استان خوزستان :

رئیس سازمان نظام مهندسی : کیفیت پایین ساخت و ساز در خوزستان ساختمان ها را آسیب پذیر کرده است

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان خوزستانگفت: ساختمان ها و جانمایی بسیاری از تاسیسات و کارخانجات ما بدون جنگ و حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند.

کد خبر: 960506031 تاریخ انتشار: جمعه ۷ آبان ۹۵ - ۱۲:۴۷ ب.ظ
 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) رییس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان خوزستانگفت: ساختمان ها و جانمایی بسیاری از تاسیسات و کارخانجات ما بدون جنگ و حوادث طبیعی آسیب پذیر هستند. کیفیت پایین ساخت و ساز ساختمان ها را آسیب پذیر کرده است

کیفیت پایین ساخت و ساز ساختمان ها را آسیب پذیر کرده است

سازمان نظام مهندسی خوزستان

 

کوروش لطفی روز جمعه در همایشمقررات ملی ساختمان در تالار مهتاب اهواز با اشاره به اهمیت اجرای مبحث ۲۱ در حوزه پدافند غیر عامل توضیح داد:در شهر اهواز بدون اینکه حادثه ای رخ دهد ساختمان ها فرو می ریزند چرا که کیفیت ساخت پایین آمده است.
وی افزود: سازه های شهر ما بدون هیچ تهدید آسیب پذیراند و اگر اتفاقی مثل زلزله رخ بدهد این آسیب پذیری بیشتر هم می شود.
رییس سازمان  نظام مهندسی و ساختماناستان خوزستان با تاکید بر این که اگر کاربری های شهری درست مکان یابی شود خود به خود بخشی از پدافند غیر عامل اجرا شده است توضیح داد: ساخت پناهگاه ها یا ساخت ابنیه ای که ملاحضات پدافندی در آن رعایت شده باشد بسیار لازم است.

کیفیت پایین ساخت و ساز ساختمان ها را آسیب پذیر کرده است

وی خاطرنشان کرد: مدارس، بیمارستان ها، مساجد و… باید طوری ساخته شوند که در طبقات زیرزمینی آن ها فضاهایی تعبیه شود تا در زمان حمله بتوانیم از آن استفاده کنیم.
لطفی با بیان این که مبحث ۲۱ در حوزه نظام مهندسی به خوبی اجرایی نشده است توضیح داد: وقتی از پدافند صحبت می کنیم همه به یاد ادوات جنگی می افتند برای همین یکی از موانعی که موجب شده تا پدافند غیر عامل در کشور جایگاه خودش را پیدا نکند این است که این مباحث را فقط به نظامی ها سپردند در حالی که بخش بسیاری از آن نظامی نیست.
وی تصریح کرد: باید ساختمان های شهری را به گونه ای بسازیم که در برابر حملات احتمالی دشمن یا بلایای طبیعی آسیب پذیری کمتری داشته باشند اگر بنا باشد مبحث ۲۱ را اجرایی کنیم لازم است سازمان نظام مهندسی کشور با حساسیت بیشتر آن را دنبال کند و مدیران اجرایی استان به اجرایی شدن آن کمک کنند.

کیفیت پایین ساخت و ساز ساختمان ها را آسیب پذیر کرده است

 منبع: ایرنا

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ آبان ۹۵
1704 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0