ادامه مجمع عمومی نوبت دوم با حضور دکتر رسول زرگرپور مطرح شد:

تفاهم نامه هم کاری برای ارتقا کارایی موتورخانه های اصفهان در راستای بهینه سازی مصرف سوخت منعقد گردید

با حضور استاندار اصفهان تفاهم نامه هم کاری در اجرای طرح ملی ارتقا کارآیی و بهینه سازی مصرف انرژی سرمایشی و گرمایشی موتورخانه های ساختمان های اداری، عمومی ، خدماتی و مسکونی در استان در بین استانداری اصفهان ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ، سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز استان امضاء شد.

کد خبر: 960318004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۸ خرداد ۹۶ - ۱۲:۴۲ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،با حضور استاندار اصفهان تفاهم نامه هم کاری در اجرای طرح ملی ارتقا کارآیی و بهینه سازی مصرف انرژی سرمایشی و گرمایشی موتورخانه های ساختمان های اداری، عمومی ، خدماتی و مسکونی در استان در بین استانداری اصفهان ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ، سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی و شرکت گاز استان امضاء شد.تفاهم نامه هم کاری برای ارتقا کارایی موتورخانه های اصفهان

تفاهم نامه هم کاری برای ارتقا کارایی موتورخانه های اصفهان

سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان

تفاهم نامه هم کاری برای ارتقا کارایی موتورخانه های اصفهان

دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی بررسی تفاهمنامه طرح افزایش کارایی موتورخانه های استان، گفت:در ارتباط با این تفاهم نامه ۲ هدف بزرگ پی گیری میشود.
وی به تشریح این اهداف پرداخت و ادامه داد: در پنج هزار موتورخانه ی فعال استان و بخشهایی که بیش ترین انرژی مصرف میشود باید مصرف بهینه شود که این بهینه سازی قابل توجه می باشد و بسیار مهم و اساسی است.
استاندار اصفهان به موضوع های زیست محیطی اشاره نمود و گفت: موتورخانه ها باید سازگار با محیط زیست گردند و با توجه به مشکل های زیست محیطی اصفهان، این اهداف قابل توجه خواهد بود.
زرگر پور افزود: در بحث آلودگی هوا، طرح کاهش کیفی آلودگی هوای اصفهان یکی از مهم ترین طرحهای کشور بود که اثر خیلی خوب را در کاهش آلودگی هوا گذاشت و تعداد روزهای هوای سالم در سال نودو پنج به حدود سیصد روز رسید که نشان از ۳ برابر شدن تعداد روزهای هوای سالم نسبت به سال نود و دو است.
وی تصریح کرد: برای افزایش تعداد روزهای هوای پاک که مطالبه ی جدی مردم میباشد اجرای این تفاهم نامه اهمیت ویژه ای دارد.
وی با اشاره به این که استان اصفهان در مصرف انرژی رتبه ی بالایی در کشور دارد، عنوان کرد: اگر صرفه جویی در این مورد صورت پذیرد میزان بالایی خواهد داشت که این امر در راستای سیاستهای دولت و مجلس خواهد بود.
مدیر ارشد استان با اعلام این که اقدامات خلاقانه معمولا از اصفهان شروع میشود، اذعان کرد: این استان ظرفیت بالایی برای این کار دارد.
او گفت: آن چه اهمیت دارد این است که مدیریت استان هم بدلیل مصرف بالای انرژی و هم میزان آلودگی هوا از چنین طرحهای ابتکاری حمایت خواهد کرد و امیدواریم که نتایج مثبت این طرح الگویی برای دیگر استانها باشد.


ایشان اضافه کردند: در مورد بهینه سازی مصرف سوخت باید فرهنگ سازی صورت پذیرد.
لازم به ذکر است تفاهم نامه هم کاری برای ارتقا کارایی موتورخانه های اصفهان به امضای علی وکیلی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، سید مصطفی علوی مدیر شرکت گاز، علی زهتاب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان و حجت الله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان رسید.
طبق این تفاهم نامه طرفهای مزبور متعهد شدند در زمینه اجرای راه کارهای بهینه سازی مصرف انرژی در موتورخانه های ساختمانهای اداری، عمومی و خدماتی هم چنین ساختمانهای مسکونی مورد تقاضا با یک دیگر هم کاری کنند.
ارزیابی کلی از شرایط ساختمانهای اداری، ارگانها، موسسات و ساختمانهای مسکونی متقاضی،کاهش مصرف انرژی و آب در ساختمانهای اداری، ارگانها، موسسات و ساختمانهای مسکونی و کاهش آلاینده های زیست محیطی ناشی از کاهش مصرف گاز در این ساختمانها از اهداف اجرای این تفاهم نامه اعلام شده است.
گفتنی است مدت اعتبار این تفاهم نامه که در سیزده ماده تنظیم شده دو سال است که در صورت نیاز تمدید خواهد شد.
منبع: استانداری اصفهان

 

کانال تلگرام نظام مهندسی یزد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ خرداد ۹۶
1480 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0