یکپارچه سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام مهندسی صدیف بدری

دولت موظف به گرداوری نظام فنی و اجرای یکپارچه کشور شد

صدیف بدری، از بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون متبوعش خبر داد.

کد خبر: 970515001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷ - ۸:۴۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،صدیف بدری، از بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور مسئولان مربوطه در کمیسیون متبوعش خبر داد.

دولت موظف به گرداوری نظام فنی و اجرای یکپارچه کشور شد

دولت موظف به گرداوری نظام فنی و اجرای یکپارچه کشور شد

دولت موظف به گرداوری نظام فنی و اجرای یکپارچه  کشور شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به دستور کار یکشنبه(چهاردهم مرداد) کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در این نشست، ادامه بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان با حضور معاونان ذیربط سازمان برنامه و بودجه، وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور، شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، سازمان نظام کاردان‌ ها، مرکز پژوهش‌ های مجلس صورت پذیرفت.
وی با عنوان این که چهارده ماده از طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در نشست امروز این کمیسیون مورد بررسی واقع شد، گفت: نکته قابل ذکر این اصلاحیه است که طبق ماده سی و چهار قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور که مصوب سال نود و پنج است سازمان برنامه و بودجه و دولت موظف به گرداوری نظام فنی و اجرای یکپارچه کشور است.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در راستای همین ماده قانونی کمیسیون عمران مجلس به کلیات طرح واصل گردیده در این مورد رای مثبت داده و آن را مصوب کرد که قانون نظام مهندسی در راستای این ماده اصلاح گردد.

دولت موظف به گرداوری نظام فنی و اجرای یکپارچه کشور شد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با عنوان این که با مصوبه اخیر مسائل مرتبط با بررسی صلاحیتهای حرفه ای، بحثهای آموزشی و مقررات ملی ساختمان با نظام فنی و اجرایی کشور یکپارچه می گردد، ادامه داد: با این رویه مباحث فنی در یک مجموعه واحد مدیریت خواهد شد.
این نماینده مردم در مجلس دهم،  با تاکید بر این که نظامات فنی در ساختمانهای دولتی با مقررات ملی ساختمان در واحدهای بخش خصوصی توسط قانون نظام مهندسی اجرا می گردد، افزود: با این مصوبه نظامات فنی و اجرایی یکپارچه شده و این نکته مثبت و قابل توجهی این اصلاحیه این است.
بدری با عنوان این که در این راستا فاز عملکردها بررسی شده و مواد دیگر در نشست های بعدی بررسی خواهد شد، خاطر نشان کرد: تلاش میشود که ظرف یک هفته آینده تمام مواد این طرح بررسی و برای تصویب نهایی به هیات رئیسه ارجاع گردد.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۷
768 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0