جزئیات کامل برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت 97 در مصاحبه اختصاصی مهندسین نیوز با معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان

جزئیات کامل برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۹۷

مهندس شیخ انصاری، معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، جزئیات کامل برگزای آزمون نظام مهندسی اردیبهشت 97 شامل تعداد شرکت کننده، محل های برگزاری، کارت ورود به جلسه و ... را تشریح کرد.

کد خبر: 970216011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۹۷ - ۵:۳۲ ب.ظ

مهندس شیخ انصاری، معاون دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی، در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی، جزئیات کامل برگزای آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۹۷ شامل تعداد شرکت کننده، محل های برگزاری، کارت ورود به جلسه و … را تشریح کرد.

جزئیات کامل برگزاری آزمون نظام مهندسی  اردیبهشت ۹۷

استان تهران با بیش از ۲۶ هزار نفر، بیشترین داوطلب و حوزه اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر با ۳۰۰ نفر، کمترین داوطلب را دارد.

مهندس شیخ انصاری، معاون دفتر مقررات ملی ساختمان و کنترل ساختمان اظهار داشت: آزمون های ورود به حرفه برای مهندسان یکی از مهمترین رویدادهای مهندسی و بزرگترین آزمون تخصصی در سطح کشور است و همیشه تلاش شده این آزمون با دقت و کیفیت مناسب برگزار شود تا  احراز صلاحیت افرادی که برای قبول مسئولیت های بعدی  است با وسواس باشد و از هرگونه اهمال جلوگیری شود.

او با بیان اینکه این دوره آزمون برای تعداد ۱۳۴ هزار  و۲۳۵ نفر پیش بینی شده، افزود: تعداد داوطلبان در همه رشته های مهندسی به نسبت داوطلب و شرکت کننده ای که دارند، توزیع شدند و استان تهران با بیش از ۲۶ هزار نفر، بیشترین داوطلب و حوزه اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر با ۳۰۰ نفر، کمترین داوطلب را دارد.

معاون دفتر مقررات ملی ساختمان و کنترل ساختمان تاکید کرد: در این دوره به طور کلی  ۶۵ حوزه آزمونی داریم که در تهران و آذربایجان شرقی ۶  محل متمرکزند. استان های  گیلان، لرستان، خوزستان، مازندران و آذربایجان غربی هر کدام ۳  محل، استان های اردبیل و خراسان رضوی ۴ محل، استان های هرمزگان، همدان گلستان، کرمان و اصفهان هرکدام ۲ محل و بقیه استان ها نیز هرکدام یک محل برگزاری آزمون دارند.

او با اشاره به اینکه داوطلبان در دو نوبت صبح و عصر روزهای ۵شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در رشته های مختلف شرکت خواهند کرد، گفت: دفتر مقررات با همکاری شرکت خدمات آموزشی کارکنان سازمان سنجش، روند انجام کارهای مربوط به برگزاری آزمون را انجام می دهد. البته ادارات کل و سازمان های نظام مهندسی استان ها در مواقع مورد لزوم برای انتخاب محل حوزه، همکاری های لازم را با ما دارند. امور اجرایی را شرکت انجام می دهد و اموری مانند تهیه سوالات و حفاظت و  حراست از آزمون ها  و نظارت بر برگزاری آن ها به عهده  دفتر است. برای هر حوزه آزمونی از طرف دفتر بازرس اعزام می شود. البته در استان ها نیز نمایندگان حراست و ادارات کل راه و شهرسازی مستقر هستند و امور نظارت بر آزمون را انجام می دهند.

در همین رابطه بخوانید:

زمان بندي برگزاري آزمون نظام مهندسي

سامانه آزمون نظام مهندسی

جزئیات کامل برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت 97

جزئیات کامل برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۹۷

شیخ انصاری در ادامه افزود: داوطلبان می توانند کارت ورود به جلسه  را از ۱۷  تا ۱۹ اردیبهشت از طریق وب سایت دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با آدرس اینترنتی inbr.ir دریافت کنند. همچنین روزهای ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت، باجه ای برای رفع نقص در محل حوزه وجود دارد تا داوطلبانی که احیانا در کارت خود مشکل دارند با مراجعه به این باجه ها رفع نقص کنند.

