بازارهای جدید برای خدمات مهندسی مصاحبه اختصاصی با مهندسین نیوز

بازارهای جدید برای خدمات مهندسی

مهندس رضایی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی گفت: با بخشنامه های جدید وزارت راه و شهرسازی می توان بازارهای جدیدی برای فعالیت در حوزه خدمات مهندسی ایجاد کرد.

کد خبر: 970509003 تاریخ انتشار: سه شنبه ۹ مرداد ۹۷ - ۷:۰۶ ق.ظ

مهندس رضایی، رئیس سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان در مصاحبه اختصاصی با پایگاه مهندسین نیوز- مرجع اخبار نظام مهندسی گفت: با بخشنامه های جدید وزارت راه و شهرسازی می توان بازارهای جدیدی برای فعالیت در حوزه خدمات مهندسی ایجاد کرد.

بازارهای جدید برای خدمات مهندسی

بازارهای جدید برای خدمات مهندسی

بازارهای جدید برای خدمات  مهندسی

رضایی با اشاره به اینکه برای انتخابات پیش رو ثبت نام کرده ام، اظهار داشت: در این دوره هم مانند دوره های قبل می توان گفت شاخص ترین عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان درواقع این بود که سعی کردیم رویه هایی که از زمان قدیم در سازمان  بوده با  قوانین بالادستی منطبق کنیم.

وی تصریح کرد: این انطباق خوشبختانه در طول مدتی(حوالی سال ۸۴ و ۸۵) که مبحث دوم مقررات ملی ساختمان برای سازمان ها ملاک عمل شد در ارائه خدمات مهندسی، منطبق بوده است.

کمک کند افزود: در بعضی موارد که نیاز بود، سعی کردیم به مراجع بالاتر ارائه کرده و در بحث های دیگر مربوط به فعالیت ها و نظامنامه های مختلف، راهکارهایی بدهیم و خودمان آنها را عملیاتی کنیم.

وی با تاکید به اینکه قطعا هیچ دستورالعملی بدون اشکال نیست، گفت: در این دوره قبل از ابلاغ بخشنامه های وزارتی که از جاهای دیگر بعضا مورد اشکال هم واقع شده، نقاط مثبت آن ابلاغیه ها را در نظر گرفته و کارهایی روی آن انجام دادیم.

او بیان کرد: دستورالعمل ها واجد اشکالات هست همان طور که حتی به مبحث دوم مقررات ملی هم اشکالات زیادی وارد است که ما برای رفع مشکل، آنها را بومی سازی کرده و از مراجع قانونی استعلام می گرفتیم.

روی نقاط افتراق و اختلافی که بین مجموعه ها وجود دارد تکیه نکنیم

به گفته رضایی، در این باب جدید که با بخشنامه های وزارتخانه باز شده، می توان این بومی سازی را انجام داد، می توان حتی بازارهای جدید برای فعالیت هایی در حوزه خدمات مهندسی ایجاد کرد.

او با بیان اینکه ما روی این مبحث کار می کنیم و امیدواریم که بشود این فضا را باز کرد، تاکید کرد: بهتر است خیلی روی نقاط افتراق و اختلافی که بین مجموعه ها وجود دارد تکیه نکنیم و به سراغ نقاط مشترک برویم که آن اشتراکات به بازارهای جدید مهندسی و رونقی که متاسفانه در بازار مهندسی کم شده است، کمک کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان در ادامه افزود: بازارهای مهندسی فعال در استان هرمزگان، طراحی و نظارت است و همچنین در بحث اجرا با مقیاس کم، که امیدواریم با بخشنامه های جدید بازار بازرسی و تضمین کیفیت را هم تقویت و فعال کنیم.

بازارهای جدید برای خدمات مهندسی

او با اشاره به اینکه  ما دراستان هرمزگان به دنبال برند سازی هستیم، گفت: برند سازی چه در بخش نظارت و اجرا و چه بخش هایی در حوزه نگهداری،که فعالیت های خوبی در حال شکل گیری است.

رضایی درخصوص فعالیت های سازمان نظام مهندسی استان هرمزگان به برگزاری مسابقه های عملی مانند دیوارچینی اشاره کرد و گفت این مسابقات در سطح بین المللی برگزار می شود ولی در کشور به آن پرداخته نشده و ما اولین استانی هستیم که چنین مسابقه ای را برگزار کردیم.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری برخی دوره ها که می تواند فعالیت های مهندسی را به فعالیت های جنبی سوق بدهد که از دانش مهندسی استفاده شود و صرفا خدمات مهندسی نباشد؛ مثلا دوره های زیورآلات معمارانه برگزار کردیم که در حال حاضر تعدادی از مهندسان ما در این حوزه فعالیت می کنند.

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ مرداد ۹۷
1848 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0