست از روزی که زمین واگذار شد، عملیات ساخت و اجرای آن طول کشید و مشکلاتی با پیمانکار و بحران هایی به وجود آمد.

پس از ترک همکاری با پیمانکار در اردیبهشت ماه امسال، به صورت امانی در حال اجرای مراحل پایانی ساخت هستیم و به زودی در این ساختمان مستقر خواهیم شد.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ مرداد ۹۷
1439 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0