نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

سازمان نظام مهندسی از ظرفیت حداکثر مهندسین بهره گیرد

باید شأن و منزلت و جایگاه مهندسان مدنظر قرار گیرد و مدیریت مجموعه نظام مهندسی از ظرفیتهای مهندسین متخصص حداکثر بهره را ببرند.

کد خبر: 960421012 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۱ تیر ۹۶ - ۹:۱۹ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،باید شأن و منزلت و جایگاه مهندسان مدنظر قرار گیرد و مدیریت مجموعه نظام مهندسی از ظرفیتهای مهندسین متخصص حداکثر بهره را ببرند.سازمان نظام مهندسی از ظرفیت حداکثر مهندسین بهره گیرد

سازمان نظام مهندسی از ظرفیت حداکثر مهندسین بهره گیرد

سازمان نظام مهندسی ساختمان

سازمان نظام مهندسی از ظرفیت حداکثر مهندسین بهره گیرد

 

علی لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حفظ شأن و منزلت و جایگاه مهندسین و موضوع معیشت آنها باید مد نظر دست اندرکاران امر قرار گیرد و در این رابطه باید برای اشتغال مهندسین جوان و افزایش درآمد‌ها آن ها طرحی ویژه گرداوری گردد. لاریجانی گفت: فعال شدن بخشهای تولیدی به ویژه در حوزه صنعت ساختمان، شکوفایی اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت و امیدوار هستیم دولت دوازدهم برای عملی شدن این موضوع مهم برنامه جدی داشته باشد.
لاریجانی با ابراز خرسندی از فعالیتهای نظام مهندسی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان مرجع تخصصی در امر ساخت و ساز بشمار میرود که مدیریت مجموعه باید از ظرفیتهای مهندسین متخصص نظام مهندسی حداکثر بهره را ببرند.
وی، ارتباط مراکز تخصصی هم چون سازمان نظام مهندسی ساختمان با دولت را مفید و اثر بخش دانست و عنوان کرد: بخش خصوصی و دولتی باید مکمل یک دیگر باشند و با هم کاری یک دیگر کار‌ها را جلو ببرند که در مجلس شورای اسلامی هم در کنار نظرات دولت و مجلس از نظرات کار‌شناسی تشکلهای غیردولتی استفاده میشود.


رئیس مجلس شورای اسلامی هم چنین اظهار کرد: باید در نظارت و اجرای پروژه ها دست مردم باز باشد تا خودشان مهندسین را انتخاب نمایند و در این زمینه نباید بجای مردم تصمیم گرفت که در اینصورت مشکل های موجود بمیزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
لاریجانی، در مورد پیشنهاد بازنگری قانون نظام مهندسی، شهرداری و شورا‌ها هم تصریح کرد: بازنگری کلی این قوانین کاری زمان بر است ولی نماینده های مجلس میتوانند در مواردیکه قوانین در مغایرت باهم هستند در کمیسیون عمران و مرکز پژوهشهای مجلس این مغایرتها را بررسی کنند.
منبع : بارش نیوز

 

خرید نشریه ۱۱۰

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۱ تیر ۹۶
1196 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0