هدف این است که سازمان نظام مهندسی به ارتقای کیفی برسد رئیس نظام مهندسی استان مرکزی در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز

هدف این است که سازمان نظام مهندسی به ارتقای کیفی برسد

مهندس کازرانی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی: برنامه های بلند مدت، برنامه های کلانی است که سازمان ها و داوطلبان پیش بینی می کنند به ایده آلی که در قانون آمده برسند و هدف این است که سازما ن نظام مهندسی به ارتقای کیفی برسد یعنی خدماتشان را به بهترین نحو از طریق اعضا ارائه کنند.

کد خبر: 970509004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مرداد ۹۷ - ۷:۰۸ ق.ظ

مهندس کازرانی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی: برنامه های بلند مدت، برنامه های کلانی است که سازمان ها و داوطلبان پیش بینی می کنند به ایده آلی که در قانون آمده برسند و هدف این است که سازما ن نظام مهندسی به ارتقای کیفی برسد یعنی خدماتشان را به بهترین نحو از طریق اعضا ارائه کنند.

هدف این است که سازمان نظام مهندسی به ارتقای کیفی برسد

هدف این است که سازمان نظام مهندسی به ارتقای کیفی برسد

هدف این است که سازمان نظام مهندسی  به ارتقای کیفی برسد

مهندس کازرانی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی درباره عملکرد این سازمان اظهار داشت: ما سعی کردیم بخشنامه ها، دستورالعمل ها، ضوابط و قوانین نظام مهندسی را در حد بضاعتمان رعایت کنیم؛ از جمله به کارگیری مجریان ذیصلاح و صدور شناسنامه فنی ملکی که شاید این موارد در بقیه استان ها به طور کامل اجرا نشود اما ما در استان مرکزی سالهاست اجرا می کنیم.

او تصریح کرد: در خصوص مجریان ذیصلاح، شیوه نامه ای کاربردی تنظیم کردیم که آن را به تایید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی رساندیم و در شورای فنی استان نیز با امضای استاندار به تصویب رسید و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و به عنوان یک شیوه نامه خوب و کاربردی در مراجع تایید شد و در وزارت خانه در دست تایید و تصویب است.

به گفته کازرانی در سطح استان علاوه بر شهر اراک بیش از ۳۰۰۰ شناسنامه فنی ملکی صادر شد که مشخصات ساختمانی با تایید نهایی در آن درج و صادر می شود.

وحدت رویه در فعالیت های شهرستان ها با مرکز استان

او درمورد ساماندهی نمایندگی های شهرستان ها بیان کرد: ما سعی داشتیم نمایندگی های شهرستان ها با مرکز استان هماهنگ شوند و درواقع  یک وحدت رویه در فعالیت های شهرستان ها و نمایندگی ها با مرکز استان داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی ساماندهی دفاتر طراحی در شهرستان ها را عنوان کرد و افزود: با توجه به پروانه ای که وزارت راه و شهرسازی صادر می کرد، افراد در دفاتر جمع شدند و فعالیت می کنند؛ بنابراین مردم برای مراجعه به مهندس نیاز نیست با یک شخص یا فرد خاصی ارتباط بگیرند.

وی ادامه داد: در این دفاتر طراحی همه خدمات به مردم داده می شود  ضمن اینکه ناظر هم از طریق سازمان معرفی می شود؛ البته این کار تا قبل از آنکه بخشنامه های جدید وزیر راه و شهرسازی ابلاغ کند، انجام می شد. بعد از آن خودمان را با بخشنامه ها منطبق کردیم و سعی کردیم آنها را رعایت کنیم.

کازرانی با بیان اینکه آزمایشگاه هایی را که در کل استان فعال کردیم، گفت: در حدود ۲۰ آزمایشگاه در استان داریم و همان طور که می دانید بعضی از استان ها نتوانستند این کار را بکنند؛ حدود۶ سالی هست که آزمایشگاه هایمان فعالند و می توان گفت برای ۸۰ درصد ساختمان ها ابتدا مطالعات اولیه آزمایش خاک انجام می شود و پس از آن مراحل طراحی و محاسبات انجام می شود.

عاملی به عنوان کنترل کننده

او تاکید کرد: کمیته های مختلفی در سازمان نظام مهندسی وجود دارند که کنترل نقشه ها را انجام می دهند، کنترل مجریان را به کمیته های بازدید کننده سپردیم و عملکرد ناظران را توسط کمیته های نظارت برررسی می کنیم.

وی افزود: اگر نیاز به اخطار، تذکر، معرفی به شورای انتظامی یا اصلاحیه و حتی تشویق باشد- که پیش آمده مهندسان ما کارهایشان را به خوبی انجام داده و تشویق شدند- در حقیقت سعی کردیم عاملی به عنوان کنترل کننده باشیم چون طبق  ماده ۱۵ قانون نظام مهندسی این وظیفه به عهده هیات مدیره و نظام مهندسی است.

 

برای سازمان و امور محوله خود برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت دارم

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مرکزی با اشاره به اینکه در دوره جدید کاندید شدم و برای دوره جدید سازمان نظام مهندسی ساختمان برنامه دارم، گفت: معمولا همه داوطلبان برنامه ریزی دارند و بنده هم قطعا برای سازمان و امور محوله خود برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت دارم.

وی ادامه داد: برنامه کوتاه مدت به این دلیل که سازمان ها در حال حاضر با مشکلاتی مواجهند که ظرف مدت ۲ تا ۶ ماه قابل حل است، ولی برنامه های بلند مدت، برنامه های کلانی است که سازمان ها و داوطلبان پیش بینی می کند به ایده آلی که در قانون آمده برسند و هدف این است که سازما ن نظام مهندسی به ارتقای کیفی برسد یعنی خدماتشان را به بهترین نحو از طریق اعضا ارائه کنند.

کازرانی افزود: این خدمات کیفی منجر به کیفیت ساخت، افزایش عمر مفید ساختمان ها، کاهش هزینه های مردم و کاهش مصرف انرژی که الان بین مردم و مسئولین مورد توجه است و امیدواریم برنامه ها اجرایی و کاربردی باشد.

او در پایان تصریح کرد: هدفم این است که برنامه هایی پیش بینی و ارائه دهم که بتوانم اجرا کنم نه اینکه فقط شعار بدهم و اذهان را منحرف کنم که مثلا برنامه مفیدی است و رای بدهند ؛هدفم برنامه بلند مدت است و با توجه به اینکه سه چهار دوره عضو هیات مدیره هستم به جزئیات و مشکلات سازمان ها در استان ها و کل کشور اشراف دارم و سعی دارم برنامه هایم منطبق با  استان های دیگر باشد و مشکلات را در حقیقت با هم حل کنیم.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۷
1655 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0