عدم استقبال دولت از طرح جامع صنعتی سازی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان کرد:

عدم استقبال دولت از طرح جامع صنعتی سازی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت: بخش خصوصی پیشنهاد طرح جامع صنعتی‌ سازی را به دولت مطرح کرد که متاسفانه با استقبالی از طرف دولت روبرو نشد، این در حالیست که حمایت از صنعتی سازی موجب افزایش کیفیت ساخت و سازها وصرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها و هم افزایش ضریب ایمنی ساخت و سازها می گردد.

کد خبر: 970610005 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ شهریور ۹۷ - ۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران بیان داشت: بخش خصوصی پیشنهاد طرح جامع صنعتی‌ سازی را به دولت مطرح کرد که متاسفانه با استقبالی از طرف دولت روبرو نشد، این در حالیست که حمایت از صنعتی سازی موجب افزایش کیفیت ساخت و سازها وصرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها و هم افزایش ضریب ایمنی ساخت و سازها می گردد.

عدم استقبال دولت از طرح جامع صنعتی سازی

عدم استقبال دولت از طرح جامع صنعتی سازی

دولت از طرح جامع صنعتی  سازی استقبال نکرد

احمد خرم گفت: از جمله تکنیک‌ های صنعتی‌ سازی، شیوه قالب تونلی است. بعد از تجربه نا موفق مسکن مهر در زمینه اجرای قالب تونلی در طرح مسکن مهر که توسط پیمانکاران ترک به اجرایی رسید، بخش خصوصی برای نهادینه کردن این روش در ساخت و سازها پیشگام شد و سال نود و یک انجمن انبوه سازان استان تهران با تشکیل یک کنسرسیوم که متشکل از پانزده انبوه ساز داخلی بود در این زمینه وارد میدان گردید و خوشبختانه موفق شدیم که روش قالب تونلی را در داخل کشور اجرایی کنیم.
خرم با تاکید بر این که کیفیت قالب‌ های تونلی داخلی در قیاس با نمونه کشورهایی مثل ترکیه افزایش یافته است، ادامه داد: تربیت بالغ بر پانزده اکیپ اجرای قالب تونلی، افزایش پیمانکاران مجری قالب تونلی، قالب بند، آرماتوربند، بتن ریزی قالب بتنی و… از جمله دستاوردهای این پروژه بوده است که البته این موفقیت حاصل فعالیت بخش خصوصی بوده و دولت هیچ حمایتی در این زمینه بعمل نیاورده است.
وی با عنوان این ادعا که نه تنها در دولت ‌های نهم و دهم بلکه در دولت یازدهم و دوازدهم حمایتی از صنعتی ‌سازی صورت نگرفته، افزود: قبل از این بنده در جایگاه ریاست انجمن تولید کنندگان و فناوران صنعتی ساختمان پیشنهاد طرح جامع صنعتی سازی را به وزارتخانه راه و شهرسازی عنوان کردم، ولی متاسفانه از این پیشنهاد استقبال نشد.

عدم استقبال دولت از طرح جامع صنعتی سازی

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر این که دولت بدون دارا بودن طرح جامع نمی‌ تواند هیچ قدم اجرایی بردارد، تصریح کرد: بدنبال آن بودیم که با بهره ‌گیری از تیمی از اعضای انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان بهمراه یک مشاور بین‌ الملی که دارای سابقه و تجارب ارزنده است، نسبت به گرداوری طرح جامع صنعتی سازی اقدام کنیم که متاسفانه امکان اجرایی کردن این امر فراهم نگردید چرا که دولت از این پیشنهاد استقبال نکرد.
وی با عنوان این که بهره ‌گیری از صنعتی سازی بجای سنتی‌ سازی در ساخت و سازها با دستاوردهای زیادی همراه است، خاطر نشان کرد: صنعتی سازی موجب می‌ شود که در ساخت و سازها شاهد سریع سازی، کیفی سازی، ارزان سازی و انبوه سازی  باشیم و با توجه به این امر بنظر می‌ رسد که لازم است دولت قدم جدی برای حمایت از صنعتی ‌سازی بردارد.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ شهریور ۹۷
1237 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0