مقررات ملی در مبحث هوشمند سازی گرداوری نشده است عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان مازندران مطرح کرد:

مقررات ملی در مبحث هوشمند سازی گرداوری نشده است

در ارتباط با نقش مهندسان برق در توسعه پایدار و به تبع آن در رشد اقتصادی کشور، بیان داشت: صنعت ساختمان با توجه به گردش مالی زیاد در کشور که رقم آن سالانه صد هزار میلیارد تومان در سال است نشان می ‌دهد که در کشور خیلی اثر گذار بوده و رشته برق هم از این قائده مستثنی نیست.

کد خبر: 961121024 تاریخ انتشار: شنبه ۲۱ بهمن ۹۶ - ۱۰:۳۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران،محمد فیروزیان، در ارتباط با نقش مهندسان برق در توسعه پایدار و به تبع آن در رشد اقتصادی کشور، بیان داشت: صنعت ساختمان با توجه به گردش مالی زیاد در کشور که رقم آن سالانه صد هزار میلیارد تومان در سال است نشان می ‌دهد که در کشور خیلی اثر گذار بوده و رشته برق هم از این قائده مستثنی نیست.

مقررات ملی در مبحث هوشمند سازی گرداوری نشده است

مقررات ملی در مبحث هوشمند  سازی گرداوری نشده است

فیروزیان ادامه داد: این گردش مالی ثروت کشور است و اگر در این حوزه بویژه در بحث افزایش عمر ساختمان برنامه‌ ریزی مدونی انجام گردد، در رونق اقتصادی کشور و جلوگیری از اتلاف منابع نقش ارزنده‌ای می ‌توانیم ایفا کنیم.
وی با بیان این که هم اینک عمرساختمان‌ های کشور حدود چهل سال است، افزود: اگر برنامه ‌ریزی برای افزایش عمر ساختمان بین هفتاد تا صد سال انجام شود، از این سرمایه گذاری استفاده مطلوب ‌تر می ‌شود.
عضو برق هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران اظهار داشت: افزایش عمر ساختمان سبب حفظ سرمایه مردم شده و باید تلاش کنیم که این سرمایه ‌ها حفظ گردد و در این بخش مستلزم آموزش به مهندسین در بحث طراحی و نظارت هستیم که دقت نظر بیش تری صورت گیرد.
فیروزیان تصریح کرد: صنعت ساختمان اجزاء مختلفی دارد و یکی از اجزا صنعت برق است، خدمات صنعت برق غیر از زمان ساخت وساز، پس از بهره ‌برداری و تا پایان زمان عمر ساختمان ادامه پیدا می ‌کند، هر چقدر در این حوزه اقدامات اثرگذاری داشته باشیم زمینه رضایت مندی مردم را فراهم می ‌کنیم.
وی تاکید کرد: باید در طراحی‌ ها و نظارتها زمینه ‌ای فراهم گردد که نیازمندی‌ های ساختمان برطرف گردد، بحث بهینه سازی در مصرف انرژی و ایمنی و دیگر بخشها باید حساسیت بیش تری در جلب رضایت مندی بهره برداران ساختمان ‌ها داشته باشند.
عضو گروه تخصصی برق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به پرسشی در ارتباط با چشم انداز بستر FTTHدر کشور، ادامه داد: در آینده نیاز مبرم به اجرای بستر الکترونیک در ساخت و ساز داریم، در بررسی اجمالی نسبت به ساختمانهای ده سال گذشته و هم اینک اجرای بستر الکترونیک در ساخت و ساز بیش تر احساس می ‌شود و هم اینک بستر الکترونیک تقویت شده است.
وی با بیان این که اینترنت اشیا در آینده وارد زندگی ما می‌ شود، گفت: نیازمند اینترنت با سرعت بالا هستیم، برای دست یابی به این موضوع نیازمند FTTH در ساخت و ساز هستیم و نیاز به آموزش مناسب در این زمینه است.
وی یاد آور شد: در بحث هوشمند سازی ساخت و ساز این سازمان به تنها قادر به نگارش مقررات ملی ساختمان نیست، این مقررات توسط وزارت راه و شهرسازی گرداوری می‌ شود و سازمان مجری بر حسن اجرای مقررات ملی است.
فیروزیان با بیان این که در بحث هوشمند سازی مقررات ملی نداریم، ادامه داد: هوشمند سازی نیاز ضروری کشور است، با ورود این تکنولوژی ما اطلاعاتی در این زمینه نداریم، برای این که بتوانیم اطلاعات به روز داشته باشیم و جلو سوء استفاده‌ های احتمالی گرفته شود، نیازمند سیاستگذاری دولت و همراهی نظام مهندسی ساختمان هستیم.

مقررات ملی در مبحث هوشمند سازی گرداوری نشده است

عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران دغدغه ‌های موجود در حوزه نظام مهندسی برق را این گونه توضیح داد: باید نگاه ما در حوزه مهندسی برق این باشد که رضایتمندی دو جانبه جلب گردد، در این حوزه یکی از مهم ترین دغدغه اینست که با توجه به این که دانش مهندسی برق تا حد مطلوبی در ساختمان‌ ها ظهور و بروز کرده اما هنوز برخی ‌ها مهندسان برق را در حد یک نصاب کلید و پریز می ‌دانند .
وی افزود: آموزش ‌ها در این بخش باید بصورت جدی تقویت شود.با توجه به این که سالها نگاه نامناسب نسبت به مهندسان برق در صنعت ساختمان حاکم شده است برای برون رفت از این موضوع نیاز داریم که همکاران ما جایگاه واقعی خویش را پیدا کرده و مردم این حضور را الزامی بدانند.
عضو گروه تخصصی برق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بخشی وظیفه سازمان نظام ‌های مهندسی در سراسر کشور است، برگزاری این گردهمایی ها زمینه ساز تبادل اندیشه و تجربه را فراهم می ‌کند.انتظار ما از همکاران این است که حضور پررنگ ‌تری در این گردهمایی داشته باشند، وجه تمایز این گردهمایی با دیگر گردهمایی ها اینست که مباحث بصورت کارگاهی برگزار میگردد.
عضو برق هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان مازندران خاطر نشان کرد: بررسی روند برگزاری کارگاه‌ ها را که مشاهده کردم، مباحث کاربردی زیادی در این گردهمایی مطرح می‌ شود که در روند توسعه خدمات مهندسی برق در ساخت و ساز موثر است.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مازندران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی طراحی اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ بهمن ۹۶
797 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0