اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به اعضای نظام مهندسی جی افرام در مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز

اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به اعضای نظام مهندسی

مهندس جی افرام ، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در مضاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی درباره طرح اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به مهندسین عضو سازمان توضیح داد.

کد خبر: 970729012 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۹ مهر ۹۷ - ۱۰:۳۸ ب.ظ

مهندس جی افرام ، عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی درباره طرح اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به مهندسین عضو سازمان توضیح داد.

اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به اعضای نظام مهندسی

اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به اعضای نظام مهندسی

اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به  اعضای نظام مهندسی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هماهنگی های اولیه انجام شد،

گفت: گروه تخصصی برق در شورای مرکزی با هیات تنظیم برق وزارت نیرو جلسه مشترک داشت که در پی آن طرح اعطای صلاحیت کارشناسی در نیروگاههای برق به مهندسین عضو سازمان مطرح شد.

جی افرام اظهار داشت:

بعضی مواقع بین بهره بردارها و صاحبان نیروگاه ها به لحاظ فنی اختلافاتی پیش می آید که در این راستا ما برای حل این چالش، مذاکره کردیم و قرار شد برای توسعه اشتغال مهندسین برق با شرایط خاص، طبق شیوه نامه ای متعاقبا اعلام شود.

طرح  مذکور برای همه استان های کشور قابل اجراست

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان تصریح کرد:

همان طور که می دانید بیش از ۵۰ درصد نیروگاه ها متعلق به بخش خصوصی هستند و بهره بردارها نیز به افرادی  اطلاق می شود که امور تعمیر، نگهداری و اتصال شبکه این نیروگاهها  را انجام می دهند.

وی افزود: طرح  مذکور برای همه استان های کشور قابل اجرا دیده شده و این فرآیند همراه با جزئیات، در قالب یک شیوه نامه طی دو سه ماه آینده ارائه خواهد شد.

جی افرام همچنین گفت:

به زودی صلاحیت مهندسان مشخص می شود، اینکه چه کسانی می توانند به این طرح ورود کنند و فرآیند اعطای گواهینامه به چه صورت است، چطور آموزش ببینند و  در دوره های کارآموزی شرکت کنند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در پایان اظهار داشت:

همه موارد در یک شیوه نامه اجرایی مشخص خواهد شد و طی توافق اولیه مطرح شد که مهندسین پروانه دار عضو سازمان بتوانند این شرایط  کارشناسی را داشته باشند.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ مهر ۹۷
2635 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0