مانی‌فر همزمان با پیوستن به کمپین«کارگاه ایمن؛ ساختمان ایمن»:

ضرورت اهمیت‌بخشی به ایمنی و سلامت حرفه‌ای قبل از بروز حوادث/فرهنگ‌سازی ایمنی نیازمند یک باورعمومی است

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان بابیان این‌که موضوع و مبحث HSE اولویت کنونی کشور است گفت: موضوع سلامتی و ایمنی در فضاهای زندگی امروزی نادیده گرفتنی نیست و از عناصر اصلی در برنامه‌ریزی‌ها است.

کد خبر: 3969 تاریخ انتشار: سه شنبه ۷ دی ۹۵ - ۴:۴۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،حامدمانی فر همزمان با پیوستن به کمپین«کارگاه ایمن؛ ساختمان ایمن» در حاشیه برگزاری کنفرانس ملی ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست (HSE) بابیان مطلب فوق افزود: ایمنی و سلامت حرفه‌ای از موارد مهم، قبل از بروز حوادث نامطلوب است و از نیازهای پایه‌ای در طرح‌ریزی، اجرا و مدیریت و نگهداری است.اهمیت‌ ایمنی و سلامت حرفه‌ای قبل از بروز حوادث

اهمیت‌ ایمنی و سلامت حرفه‌ای قبل از بروز حوادث

اهمیت‌ ایمنی و سلامت

اهمیت‌ ایمنی و سلامت حرفه‌ای قبل از بروز حوادث

وی تأکید کرد: در خصوص مباحث ایمنی تمام قوانین، ضوابط و دستورالعمل‌های موجود در صورت رعایت پاسخ گوی مطلوبی برای مبحث ایمنی است.

وی گفت: به‌طورکلی بیشتر از آنکه در مباحث ایمنی خلأ قانونی داشته باشیم در عدم رعایت این مباحث مشکل‌داریم.

مانی‌فر بابیان اینکه در حال حاضر با توجه به رشد علوم فنی و مهندسی ضوابط مقررات و قوانین نیازمند تغییر و بازنگری هستند گفت: البته در این خصوص باید قوانین اجرای شده و اشکالات آن روشن و مورد پالایش قرارگرفته و بعد تغییر داده شوند.

وی در ادامه گفت: به‌طورکلی ما بدون اجرای دقیق قوانین شروع به تدوین ضوابط، جایگزینی یا ارتقای ضابطه می‌کنیم.

مانی فر بابیان اینکه دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید بازخوردهای ضوابط را از جامعه گرفته و مجدداً موردبررسی قرار داده و با یک رویکرد جدید به جامعه تحویل دهند گفت: البته خود قوانین نیز باید تضارب خود را به نحوی حل‌وفصل کنند.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان گفت: ما در بخش HSE از مهندسان ناظر انتظار داریم گزارش‌ها، تذکرات مطلوبی در این بخش داشته و به مراکز ذی‌ربط ارسال کنند. اگرچه به نظر می‌رسد در حال حاضر برخی زا مراکز نظارتی علاقه‌ای به این گزارش‌ها نشان نمی‌دهند.

وی در این خصوص افزود: کار ایمنی یک کار جمعی و نیازمند یک باور عمومی است. در این خصوص باید ابعاد گسترده این قوانین را در زمان اجرا و یا در صورت عدم اجرا بررسی کنیم.

مانی فر تأکید کرد: در صورت تحقق اهمیت و باور ایمنی در عموم مردم هیچ‌کس از اجرای این قوانین سرباز نمی‌زند؛ و یک مطالبه عمومی برای جامعه و مردم مطرح می‌شود.

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در ادامه افزود: رسانه‌ها با تبیین مقررات مرتبط با ایمنی با اعداد، ارقام و مقایسه آن‌ها و حتی با ایجاد فیلم‌های کوتاه تأثیرگذارمی توانند بر اجرای مقررات ملی ساختمان تأثیرگذارتر باشند.

وی در خصوص کمپین ایمنی ساختمان گفت: نگاه وزیر راه و شهرسازی به حوزه‌های فنی و مهندسی یک نگاه ویژه اجتماعی است. زمانی که نگاه اجتماعی وارد حوزه‌های فنی شود تحقق و اجرای آن باورپذیرتر است؛ به‌طورکلی تحقق کارهای بزرگ با قدم‌های کوچک دور از انتظار نیست.

اهمیت‌ ایمنی و سلامت حرفه‌ای قبل از بروز حوادث

منبع: صما

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ دی ۹۵
1061 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0