برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز در شهر ری عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌ سازان شهرستان ری

برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز در شهر ری

به گفته عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان شهرستان ری، هفتاد و شش درصد از ساختمان ‌های شهرستان ری بتونی و بیست و چهار درصد فلزی است و این مجموعه به‌ دنبال برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز با فناوری ‌های نوین است.

کد خبر: 970629001 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ شهریور ۹۷ - ۸:۲۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،به گفته عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان شهرستان ری، هفتاد و شش درصد از ساختمان ‌های شهرستان ری بتونی و بیست و چهار درصد فلزی است و این مجموعه به‌ دنبال برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز با فناوری ‌های نوین است.

برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز در شهر ری

برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز در شهر ری

برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز  در شهر ری

رضا پورزلفی، عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌ سازان شهرستان ری، در جلسه تخصصی ارزیابی و آسیب ‌شناسی که به بررسی دستاوردهای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در حوزه ارتقای کیفیت ساخت‌ و‌ ساز شهر تهران می ‌پردازد با اعلام این خبر بیان کرد: وزن ساختمان‌ های سنتی برای هر مترمربع حدود هفتصد تا ۱۰۰۰ کیلوگرم است که با بکارگیری فناوری ‌های نوین ساختمان‌ سازی، این رقم به سیصد تا چهارصد کیلوگرم کاهش می‌ یابد.
پور زلفی گفت: معتقد هستم چنان چه موانع و مشکلات بخش مسکن در شهرستان ری برطرف گردد، این شهرستان ظرفیت بالایی بمنظور توسعه در این بخش دارد.
در این جلسه، که با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر تهران برگزار گردید، فرهاد افشار، شهردار منطقه بیست تهران نیز با تاکید بر توسعه گردشگری ری، اظهار داشت: شهرری به علت وجود مراکز زیارتی و تفریحی، می ‌تواند به ‌عنوان یک محرک توسعه برای تهران عمل کند و برای تحقق این توسعه، نیاز به امنیت سرمایه ‌گذاران است تا سرمایه ‌های خود را به این منطقه انتقال دهند.
افشار با اشاره به رسالت نظام مهندسی در توسعه شهری گفت: کنترل ساخت ‌و‌ ساز نیازمند رویه‌ای جدید بوده و لازم است تا هزینه نظارت مهندسی را نیز افزایش داد. در ادامه حسن خلیل‌آبادی، عضو شورای شهر تهران با عنوان این که در انتخابات نظام مهندسی کشور مشارکت افراد مهندس در رشته ‌های مختلفِ مرتبط بسیار کم است، افزود: هرچه از نظر علم و دانش پیشرفت کنیم بالطبع مسوولیت اجتماعی ما نیز بیش تر می‌ شود. مسوولیت اجتماعی نیز نسبت به فرآیندهایی که متعلق به صنف، شهر و حتی کشورمان است وظیفه بیش تری بر گردنمان می ‌گذارد، از این رو مشارکت افراد در گروه‌ های صنفی و نهادهای مدنی یک ضرورت است.

برنامه‌ ریزی برای توسعه ساخت‌ و‌ ساز در شهر ری

خلیل آبادی تصریح کرد: شاید در قانون ایراداتی وجود داشته باشد، ولی سطح مشارکت در انتخابات سازمان نظام مهندسی قابل پذیرش و در شأن این صنف نیست.
در ادامه محسن علیجانی، نماینده مردم تهران، با اشاره به لزوم ارزیابی و آسیب‌شناسی قانون نظام مهندسی، عنوان داشت: مسکن علاوه بر فرهنگ، اقتصاد و صنعت بر حوزه‌ های امنیتی و اجتماعی نیز تاثیرگذار است که رعایت اصول آن در شهرسازی می‌ تواند کیفیت، ایمنی، بهداشت و صرفه اقتصادی را نیز بهمراه داشته باشد.

منبع : شعار سال

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

جزوه دست نویس نظام مهندسی ترافیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ شهریور ۹۷
1290 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0