احیا و مرمت قنوات ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی

“احیا و مرمت قنوات”

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: احیاء، مرمت و توجه ویژه به قنوات یکی از میراث نیاکان است و در خراسان‌ جنوبی اهمیت ویژه‌ای دارد و برای حفظ کانون جمعیتی بویژه در خراسان جنوبی احیا و مرمت قنوات ضروری است.
احیا و مرمت قنوات منجربه حفظ کانون جمعیتی در استان خراسان جنوبی می گردد

کد خبر: 971011004 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۱ دی ۹۷ - ۱۰:۰۵ ق.ظ

به گزلرش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: احیاء، مرمت و توجه ویژه به قنوات یکی از میراث نیاکان است و در خراسان‌ جنوبی اهمیت ویژه‌ای دارد و برای حفظ کانون جمعیتی بویژه در خراسان جنوبی احیا و مرمت قنوات ضروری است.
احیا و مرمت قنوات منجربه حفظ کانون جمعیتی در استان خراسان جنوبی می گردد

احیا و مرمت قنوات

احیا و مرمت قنوات

“احیا و مرمت  قنوات”

رضا حاجی‌زاده در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی و امام جمعه شهرستان بیرجند گفت: نظام صنفی کشاورزی یک تشکل صنفی، حرفه‌ای، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است که در بستر قوانین و مقررات نظام جمهوری اسلامی و جهاد کشاورزی بعنوان صدای بهره‌برداران کشاورزی تشکیل شده است.
حاجی زاده ادامه داد: ۳ رسالت برای نظام صنفی تعیین شده که در این راستا نخستین رسالت نظم بخشی، ساماندهی، سازماندهی و هویت بخشی به رسته‌های مختلف بخش کشاورزی است.
وی اظهار داشت: در این راستا در حال حاضر در قالب‌ های مختلف برای کشاورزان پروانه فعالیت صادر می گردد و می ‌توانند در مکان‌ های مختلف از آن استفاده کنند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی، رسالت دوم نظام صنفی را کمک به افزایش دانش فنی و سطح آگاهی ‌های حرفه‌ای بهره‌برداران بخش کشاورزی بیان و عنوان کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور با توجه به خشکسالی بگونه‌ای است که افزایش سطح زیرکشت در واحد سطح قابل تصور نیست در این راستا آن چه مهم است اینست که باید تولیدات را هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی بالا ببریم.
حاجی زاده با اشاره به این که باید تولید در واحد سطح را افزایش دهیم، یاد آور شد: سومین رسالت نظام صنفی پیگیری مطالبات به حق و قانونی کشاورزان است که در این راستا تا به حال توفیقات خوبی صورت گرفته است.

احیا و مرمت قنوات

وی تصریح کرد: در بحث عوارض برق چاه‌ های کشاورزی مشاهده کردیم رقمی بر روی قبوض افزوده شده است در این راستا پیگیری‌ های لازم صورت گرفت و در نهایت عوارض برق چاه کشاورزی از ابتدای سال نود و هفت حذف و حدود سیصد و بیست میلیاد تومان در سطح کشور به جیب خانوار عشایری و روستایی برگشت.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی به بحث مدیریت منابع آب اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی بخش کشاورزی و بحث مدیریت منابع آب است که باید به وزارت جهاد کشاورزی واگذار گردد.
حاجی زاده با اشاره به این که احیاء، مرمت و توجه ویژه به قنوات یکی از میراث نیاکان ما است و در خراسان‌ جنوبی اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: برای حفظ کانون جمعیتی بویژه در خراسان جنوبی احیا و مرمت قنوات ضروری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی طراحی تاسیسات برقی اردیبشهت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۹۷
860 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0