انتصاب ریاست جدید هیات اجرایی انتخابات هشتمین دوره شورای مرکزی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور خبر داد:

بی برنامگی دولت، علت اصلی ناکارآمدی مسکن اجتماعی / از ظرفیت بانکها برای بهبود وضعیت مسکن استفاده گردد

ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: بخش اقتصادی دولت در ارتباط با حوزه مسکن اجتماعی بطور کامل بدون برنامه است ، لذا در شروع باید برنامه مشخصی را در این مورد در دستورکار قرار دهد.

کد خبر: 960701014 تاریخ انتشار: شنبه ۱ مهر ۹۶ - ۱۰:۰۸ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: بخش اقتصادی دولت در ارتباط با حوزه مسکن اجتماعی بطور کامل بدون برنامه است ، لذا در شروع باید برنامه مشخصی را در این مورد در دستورکار قرار دهد.بی برنامگی دولت، علت اصلی ناکارآمدی مسکن اجتماعی

بی برنامگی دولت، علت اصلی ناکارآمدی مسکن اجتماعی / از ظرفیت بانکها برای بهبود وضعیت مسکن استفاده گردد

بی برنامگی دولت، علت اصلی ناکارآمدی مسکن اجتماعی / از ظرفیت بانکها برای بهبود وضعیت مسکن استفاده گردد

بی برنامگی دولت،  علت اصلی ناکارآمدی مسکن اجتماعی / از ظرفیت بانکها برای بهبود وضعیت مسکن استفاده گردد

مسکن مهر نام طرحی است که با تولدش، شد خانه ای در دل اقشار ضعیف جامعه. ولی هرچه به پایان عمر دولت دهم نزدیکتر شدیم و به دولت اعتدال رسیدیم، آجرهای مسکنهای مهر روی هم نرفت که نرفت. ولی در کنار این طرح درمانده، دولت یازدهم با خبرهایی مبنی بر ساخت مسکن اجتماعی در کشور تیتر رسانه ها را برای خود کرد.

مسکن ارزان ویژه اقشار محروم جامعه که شما بخوانید مسکن مهر، میراثی است که از دولت دهم برای دولت روحانی به یادگار ماند ولی متاسفانه دولت یازدهم نتوانست میراثدار خوبی باشد و بد قولیهای زیادی را از خود برجای گذاشت.وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم این طرح را مانند بختکی بر جان دولت یازدهم دانست و بطور کامل طرح مسکن مهر را مزخرف خواند که اعتراضات زیادی را از سوی کسانیکه چشم امیدشان به این مسکنها بود، بهمراه داشت.

مسوولین زمانیکه در دولت یازدهم از طرح مسکن مهر ناامید شدند برای آرام ساختن اقشار ضعیف جامعه، طرح جدیدی را با عنوان مسکن اجتماعی مطرح نمودند ولی  باز هم این طرح بدقولی دیگری را به بدقولی‌ های دولت افزود و این موضوع موجب شد که خبرهای زیادی از موفقیت طرح مسکن اجتماعی و کلید خوردن این طرح منتشر گردد ولی  هم چنان صحبتهای مسوولین با خبرهای منتشر شده تناقضهای زیادی داشت تا جایی که بسیاری از مسوولین هم چنان گلایه هایی را در مورد طرح مسکن مهر داشتند و این عدم موفقیت طرح مسکن اجتماعی را بی برنامگی دولت مطرح می نمودند و معتقد بودند که هنوز دولت اقدامات اولیه در زمینه ساخت مسکن اجتماعی را در دستور کار قرار نداده است.

این در حالی است که مسکن اجتماعی در آغاز قرار بود با هم کاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام گردد ولی  تا به حال هیچیک از این ارگانها گام مثبتی را مبنی بر اجرای این طرح برنداشتند، به طوریکه هر کدام دیگری را مقصر ناکارآمدی این طرح میدانند.

بی برنامگی دولت، علت اصلی ناکارآمدی مسکن اجتماعی

فرج الله رجبی  با اشاره به آخرین وضعیت مسکن اجتماعی بیان کرد: اطلاعات لازم در این مورد در اختیار کسانی است که سبب ترویج این مساله شدند و تا به حال اطلاعات دقیقی در این مورد در اختیار ما نیست.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور به بحث مسکن اجتماعی که توسط وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم مطرح گردید، اشاره کرد و گفت: مسکن اجتماعی در مقابل مسکن مهر عنوان گردید و متاسفانه اکنون برنامه های ارائه شده از طرف وزارت راه و شهرسازی در مورد مسکن اجتماعی عملی نشده است.

وی تصریح کرد: درابتدا باید از دولت و نیز بخش اقتصادی دولت مطالباتی داشته باشیم تا در حوزه مسکن و ساختمان، برنامه‌ و راه بردهای مشخصی ارائه داده شود، در صورتیکه درصددیم تا از طریق تولید، زمینه افزایش اشتغال را فراهم کنیم در ابتدا باید شرایط اقتصادی حاکم در حوزه مسکن را که بعنوان محور اصلی در اقتصاد کشور است را بهبود بخشیم.

رجبی با اشاره به این که از ظرفیت بانکها باید در راستای بهبود وضعیت مسکن استفاده شود، عنوان کرد: بانکها در حوزه مسکن مهر به علت اشراف مجریان این حوزه، یک تنش جدی را در حوزه پولی و بانکی ایجاد کردند و منجر به تور میشدند که آنرا بخوبی در این حوزه تجربه میکنند.

رجبی تاکید کرد: بانکها با توجه به مواجه شدن با مشکلات موجود در این حوزه، تجربه ای را کسب کردند که میتوانند کمک زیادی را در حوزه مسکن و ساختمان و بهبود روند معاملات آن ارائه دهند.

وی خاطر نشان ساخت: درصورتیکه دولت قادر به ارائه برنامه مشخصی نباشد، بطور قطع نمیتوان در حوزه تولید و اشتغال موفقیتهای چشم گیری را شاهد بود، لذا دولت نیازمند برنامه جامع و مشخصی است که این امر نیازمند محوریت وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و تمام این مراکز در کنار یک دیگر می ‌توانند کمکی را برای رفع مشکلات موجود در بخش مسکن ارائه دهند.

رییس سازمان نظام مهندسی کشور با تاکید بر این که تا به حال هیچ اقدامی در زمینه مسکن اجتماعی انجام نشده است، یاد آور شد: بخش اقتصادی دولت در ارتباط با حوزه مسکن اجتماعی بطور کامل بدون برنامه است، لذا در ابتدا باید برنامه مشخصی را در این مورد در دستور کار قرار دهد و مشکل اصلی دولت در بخش مسکن مشخص گردد.

منبع : اسکانیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

گروه هایبرق در تلگرام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ مهر ۹۶
1173 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0