ضرورت استفاده از موسسات رسمی حسابرسی در سازمان‌ های نظام مهندسی

کد خبر: 990208004 تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ اردیبهشت ۹۹ - ۴:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حامد مانی فر، سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمانبر ضرورت استفاده از موسسات رسمی حسابرسی در سازمان‌ های نظام مهندسی تاکید کرد.

ضرورت استفاده از موسسات رسمی حسابرسی در سازمان‌ های نظام مهندسی

الزام به استفاده از موسسات رسمی حسابرسی در سازمان‌های نظام مهندسی

ضرورت استفاده از موسسات رسمی حسابرسی در سازمان‌ های نظام مهندسی

حامد مانی فر، سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان با تاکید بر این که وظیفه بازرسی یک امر کاملا تخصصی و حرفه‌ای است، بیان کرد: با تاکید وزارت راه وشهرسازی و ابلاغ رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی استفاده از خدمات موسسات حسابرسی برای همه سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ ها الزامی است.

استفاده از موسسات رسمی حسابرسی در سازمان ‌های نظام مهندسی الزامی است

وی ضمن بیان این مطلب بیان کرد: بازرسان سازمانهای نظام مهندسی استان‌ ها باید وظایف بازرسی خود را با دقت هر چه تمام تر انجام دهند و در انجام این وظیفه مهم در قبال اعضای سازمان پاسخگو هستند.

مانی فر، با بیان این مطلب که در آیین نامه اجرایی قانون شرح وظایف و اختیارات متعددی برای بازرس یا بازرسان پیش بینی شده است، تصریح کرد: بند الف ماده هشتاد و دو آیین نامه اجرایی اظهار نظر در مورد صحت و درستی صورت دارایی‌ها و صورت حساب دوره عملکرد و ترازنامه‌ای که هیات مدیره برای ارایه به مجمع عمومی تهیه کرده را بر عهده بازرس قرار داده است.

وی گفت: از آن جا که بازرسان از بین اعضای نظام مهندسی استان انتخاب می گردند و طبیعتا دارای دانش تخصصی در امور حسابداری و حسابرسی نیستند در بسیاری موارد گزارشات ارایه شده از طرف آن ها به مجمع عمومی با ابهامات و مغایرت‌ هایی روبرو است و روند تصمیم‌گیری در مجامع را با مشکل روبرو میکند. از این روی ضرورت دارد که بازرسان در انجام این وظیفه قانونی خود از خدمات موسسات حسابرسی ذی صلاح استفاده کنند.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه به موجب بند “ث” ماده هشتاد و دو آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، بازرس یا بازرسان میتوانند در انجام وظایف خود از نظر کارشناسان استفاده کنند اما متاسفانه تنها در تعداد محدودی از استان ‌ها از این ظرفیت قانونی استفاده می گردد.

ضرورت استفاده از موسسات رسمی حسابرسی در سازمان‌ های نظام مهندسی

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با تاکید بر استفاده از ظرفیت ‌های قانونی در کیفیت بخشی به خدمات مهندسی، افزود: علاوه بر آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، ماده واحده مصوب ۲۱/۱۰/۱۳۷۲ و اصلاحیه ۱۷/۱۱/۱۳۷۲ مجلس شورای اسلامی (قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه ای حسابداران ذی صلاح بعنوان حسابدار رسمی) نیز استفاده از خدمات حسابرسان را تجویز کرده است.

مانی فر در خاتمه گفت: علاوه بر ابلاغ به سازمان های نظام مهندسی استان ‌ها، طی نامه ای از تمامی ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ ها خواسته شده است تا نسبت به پی‌گیری تحقق این امر مهم اهتمام و گزارش اقدامات انجام شده را تا بیستم اردیبهشت نود و نه، به وزارت راه شهرسازی اعلام کنند.

منبع: تین نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۹
453 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0