تقابل ها را کنار بگذاریم و کار مفید انجام دهیم مضاحبه اختصاصی با مهندس خطيبي

تقابل ها را کنار بگذاریم و کار مفید انجام دهیم

مهندس خطیبی، منتخب هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم در گفتگوي اختصاصي با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، گفت: هیات مدیره دوره هفتم وقتشان صرف تقابل با وزارتخانه و موضوعات حاشیه ای شد.

کد خبر: 970715023 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۵ مهر ۹۷ - ۳:۱۶ ب.ظ

مهندس خطیبی، منتخب هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران در دوره هشتم در گفتگوي اختصاصي با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، گفت: هیات مدیره دوره هفتم وقتشان صرف تقابل با وزارتخانه و موضوعات حاشیه ای شد.

تقابل ها را کنار بگذاریم و کار مفید انجام دهیم

تقابل ها را کنار بگذاریم و کار مفید انجام دهیم

تقابل ها را کنار بگذاریم و کار مفید  انجام دهیم

مهندس خطیبی افزود: درهیات مدیره دوره هفتم کارهای مثبت و ارزنده زیادی انجام شد ولی من به عنوان یک عضو هیات مدیره معتقدم، با توجه به اسامی که در لیست هیات مدیره وجود داشت این افراد  پتانسیل زیادی داشته می توانستند دو برایر این فعالیت ها را به اعضا خدمت رسانی بکنند ولی بیشتر وقتمان صرف تقابل با وزارتخانه و موضوعات حاشیه ای شد و از خدمتگزاری بازماندیم.

عملکرد هیات مدیره دوره هفتم سازمان نظام مهندسی استان تهران

وی اظهار داشت: اجرای نظارت در دفاتر نمایندگی در شهرستان ها به صورت الکترونیکی شفاف سازی شد و بالاخره سامانه نرم افزاری راه اندازی شد. ارجاع نظارت ها در تهران روی سایت به شکل شفاف انجام شد و هر ناظر حقیقی و حقوقی می تواند ببیند چه کسی کار گرفته یا نگرفته است.

عضو هیات مدیره سازمان استان تهران بیان کرد: فرمول ارجاع نظارت در یک مرحله بهینه تر شد هرچند که با بهینه شدن کامل ان فاصله زیادی داریم اما پارامترهایی که در ان دخیل بود بهتر شد ولی امیدواریم در دوره هشتم بهینه تر شود.

وی افزود: زحمات بسیاری در دوره ششم برای وام بدون بهره بانک رسالت کشیده شد که در این دوره افزایش چشمگیری داشت، اندوخته مالی ۲۰، ۳۰ میلیاردی به ۱۰۰ میلیارد افزایش یافت و این باعث شد افراد بیشتری بتوانند وام دریافت کرده، در صف انتظار کمتری قرار بگیرند.

او تصریح کرد: در زمینه کمک های بلاعوض کمک های بسیاری داشتیم که پایه گذار ان هیات مدیره دوره ششم بود خدمت رسانی به بیماران مبتلا به سرطان و بیماری های صعب العلاج افزایش صد درصدی داشت.

خطیبی ادامه داد: در زمینه بیمه مسئولیت برای اولین بار در سازمان نظام مهندسی کلیه اعضایی که مشغول به کارند تحت پوشش بیمه مسئولیت به شکل تکمیلی قرار گرفتند. یعنی خودشان باید بیمه ای داشته باشند تا بتوانند از این نوع بیمه استفاده کنند.

وی افزود: اگر حادثه ای رخ داد که هزینه ها بیش از سقف بیمه بود سازمان کمک می کند و بیمه ای را انجام داد کهپاین موارد را هم پوشش بدهد .امیدوار هستیم مهندسی را به خاطر دیه یا ضررهای مالی در زندان نبینیم.

عضو هیات مدیره سازمان استان تهران اضافه کرد: در زمینه بیمه تکمیل درمان مناقصه عام را برگزار کردیم که تمام بیمه گذارهای مرکزی وارد مناقصات ما شدند هرچند باید یک برنامه سه ساله داشته باشیم که این بیمه را بهینه کنیم چون هزینه بیمه تکمیل درمان بالاست.

او گفت: در دوره هفتم کار مثبت دیگر این بود که از تفاهم نامه بین شورای مرکزی و بیمه تامین اجتماعی سه سال و نیم می گذشت ولی در همین روزهای پایانی دوره هفتم به نتیجه رسید و این هفته روی سایت بارگذاری می شود که بیمه اعضا با نام کارفرمایی سازمان نظام مهندسی به نتیجه رسیده عملیاتی شود.

او تاکید کرد: در زمینه ورزش توسعه داشته و تعداد رشته های ورزشی را به ۱۲ رساندیم. اعضای سازمان به صورت رایگان از خدمات ورزشی سازمان استفاده می کنند.

خطیبی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ دوره هفتم سازمان خرید ساختمان مرکزی بود که بعد از بیست و چند سال ساختمان بزرگی را در شان خود خرید و امیدواریم تا پایان سال این ساختمان تکمیل و به سازمان نظام مهندسی تهران تحویل داده شود.

فساد مالی سازمان نقطه سیاه در دوره هفتم

وی با بیان اینکه هرچند من نه خزانه دار و نه رییس سازمان بودم، تصریح کرد: نقطه ضعف و نقطه سیاه در دوره هفتم فساد مالی که اتفاق افتاد و برای شخص من لکه ننگی است در هیات مدیره و به عنوان یک بیست و پنجم هیات مدیره از اعضای سازمان عذرخواهی می کنم.

تقابل ها را کنار بگذاریم و کار مفید انجام دهیم

او اضافه کرد: با سیستم نرم افزار جامع مالی که در دوره هشتم خواهیم داشت سعی می کنیم نیروی انسانی را خارج کنیم هرجا نیروی انسانی دخیل باشد امکان فساد وجود دارد. تکمیل و راه اندازی نرم افزار اتوماسیون مالی سازمان یکی از وظایف مهم هیات مدیره در دوره هشتم است.

خطیبی اظهار داشت ما باید در فضای گفتمان باشیم گفتمانی که یک طرف بگوید این خط قرمز و همینی که هست، قطعا گفتمانی انجام نمی شود. قرار بود دو نفر از دوستان شورای مرکزی و اقایان بی طرف و خرم، تعاملاتی با وزارتخانه انجام شود که متاسفانه در انتخابات قرار گرفتیم و این موضوع تعلیق شد.

او بیان کرد در شورای مرکزی تغییری نداریم و تا سال بعد امیدوارم که از طریق گفتمان تعامل انجام شود اما در هر صورت در کشور قانون داریم و موظیم به ان عمل کنیم اگر احساس کردیم فردی دستور غیرقانونی می دهد باید از طریق مراجع ذی صلاح پی گیری کنیم و جلوی امور غیرقانونی را بگیریم.

کشور در بحران اقتصادی وجود دارد و باید بپذیریم شاید برخی دوستان قبول نکنند ولی همه مردم تحت فشار اقتصادی هستند باید سر یک میز بنشینیم تقابل ها را کنار بگذاریم و برای این جامعه کار مفید انجام بدهیم.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۷
2501 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0