آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

کد خبر: 960507036 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ آذر ۹۵ - ۳:۴۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،  ماده ۱ :به منظور انتظام و انسجام امور حرفهای کاردانهای فنی (موضوع ماده ۲۶) آئین نامه اجرایی قانوننظام مهندسی و کنترل ساختمان که منبعد در این آئین نامه کاردان نامیده می شود شاغل در رشته های معماری ، شهرسازی عمران، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری ، ترافیک و رشته های مرتبط با آن و همچنین ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه های مذکور  و بالا بردن کیفیت خدمات آنها در تهران و در مراکز استانهایی که وزارت مسکن و شهرسازی اعلام می کند. کانون کاردانهای فنی ساختمان که از این پس در این آئین نامه به اختصار کانون نامیده می شود تشکیل می گردد. آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

سازمان نظام مهندسی ساختمان

ماده ۲ :

کانون دارای شخصیت حقوقی و غیر انتفاعی بوده و تابع قوانین و مقررات مربوط به موسسات غیر انتفاعی می باشد و می تواند در شهرستانهای تابع استان دارای شعبه یا نمایندگی باشد.

ماده ۳ :

برای تشکیل کانون در هر استان وجود حداقل ۳۰ نفر کاردان فنی در رشته های مذکور در ماده (۱) این آئین نامه یا مرتبط با آن ضروری است.

آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

ماده۴ : برای عضویت در کانون احراز شرایط زیر لازم است.

الف – دارا  بودن مدک کاردانی (فوق دیپلم) در رشتهای موضوع ماده یک این آئین نامه

ب) نداشتن محکومیت قطعی به محرومیت از اشتغال به کار در هنگام تقاضای عضویت

پ- ساکن آن استان بوده و حداقل شش ماه ممتد قبل از تسلیم درخواست عضویت در حوزه استان مقیم باشد به طوری که فعالیت حرفه ای وی در آن استان متمرکز بوده و اقامت غالب وی در آن استان باشد.

ت- پرداخت ورودیه و حق عضویت  سالانه طبق تعرفه های مصوب مربوط

ث- تنظیم و تسلیم تقاضای عضویت طبق فرم مخصوصی که در اختیارمتقاضیان قرار می گیرد همراه با مدرک مقرر در فرم مذکور.

ماده ۵ :

به منظور تشکیل کانون در هر استان وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری سازمان ننظام مهندسی ساختمان استان موظف است حداکثر ظرف ۳ ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه اقدام به انتشار آگهی های لازم و ثبت نام واجدین

شرایط و صدور کارت عضویت موقت بنماید.

آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

ماده ۶ :

در هر استان که تعداد متقاضیان واجد شرایط به حد نصاب مقرر رسید وزارت مسکن و شهرسازی با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با رعایت مواد آتی اقدام به برگزاری انتخابات اولین هیات مدیره کانون خواهد

کرد.

در دوره های بعدی برگزاری انتخابات توسط هیات مدیره کانون با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به شرح مندرج در مواد آتی این آئین نامه صورت خواهد گرفت.

ماده۷ :

پس از پایان برگزاری اولین انتخابات کانون هر استان شروع به کار کرده و از آن پس وظایف عضوگیری و صدور کارت عضویت برای اعضای موجود و آتی و انجام سایر وظایف و تکالیف مربوطه با رعایت مفاد این آئین نامه به عهده هیات مدیره کانون خواهد بود.

در دورها ی بعد نیز به محض تائید انتخابات از طرف هیات نظارت هیات مدیره سابق موظف است کالیه اسناد مدارک دفاتر  اموال و دارایی کانون را رسماً طی صورتجلسه ای به هیات مدیره جدید تحویل نماید.

ماده ۸ :

هر متقاضی نمی تواند به طور همزمان عضویت بیش از یک کانون را دارا باشد.

آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

 

ماده ۹ :

در موارد زیر عضویت اعضا قطع می شود و در هر زمان عللی که موجب قطع عضویت شده بر طرف شود بنا به تقاضای کتبی متقاضی عضویت او تجدید خواهد شد.

الف- استعفا: از عضویت کانون

ب- اخراج : از کانون به موجب حکم شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

پ : سلب هر یک از شرایط عضویت موضوع ماده (۴) این آئین نامه

ماده ۱۰ :

در استانهایی که به واسطه کافی نبودن تعداد متقاضیان واجد شرایط یا عدم ضرورت کانون تشکیل نمی شود به تشخیص وزارت مسکن و شهرسازی متقاضیان حوزه آن استان می توانند به عضویت کانون استان مجاوری که تشکیل و رسمیت یافته پذیرفته شوند.

آئین نامه تشکیلات حرفه ای کاردانهای فنی

برای دیدن متن کامل کلیک کنید.

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آذر ۹۵
1886 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0