استان البرز :

رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان البرزگفت: تحول در کشاورزی البرز مستلزم حذف عوارض غیر شفاف است

رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان البرزگفت: تحمیل عوارض سنگین و غیر شفاف از سوی شهرداری ها و بخشداری ها به سرمایه گذاران در زمینه ایجاد توسعه گلخانه ها و دامداری ها از جمله مشکلاتی است که رفع آن حرکتی در مسیر تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

کد خبر: 1863 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۷ آبان ۹۵ - ۱۲:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،نصرالله شمس آذر افزود:استان البرز با برخورداری از ۱۰ موسسه ای تحقیقات کشاورزی ۶۰ درصد ظرفیت تحقیقاتی کشور را در خود جای داده و به عنوان مهد کشاورزی دانش بنیان مطرح است.
وی اظهار کرد: استان البرز به عنوان بزرگترین و قدیمی ترین پردیس کشاورزی، ارائه دهنده خدمات علمی،فنی و تخصصی به اقصا نقاط کشور است. تحول در کشاورزی البرز مستلزم حذف عوارض غیر شفاف است


وی خاطرنشان کرد: اما با این حال کشاورزی استان با موانع و مشکلاتی مواجه است که رفع آن تحول در تولید محصولات کشاورزی و رونق صادرات استان را در پی خواهد داشت.

تحول در کشاورزی البرز مستلزم حذف عوارض غیر شفاف است

سازمان نظام مهندسی کشاورزی البرز

در ادامه این نشست رئیس سازمان نظام مهندسی منابع طبیعی و کشاورزی استان البرز در اظهاراتی اختصاص بخش قابل توجهی از حقابه کشاورزی استان را از سد کرج برای تامین آب شرب تهران مورد گلایه قرار داد.
نصرالله شمس آذراظهار کرد: این مشکل بخش وسیعی از کشاورزی استان به ویژه در منطقه ماهدشت را با مشکل محدودیت های جدی ناشی از کمبود آب روبرو کرده است.

تحول در کشاورزی البرز مستلزم حذف عوارض غیر شفاف است

وی پیشنهاد کرد: برای رفع معضل کمبود آب، سازمان برنامه و بودجه اعتبار مورد نیاز ایجاد و توسعه ایستگاه پمپاژ خط انتقال پساب تصفیه شده را تامین کند تا پساب تصفیه شده بخش تولید جایگزین حقابه کشاورزان از سد کرج شود.
وی همچنین به قطع حقابه قانونی شهرک گلخانه ای هشتگرد اشاره کرد و گفت: این شهرک که یک الگوی موفق و کارآمد درتوسعه کشت گلخانه ای است و با تلاش یکصد مهندس کشاورزی تاسیس شده هم اکنون با مشکل کمبود آب مواجه است.
نصر الله شمس آذر پیشنهاد کرد: وزارت نیرو ترتیبی اتخاذ نماید تا از طریق خط لوله طالقان به میزان سی لیتر در ثانیه حقابه برای شهرک گلخانه ای هشتگرد اختصاص یابد تا با مشکل کمبود آب کشاورزی این شهرک بر طرف شود.

تحول در کشاورزی البرز مستلزم حذف عوارض غیر شفاف است

رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز شناسنامه دارکردن چاههای قدیمی در بخش کشاورزی استان را ضروری عنوان کرد و گفت: در صورتی که وزارت نیرو و آب منطقه ای برای چاههای مجاز کنتور هوشمند نصب نمایند، تشخیص چاههای غیر مجاز منطقه به سهولت امکان پذیر خواهد بود.

منبع: ایرنا

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ آبان ۹۵
2902 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0