تجدید نظر در گزینش رشته های مهندسی که اشباع شدند رئیس نظام مهندسی زنجان، در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز

تجدید نظر در گزینش رشته های مهندسی که اشباع شدند

مهندس مجتبی زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی گفت: متاسفانه در استان زنجان حضور و ثبت نام در انتخابات با استقبال خیلی کمی روبرو شده است.

کد خبر: 970515011 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ مرداد ۹۷ - ۹:۲۴ ب.ظ

مهندس مجتبی زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی گفت: متاسفانه در استان زنجان حضور و ثبت نام در انتخابات با استقبال خیلی کمی روبرو شده است.

تجدید نظر در گزینش رشته های مهندسی  که اشباع شدند

مجتبی زاده افزود: ما سعی کردیم همه امورات را در سازمان شفاف سازی کنیم، علی الخصوص در بحث ارجاع نقشه ها و ظرفیت ها به شکلی که برای همه قابل مشاهده باشد.

او تاکید کرد: سیستم نرم افزاری سازمان را در سطح استان به صورت یکپارچه پیاده سازی کردیم که همه بتوانند مطابق دستورالعمل های مبحث ۲  ارجاع کار داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان اظهار داشت: به مسائل آموزشی و فرهنگی و برگزاری دوره های آموزشی بیشتر توجه کردیم و در این راستا برای تحویل گرفتن زمین مجتمع فرهنگی مهندسین اقدام کردیم و در حال حاضر این مجتمع در دست ساخت است.

مهندس مجتبی زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان

مهندس مجتبی زاده، رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان

او همچنین افزود: دفتر نمایندگی در دو شهرستان استان زنجان در حال احداث داریم که زمین آنها را گرفته و برای دریافت پروانه ساخت آنها اقداماتی انجام شده است.

مجتبی زاده  با اشاره به اینکه سعی کردیم سیستم را چابک و پویا کنیم، افزود: در این دوره جذب نیرو نداشتیم و تلاش کردیم انسجام سازمانی را ارتقا داده، ساختار اداری را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه تلاشمان بر این است به موضاعات مهمی مثل اخلاق حرفه ای بیشتر بپردازیم، تاکید کرد: احترام به پیشکسوتان از جمله مسائلی بود که سعی کردیم وقتی این افراد به سازمان مراجعه می کنند جایگاه خاصی برای آنها در نظر گرفته و برخورد ویژه ای داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: متاسفانه در استان زنجان حضور و ثبت نام در انتخابات با استقبال خیلی کمی روبرو شده است.

وی درباره این استقبال کم در استان اظهار داشت: شاید بتوان گفت دلیل این اقبال کم از ثبت نام انتخاباتی، درگیری هایی است که به نوعی در سازمان های نظام مهندسی در سطح کشور نیز مطرح بوده است.

عواملی که انگیزه برای حضور افراد را کم می کند

مجتبی زاده  تصریح کرد: ما در این مورد هم سعی کردیم در زمینه های مختلف با نهاد ها و ارگان های مرتبط تعامل داشته باشیم که در این مورد موفق بودیم وعایداتی هم برای سازمان داشت.

او با اشاره به اینکه در سطح کشور شرایط ویژه ای بین سازمان ها و وزارت خانه مطرح شد، افزود: درگیری ها، نامه پراکنی ها و دستورالعمل هایی که از سوی وزارت خانه یا شورای مرکزی می آید انگیزه را برای حضور افراد کم می کند.

تجدید نظر در گزینش رشته های مهندسی که اشباع شدند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان بیان کرد: افرادی که می خواهند به هیات مدیره ورود کنند باید با درگیری ها و مشکلات مواجه شوند و این چیزی نیست که بتوان از آن صرفنظر کرد و در این بین، برخی ترجیح می دهند خود را درگیر چالش ها نکنند و به کار خودشان بپردازند.

او اظهار داشت: دراستان تعداد پروژه ها کم تر از تعداد مهندسان است، از طرفی خواسته ها وانتظارات بالا رفته و منابع نیزمحدود است، این موارد باعث شده که دوستان راغب نباشند به هیات مدیره ورود کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات موجود توسط مراجع بالاتر به راحتی حل و فصل می شود، گفت: ورود به حرفه را می توان کنترل کرد، با آموزش عالی باید نشست هایی داشته باشیم مذاکراتی انجام شود، در گزینش رشته های مهندسی که اشباع شدند تجدید نظر کنند.

مجتبی زاده در پایان گفت: دولت یا سازمان نظام مهندسی به لحاظ قانونی الزامی ندارد برای مهندسان اشتغال ایجاد کند اما می توانیم با تعریف صلاحیت های مختلف و اجرایی شدن برخی مباحث مقررات ملی ساختمان، مانند مبحث ۲۲ که مغفول مانده، زمینه های اشتغال مهندسان را فراهم کرد و آنها را به کار گرفت.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسيسات برقی-طراحی ارديبهشت ۹۷

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مرداد ۹۷
2539 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0