اصلاحیه شیوه نامه اجرائی نحوه تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی

کد خبر: 960507040 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ آذر ۹۵ - ۱۱:۲۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلینظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،پیرو تابلاغ شیوه نامه اجرائی نحوه تمدید و ارتقا پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی به شماره ۴۳۶۸۶/ مورخ ۲۷/۸/۸۸  و بر گزاری دوره های آموزشی، پس از بررسشی نظرات و پیشنهادات استان ها در خصوص انجام اصلاحات در شیوه نامه مذکور و در جهت بهبود روند برگزاری دورها ها اصلاحیه شیوه نامه مذکر به شرح زیر تدوین می شود. اصلاحیه شیوه نامه اجرائی نحوه تمدید و ارتقاء پایه

اصلاحیه شیوه نامه اجرائی نحوه تمدید و ارتقاء پایه

سازمان نظام مهندسی ساختمان

اصلاحیه شیوه نامه اجرائی نحوه تمدید و ارتقاء پایه

ماده ۱ –  تعاریف

در این شیوه نامه اصطلاحات زیر در معانی مربوط به کار می روند:

۱- ۱- دفتر : دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی

۱-۲- سازمان : سازمان نظام مهندسی ساختمان

۱-۳- اداره کل استان: اداره کل راه شهرسازی استان

۱-۴- سازمان استان : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان

۱-۵- کمیته آموزش استان: کمیته آموزش حرفه ای مهندسی ساختمان استان است که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تشکیل می گردد

۱-۶- مدرس : مدرس شخص حقیقی است که دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی حداقل پایه دو اصلی با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد در یکی از رشته های اصلی و مرتبط ساختمان و با حداقل ۵ سال سابقه آموزش دانشگاهی و یا آموزش حرفه ای مهندسی بوده و توانائی علمی و تجربی او در حوزه رشته های مهندسی مربوطه توسط کمیته آموزش استان مورد تایید قرار گرفته باشد.

تبصره ۱- منظور از آموزش حرفه ای مهندسی ، آموزش در زمینه های فنی و مهندسی مرتبط با ساختمان از قبیل آموزش نرم افزارهای مهندسی، جوشکاری و امثال آنها می باشد.

تبصره ۲ : در مورد برخی از عناوین و دروس که متخصصین دیگر (بجز ۷ رشته اصلی) صلاحیت تدریس آنها را دارند، نظیر جوشکاری، آسانسور و امثال آنها مدرس کسی است که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر بوده و به پیشنهاد سازمان استان مورد تایید دفتر قرار گیرد.

ماده ۲ – عوامل موثر در تمدید و ارتقاء پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی

عوامل موثر در تمدید و ارتقا پایه پروانه اشتغال به کار مهندسی عبارتند از:

۲- ۱- شرکت در دوره های آموزشی

۲-۲ – شرکت در سمینارها و همایش ها

اصلاحیه شیوه نامه اجرائی نحوه تمدید و ارتقاء پایه

ماده ۳ – مدرسان

۳-۱- کلیه اشخاص حقیقی دارای پروانه اشتغال به کار مهندسی واجد شرایط مندرج در بند ۱-۶ ماده ۱ این شیوه نامه که تمایل به تدریس در دوره های آموزشی و باز آموزی مهندسی ساختمان را دارند باید نسبت به اخذ صلاحیت آموزش اقدام نمایند.

۳-۲- صلاحیت آموزش توسط اداره کل استان صادر می گردد و هر شخص حقیقی واجد شرایط حسب مورد می تواند برای یک یا چند دوره درخواست صلاحیت نماید. کسانی که در حال حاضر دارای پروانه اشتغال به کار می باشند. صلاحیت آموزش ایشان در پشت پروانه درج خواهد شد.

۳-۳- صلاحیت آموزش سراسری بوده و مدرسان مذکور می توانند با هماهنگی استانهای مبدا و مقصد در کلیه استان های کشور فعالیت نمایند.

۳- ۴- صلاحیت آموزش به مدت ۳ سال معتبر بوده و تمدید آن در صورت مطابقت با شرایط ابلاغ شده بلامانع می باشد.

۳-۵ – کلیه مدرسانی که صلاحیت آموزش دریافت نموده اند باید کلیه ابلاغ ها و اطلاعیه ها ی قانونی وزارت راه و شهرسازی را رعایت نمایند در غیر اینصورت صلاحیت آنان حسب مورد فاقد اعتبار شناخته شده و یا اعتبار آن معلق یا اساساً ابطال می گردد.

۳ – ۶- مدرسان نمی توانند راساً نسبت به برگزاری دوره اقدام نمایند و باید در چهار چوب فعالیت های سازمان استان و یا مجری آموزشی فعالیت نمایند.

۳ -۷- مدرسان در طی دوران محرومیت مجازات های انتظامی مجاز به تدریس نمی باشند.

ماده ۴ : مجری آمو زشی

۴-۱ سازمان استان ها از طریق دانشگاه نها موسسات آموزش عالی و یا مراکز معتبر آموزشی نسبت به برگزاری دوره های آموزشی اقدام می نمایند. مراکز یاد شده در صور ت دارا بودن شرایط می توانند از سازمان استان درخواست مجوز فعالیت به عنوان مجری آموزشی نمایند فهرست دانشگاهها و مراکز معتبر آموزشی توسط دفتر امور مقررات ملی ساختمان به ادارات استان و سازمان استان ها اعلام خواهد شد.

۴-۲- مجری آموزشی موظف است که در برگزاری دوره ها کلیه مصوبات مربوطه را رعایت نمایند.

۴ – ۳- مجوز فعالیت مجری آموزشی که توسط سازمان استان صادر می گردد در محدوده همان استان معتبر است و چنانچه مجریان آموزشی مذکور بخواهند در استان های دیگری فعالیت نمایند باید از سازمان استان مربوطه نیز مجوز فعالیت دریافت نمایند.

۴-۴ – مجوزهای صادره به مدت۳ سال معتبر بوده و امکان تمدید آن در صورت مطابقت با ضوابط   مربوطه امکان پذیر است.

۴-۵- مجری آموزشی موظف است تنها از مدرسان دارای صلاحیت آموزش در تدریس دوره ها استفاده نماید.

۴- ۶ – هیچیک از اعضای هیات مدیره و کمیته آموزش استان نمی توانند به عنوان شریک یا سهامدار یا مشاور در مجری آموزشی فعالیت داشته باشند.

اصلاحیه شیوه نامه اجرائی نحوه تمدید و ارتقاء پایه

برای دیدن متن کامل کلیک کنید

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آذر ۹۵
2848 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0