ارائه‌ی خدمات به عضوهای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور نشست گروه تخصصی شهرسازی

نشست گروه تخصصی شهرسازی در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان برگزار گردید

نشست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی سازمان امرو دوم مرداد ماه نود و شش با حضور آقایان دکتر بهادری و مهندس کوسه غراوی نماینده های محترم مجلس شورای اسلامی در محل سازمان تشکیل شد.

کد خبر: 960507016 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مرداد ۹۶ - ۳:۴۲ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویر احمد نشست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی سازمان امرو دوم مرداد ماه نود و شش با حضور آقایان دکتر بهادری و مهندس کوسه غراوی نماینده های محترم مجلس شورای اسلامی در محل سازمان تشکیل شد.نشست گروه تخصصی شهرسازی در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویر احمد

سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویر احمد

نشست گروه تخصصی شهرسازی در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی

این نشست که با هدف تشریک مساعی در رابطه با اصلاحات موردنیاز در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان بخصوص در موضوعات «شهرسازی» و «مهندسین شهرساز» برگزار گردید، اهم دیدگاه های مطرح گردیده بشرح زیر بود:
مهندس عباس وثیق نیا عضو شورای مرکزی و ریاست گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی ضمن خوش آمدگویی بمهمانان حاضر در نشست، درخواست نمود از خواسته های گروه تخصصی شهرسازی در رابطه با اصلاح قانون حمایت گردد.
دکتر عباس صنیعزاده عضو گروه تخصصی شهرسازی شورای مرکزی به اهم ابهامات موجود در قانون کنونی در رابطه با شهرسازی و مهندسین شهرساز اشاره کرد و درخواست نمود در اصلاحیه قانون این ابهامات حل نگردد.
مهندس کرباسی، مهندس البرزنیا و مهندس وظیفه شناس دیگر عضو های گروه تخصصی شهرسازی پیشنهادات خود را در رابطه با اصلاح قانون مطرح کردند.
مهندس کوسه غراوی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی نقش «شهرسازی» را در قانون نظام مهندسی ساختمان مهم و تعیین کننده دانست و عنوان کرد: هماهنگیهای بین رشته‏ ای میتواند در پیش برد اهداف خیلی اثرگذار باشد.


دکتر بهادری نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و نایب ریاست کمیسیون عمران مجلس رشته شهرسازی را در چارچوب قانون نظام مهندسی خیلی مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد در اصلاح قانون به این رشته توجه بیش تری مبذول گردد.
بهادری از گروه تخصصی شهرسازی بعنوان مهمترین مرجع تخصصی شهرسازی در کشور نام برد و پیشنهاد کرد این گروه نقش فعال‏ تری در اصلاح قانون داشته باشد.
وی «شهرسازی» را تفکر و فلسفه اصلی در نظام ساخت و ساز کشور دانست و افزود: سایر رشته‏ های مهندسی باید در چارچوب تفکر شهرسازی فعالیت کنند.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه و بویر احمد

 

دانلود راهنمای مبحث ۱۳ مقررات ملی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۷ مرداد ۹۶
1119 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0