ساختمان یک جسم پویاست و زندگی در آن جریان دارد رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران

ساختمان یک جسم پویاست و زندگی در آن جریان دارد

مهندس علی نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، با بیان اینکه ساختمان یک جسم پویاست و زندگی در آن جریان دارد،  گفت: در حوزه تعمیر و نگهداری ساختمان مراقبت و بازرسی لازم است و باید استراتژی مناسب برای این کار در نظر گرفت.

کد خبر: 970608003 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۸ شهریور ۹۷ - ۵:۴۹ ب.ظ

مهندس علی نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور، با بیان اینکه ساختمان یک جسم پویاست و زندگی در آن جریان دارد،  گفت: در حوزه تعمیر و نگهداری ساختمان مراقبت و بازرسی لازم است و باید استراتژی مناسب برای این کار در نظر گرفت.

ساختمان یک جسم پویاست و زندگی  در آن جریان دارد

علی نیا، گفت: اولویت در برنامه هایم برای حضور در انتخابات و دوره جدید هیات مدیره سازمان، این است که خدمات مهندسی واقعی شود.

وی همچنین افزود: بهره برداران باید با حقوق قانونی خود و مهندسان نیز با میزان مسئولیتشان بیشتر آشنا شوند که در این راستا برنامه هایی ارائه خواهم کرد.

علی نیا اظهار داشت: درخصوص مبحث ۲۲ و برای نگهداری و تعمیر ساختمان ها باید بیشتر تلاش شود و تاکنون توجه زیادی به این مقوله نشده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران با اشاره به اینکه مواردی مانند مسجد جامع ساری یا ساختمان پلاسکو به دلیل نبود کنترل ها و بازرسی های دوره ای بوده و باید این اتفاق ها که کم هم نیستند آسیب شناسی شوند.

مهندس علی نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران

مهندس علی نیا، رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران

وی همچنین تاکید کرد: همه ما می دانیم و بارها گفته ایم عمر مفید ساختمان ها در کشورهای پبشرفته قابل مقایسه با ایران نیست و در کشور ما این عدد بین ۲۰ تا ۳۰ است اما به دنبال عوامل آن نبودیم.

بالا بردن عمر مفید ساختمان ها نیازمند توجه بیشتر است

علی نیا تصریح کرد: زمان ساخت، مصالح مناسب نحوه اجرا، نظارت و کنترل درست و در آخر تعمیر و نگهداری ساختمان می توانند عواملی برای بالا بردن عمر مفید ساختمان ها باشند که نیازمند توجه بیشتر است.

وی با بیان اینکه ساختمان یک جسم پویاست و زندگی در آن جریان دارد، افزود: در حوزه تعمیر و نگهداری ساختمان مراقبت و بازرسی لازم است و باید استراتژی مناسب برای این کار در نظر گرفت.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران گفت: ۲۲ سال از عمر سازمان می گذرد و اعتماد مردم به مجموعه فعالیت سازمان نیازمند آسیب شناسی جدی است و به نظر می رسد تعامل با وزارت راه و شهرسازی می تواند برای سازمان و جامعه مهندسی و هم برای بهره برداران سرانجام خوبی را رقم بزند.

او با اشاره به اینکه میزان خدمات و ظرفیت عظیم مهندسی را نمی توان انکار کرد، اظهار داشت: در یک فضای گفتگوی منطقی و تعامل مناسب باید به جمع بندی خوبی رسید، چون سازمان یک نهاد غیردولتی است که می تواند نقش آفرینی های مفیدی داشته باشد.

به گفته علی نیا باید اعتماد بین بهره برداران، مالکان، سازندگان و مهندسان افزایش یابد که این کار به بهبود کیفیت ساخت و ساز کمک خواهد کرد.

آموزش حرفه ای مهندسان و مهارت محور کردن آنها

وی درباره عملکرد سازمان نظام مهندسی استان مازندران گفت: دغدغه مهمی که با آن مواجه بودیم آموزش حرفه ای مهندسان و مهارت محور کردن آنها بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران افزود: نظام آموزشی دانشگاه های کشور براساس تئوری است و ما برپایه نیازسنجی که انجام دادیم، با رویکرد آموزش حرفه ای به برگزاری کارگاه های آموزشی اقدام کردیم.

ساختمان یک جسم پویاست و زندگی در آن جریان دارد

وی افزود: برخی مهندسان عضو سازمان متاسفانه از حداقل درآمد و اشتغال بی نصیب هستند، بنابراین سعی کردیم در حوزه رفاهی شرایطی را فراهم کنیم تا این عزیزان بتوانند از تسهیلات بانکی و بیمه درمان استفاده کنند.

علی نیا گفت: تلاش کردیم تا با کنترل و نظارت قویتر و موثرتر موضوعات را پیگیری کنیم و برای این کار کمیته هایی متشکل از  کارشناسان پروژه ها را بررسی و بازرسی می کنند تا بهبود کیفیت ساختمان را در دستور کار داشته باشیم.

سازمان استان مازندران امروز در شرایط مناسب و مطلوبی قرار دارد

وی همچنین اشاره داشت: سازمان با اداره کل راه و شهرسازی و دستگاه های نظارتی تعامل خوبی داشته و سعی کردیم با شهرداری ارتباط خوبی برقرار کنیم تا تمامی نقشه ها از مسیر سازمان عبور کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان مازندران با اشاره به تعامل خوب درخصوص صدور پروانه، تاکید کرد: کارهای خوبی در زمینه صدور شناسنامه فنی ساختمان انجام دادیم و سازمان استان مازندران امروز در شرایط مناسب و مطلوبی قرار دارد.

وی در پایان گفت: همه تلاش ها بر این است که آنچه جزو وظایف ما بوده منطبق با قانون انجام داده ایم.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ شهریور ۹۷
2482 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0