مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب زیر مجموعه سازمان نبودند گفتگوی اختصاصی پایگاه مهندسین نیوزبا رئیس سازمان نظام مهندسی کرمانشاه

مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب زیر مجموعه سازمان نبودند

مهندس علی محمد پناه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: مجریان مسکن مهر زیر مجموعه سازمان نبودند، آنها پیمانکاران دارای صلاحیتی بوده اند که توسط وزارت راه و شهرسازی انتخاب شده بودند.

کد خبر: 970307001 تاریخ انتشار: دوشنبه ۷ خرداد ۹۷ - ۷:۴۹ ق.ظ

مهندس علی محمد پناه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگاز پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی گفت: مجریان مسکن مهر زیر مجموعه سازمان نبودند، آنها پیمانکاران دارای صلاحیتی بوده اند که توسط وزارت راه و شهرسازی انتخاب شده بودند.

مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب زیر مجموعه  سازمان نبودند

علی محمدپناه، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه درباره برخورد با ناظران یا مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب گفت: این موضوع روال اداری حقوقی و اداری دارد که در دست انجام است اینکه منجر به چه نتیجه ای شده اطلاعی ندارم.

وی تاکید کرد: این موضوع به لحاظ حقوقی دارای پیچیدگی هایی است و من نظر شخصی نمی دهم.

مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب زیر مجموعه سازمان نبودند

مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب زیر مجموعه سازمان نبودند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در پاسخ به این سوال که  آیا مقصران مسکن مهر سرپل ذهاب مشخص شده اند و حکمی برای آنها صادر شده است، اظهار داشت: در این زمینه اداره کل راه و شهرسازی پیگیری هایی را انجام داده و سازمان نیز با اداره کل همکاری و هماهنگی های  کامل را داشته و مدارکی که نیاز داشتند در اختیارشان قرار گرفته است، اما هنوز به قطعیت نرسیدیم که چه کسی مقصر بوده است.

محمدپناه تصریح کرد: مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب زیر مجموعه سازمان نبودند، آنها پیمانکاران دارای صلاحیتی بوده اند که توسط وزارت راه و شهرسازی انتخاب شده بودند.

وی همچنین افزود: درمورد طراحان و ناظرین هم بررسی هایی در دست انجام است و  وزارت راه و شهر سازی از سازمان مدارکی خواستند که در اختیارشان قرار دادیم.

باید در آیین نامه ها و تکنولوژی های اجرایمان بازنگری داشته باشیم

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه با بیان اینکه ایرادات موجود در مسکن مهر خیلی هم جزیی نبوده، گفت: سازه های  آن ساختمان ها همان طور که انتظار می رفت، مطابق سطوح ایمنی آیین نامه های موجود اجرایی شد، اما یک سری کوتاهی هایی در  چیدن و نگهداری دیوارهای معماری آنها  وجود داشته که نمی توان انکار کرد، مقررات ملی ساختمان باید رعایت می شد.

مجریان مسکن مهر سرپل ذهاب زیر مجموعه سازمان نبودند

او با اشاره به اینکه باید در آیین نامه ها و تکنولوژی های اجرایمان بازنگری داشته باشیم، افزود: آیین نامه ها بعضا به روز می شوند اما همان طور که می بینیم دیوارهای ما همچنان همان دیوارهای سفالی ۵۰ سال پیش است.

برای داشتن هزینه کمتر، به همان تکنولوژی منسوخ قبلی برمی گردیم

محمد پناه در پاسخ به این سوال که چه نکاتی باید رعایت شود تا شاهد حجم کمتر ویرانی و تخریب باشیم، اظهار داشت: در تکنولوژی ساخت باید تجدید نظر کرد. این زلزله ها درواقع هشداری برای ما هستند ولی متاسفانه حافظه کوتاه مدت ما زود پاک می شود. فراموش می کنیم و دوباره برای داشتن هزینه کمتر، به همان تکنولوژی منسوخ قبلی برمی گردیم.

او در پایان درباره مقایسه بین تخریب ساختمان های مسکن مهر سرپل ذهاب و ساختمان های شخصی ساز این طور توضیح داد: من معتقدم در سازه های مسکن مهر بهتر از ساختمان های شخصی ساز عمل شده بود.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ خرداد ۹۷
1762 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0