در همین رابطه بخوانید:

کارت ورود به جلسه آزمون نظام مهندسی

تعداد سوالات و مدت زمان جلسه آزمون نظام مهندسی

وی یادآور شد: داوطلبان معمولا در حوزه های آزمونی در استان های محل سکونتشان که عضویت سازمان نظام مهندسی در آن دارند شرکت می کنند ولی منعی وجود ندارد و هرفرد می تواند در هر استانی در آزمون شرکت کند، همچنین داوطلبان برای شرکت در آزمون باید کارت شناسایی عکس دار یا کارت عضویت نظام مهندسی دارای اعتبار و کارت ورود به جلسه به همراه داشته باشند.

معاون دفتر مقررات ملی ساختمان و کنترل ساختمان با تاکید بر اینکه مراقبین موظفند در جلسه آزمون مشخصات افراد را براساس چهره، کارت شناسایی و کارت ورود به جلسه داوطلب مطابقت بدهند، تصریح کرد: تمهیدات لازم همواره در نظر گرفته شده تا سایت از دسترس خارج نشود، ولی گاهی اوقات اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: در سه بازه زمانی، زمان ثبت نام، زمان دریافت کارت ورود به جلسه و زمان اعلام نتایج آزمون در ساعات خاصی حجم مراجعات زیاد شده، ممکن است مشکلاتی در سرور ایجاد شود که همیشگی نیست. از آنجا که محدودیت زمان برای دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان وجود دارد افراد می توانند در ساعت های مختلف شبانه روز به سایت مراجعه کنند تا به راحتی کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند.

شیخ انصاری و کنترل ساختمان اشاره کرد: آزمون ها در ۷ رشته مهندسی برگزار می شود که ۳۷ دفترچه برای آنها تدوین شده؛ برای رشته عمران، صلاحیت های نظارت، اجرا و محاسبات در نظر گرفته شده است که آزمون نظارت صبح روز ۵شنبه، آزمون اجرا عصر روز ۵شنبه و آزمون محاسبات صبح روز جمعه برگزار می شود.

وی همچنین گفت: در رشته معماری صلاحیت های نظارت، طراحی و اجرا برگزار می شود که نظارت صبح روز ۵شنبه، اجرا عصر روز ۵شنبه و طراحی معماری صبح روز جمعه تا عصر ادامه دارد و زمان آن ۴۸۰ دقیقه که طولانی ترین آزمون است.

معاون دفتر مقررات ملی ساختمان اظهار داشت: رشته های تاسیسات برقی و تاسیسات مکانیکی هر کدام در دو صلاحیت طراحی و نظارت  برگزار می شود، آزمون های نظارت روز ۵شنبه عصر و طراحی را صبح روز جمعه برگزار می شود. همچنین رشته های  ترافیک، نقشه برداری و شهرسازی هر کدام یک آزمون دارند که صبح روز ۵شنبه برگزار می شود.

وی افزود: برای جلوگیری از ابهام و تخلف در آزمون، سوالات در ۴ دسته به صورت دفترچه های متنوع طراحی شده، در اختیار داوطلبان قرار می گیرد؛ هر داوطلب باید مشخصات خود را در برگه های پرسش نامه و پاسخ نامه چک کند درواقع سوالات شخصی سازی شده برای هر فرد سوالات مشخص، برای صندلی مشخص، در محل حوزه آزمونی مشخص در استان مشخص ارسال و با برنامه ریزی انجام می شود.

جزئیات کامل برگزاری آزمون نظام مهندسی اردیبهشت ۹۷

شیخ انصاری تاکید کرد: داوطلبان به این نکته توجه داشته باشند که در این دوره برخورد با تخلفات بسیار جدی تر انجام می شود، در دوره های گذشته مواردی که توسط مراقبین و ناظرین به عنوان مجری برگزاری، صورت جلسه می شد، متخلفان شناسایی شده، آزمون آنها تخلف منظور می شد و برای یک سال از حضور در آزمون محروم می شدند، اما در حال حاضر ۳ تا ۵ دوره متناسب با تخلف مورد نظر برایشان محرومیت در نظر گرفته می شود ،بنابراین داوطلبان با سعه صدر و تکیه بر اطلاعات عمومی خود در آزمون شرکت داشته باشند.

او در پایان گفت: رسانه ها در زمینه ترویج مقررات ملی  همکاری کنند که بخشی از آن اطلاع رسانی در رابطه با آخرین تغییرات و یافته های مباحث مقررات ملی است، انتشار درست و به موقع در مورد اقدامات دفتر و حوزه معاونت مسکن و ساختمان مانند برگزاری آزمون ها و امور ترویجی مانند برپایی همایش ها و همچنین نتایج حاصل از بازرسی هاست چون  دفتر نظارت و کنترل بازرسی عالیه دارد.

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ اردیبهشت ۹۷
5378 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
2 0