حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود

حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود

حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود  ، این همایش و همایش‌های مشابه آن، فرصتی برای یادآوری و تذکر نسبت به کیفیت و طرح آخرین مباحث علمی است

کد خبر: 020417006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۰۲ - ۷:۰۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود  ، این همایش و همایش‌های مشابه آن، فرصتی برای یادآوری و تذکر نسبت به کیفیت و طرح آخرین مباحث علمی است

حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود

حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز، موجب ضعف صنعت ساخت می‌شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار داشت: حذف نظام مهندسی از فرایندهای دریافت مجوز و تلاش برای تضعیف توان مالی آن در نهایت موجب ضعف در نظارت و زیان کلیات صنعت ساخت می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، ۴ شنبه، ۱۴ تیرماه در پیام ویدیویی به بیست‌وششمین اجلاس هیات عمومی نظام‌ مهندسی ساختمان کشور در تبریز، اظهار داشت: این همایش و همایش‌های مشابه آن، فرصتی برای یادآوری و تذکر نسبت به کیفیت و طرح آخرین مباحث علمی است. کیفیت ساختمان‌ها با امنیت روانی جامع پیوند خورده و توجه به آن، فراتر از توجیه خطاهای فردی، نیازمند بازنگری و بهبود نظام حکمرانی شهری است. نظام حکمرانی شهری به معنای مجموعه سیاست‌ها، روابط و مسئولیت‌هایی است که روند سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری از ساختمان‌های شهری را مدیریت می‌کند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در حالی که براساس قانون، مسئولیت حکمرانی در حوزه مسکن با مدیریت شهری و وزارت مسکن است ولی نگاه غیرعلمی و یک سویه به صنعت ساخت، موجب ناتوانی از اعمال حاکمیت بر فعالان ساخت شده و در نهایت، شاهد ضایع شدن جان شهروندان، ازبین رفتن امنیت روانی، خدشه به روح و روان و احساسات بازماندگان، آسیب روحی سایر مردم و البته ورشکستگی صنعت ساخت در کشور هستیم.
به گفته آل هاشم تغییر این چرخه معیوب و تکرارشونده صرفا با بازنگری نظام حکمرانی شهری و با مشارکت کلیه ذی نفعان بویژه نظام مهندسی در حوزه‌های مختلف ممکن می‌ شود. تفکیک حاکمیت از تصدی گری، مشارکت جامعه مهندسی در نظام تصمیم گیری و توان علمی جامعه مهندسی که در قالب نظام مهندسی و دفاتر خدمات مهندسی سازمان یافته می‌ بایست به موضوع فنی مدیریت شهری کمک کند.
وی گفت: مشارکت موثر نظام مهندسی در تصمیم گیری‌ها و پذیرش استقرار آن یک گام بزرگ در ارتقای نظام حکمرانی ساخت است. شفاف سازی و رفع تضاد منافع، صلاحیت سازندگان و تعمیم کنندگان، هدایت منابع مالی به طرح‌های پایدار، ساماندهی بازار مسکن و ارتقای دانش خریدان، استفاده از تکنولوژی نوین و ارتقای مصالح از جمله مواردی است که باید به آن‌ها توجه کرد.
امام جمعه تبریز گفت: اصلاح نظام حکمرانی شهری نیازمند مشارکت تمامی ذی نفعلان به ویژه نظام مهندسی و باور مدیریت شهری برای پذیرش مسئولیت خود در ساخت و جامعه‌ای پایدار است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۷ تیر ۰۲
163 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0