برپایی نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

برپایی نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین با هدف جلب رضایت و رعایت حقوق ‌بهره‌برداران این حوزه در مهرماه سال جاری خبر داد.

کد خبر: 190813017 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۱ دی ۴۸ - ۳:۳۰ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین با هدف جلب رضایت و رعایت حقوق ‌بهره‌برداران این حوزه در مهرماه سال جاری خبر داد.

مهرماه امسال، نمایشگاه تخصصی ساختمان در قزوین برپا می‌ گردد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین در جلسه خبری که بمناسبت روز خبرنگار در محل این سازمان برگزار گردید، در سخنانی به تشریح عملکرد این سازمان پرداخت و گفت: رسانه‌ها زبان گویای مردم هستند و از آن جایی که بهره‌برداران حوزه ساختمان ارتباط مستقیمی با این سازمان ندارند ارتباط رسانه با سازمان کمک می ‌کند که حقوق بهره‌برداران تبیین گردد.

سیدکاظم مجابی در ادامه با تاکید بر اینکه مصالح ساختمانی از آیتم ‌‌هایی است که در کیفیت و ارتقاء عمر مفید ساختمان اثربخشی زیادی دارد، اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان بر مبنای رسالتی که در زمینه ترویج مقررات ملی ساختمان دارد، برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان را در دستور کار قرار داده است.

وی با عنوان اینکه در گذشته نمایشگاه‌ های متعددی در حوزه صنعت ساختمان از طرف دستگاه‌ های غیر مرتبط در قزوین برگزار گردیده که اغلب نیز تخصصی نبوده، ادامه داد: شناسایی تولید‌کنندگان مجهز به تکنولوژی نوین، عرضه مصالح ساختمانی استاندارد، حمایت از فعالان صنعت ساختمان از مهم‌ترین اهداف مهم برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان در استان قزوین بشمار می‌ رود و امیدوار هستیم با رضایت بهره‌برداران و ایفای حقوق آن‌ ها همراه باشد.

مجابی با عنوان این‌ که نمایشگاه تخصصی ساختمان از شانزدهم تا نوزدهم مهرماه سال جاری، مصادف با هفته استاندارد و در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار می ‌گردد، افزود: این نمایشگاه بناست در مساحتی بالغ بر دو هزار مترمربع و با مشارکت هشتاد شرکت‌کننده برگزار گردد؛ البته از حضور تولیدکنندگان خارج از استان هم بهره‌مند خواهیم شد.

وی با تاکید بر این ‌که رویکرد اصلی نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان توجه به کیفیت است و درآمدزایی و بهره‌وری اقتصادی در آن مد نظر نیست، گفت: بمنظور جلوگیری از ورود مصالح غیراستاندارد و عرضه محصولات با کیفیت در این نمایشگاه کمیته ارزیابی تشکیل شده تا تنها محصولات تولید شده مطابق با تکنولوژی جدید و با کیفیت بالا در این نمایشگاه عرضه گردد.

رییس سازمان استان با عنوان اینکه در استان قزوین ظرفیت‌ های زیادی در حوزه تولید محصولات مرتبط با صنعت ساختمان وجود دارد، گفت: این نمایشگاه کمک می ‌کند که ظرفیت‌ های تولیدی این حوزه در سطح ملی به بازارهای هدف معرفی گردند.

راه اندازی دفتر خدمات مشاوره شهروندان برای نخستین بار در کشور

وی ادامه داد: اغلب ‌بهره‌برداران نسبت به حقوق خود در ساختمان و استفاده از مصالح با کیفیت آشنایی ندارند در حالی‌ که افزایش عمر مفید ساختمان به حفظ سرمایه‌های ‌بهره‌برداران کمک می‌ کند.

این مسوول در ادامه اظهاراتش با اشاره به راه‌اندازی دفتر خدمات مشاوره شهروندان برای نخستین بار در کشور توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین افزود: با توجه به موجود بودن بانک اطلاعاتی و شناسنامه واحدهای ساخته شده در سازمان، مراجعه‌کنندگان و ‌بهره‌برداران ساختمان‌ ها می ‌توانند با مراجعه حضوری یا از طریق تماس با شماره تلفن ۳۲۴۲ اطلاعات لازم در مورد وضعیت منازل و ساختمان ‌های مورد نظر را رایگان دریافت کنند.

مجابی گفت: قزوین در زمینه راه‌اندازی دفتر مشاوره خدمات شهروندان بعنوان پایلوت کشوری ورود کرده از ین رو نیازمند حمایت رسانه‌ها هستیم تا این ایده به نتیجه برسد.

وی هم‌چنین با اشاره به تعرفه توزیع نظارت و لزوم حضور مجریان تا پایان مرحله نازک‌کاری در ساختمان ‌ها، افزود: استفاده از مهندسان در صنعت ساختمان، هزینه‌ها را بالا نمی ‌برد بلکه سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش عمر ساختمان می ‌گردد؛ از این رو انتظار میرود وجود مهندسان ناظر و مجریان ذی صلاح در ساختمان ‌ها جدی تلقی گردد.

صرفه جویی ده هزار میلیارد تومانی در صورت استفاده از مصالح استاندارد

نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین نیز در این جلسه با عنوان اینکه تعداد واحدهای مسکونی در کشور بیش از خانواده‌ها است، گفت: طبق آمارهای دفتر اسناد و مسکن وزارت راه و شهرسازی، برای حدود بیست و پنج میلیون خانوار ایرانی بیست و هفت میلیون بنا احداث شده است که این روند باید اصلاح گردد.

عباس وثیق نیا مهم‌ترین وظیفه این سازمان را طبق قانون، ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان عنوان و تصریح کرد: گرچه اغلب ساختمان‌ های احداث شده نسبت به دو یا ۳ دهه گذشته بسیار مقاو‌ تر هستند اما تا رسیدن به حد ایده‌آل فاصله زیادی داریم.

وثیق نیا با عنوان این‌ که عمر مفید ساختمان در ایران بیست و پنج سال است، در حالیکه این میزان در کشورهای پیشرفته بیش از ۱۰۰ سال برآورد شده، گفت: در صورت استفاده از مصالح استاندارد، به ازای هر سال افزایش طول عمر ساختمان، سالیانه ده هزار میلیارد تومان صرفه جویی در کشور صورت می ‌گیرد.

حقوق بهره‌بردار در حوزه صنعت ساختمان باید حفظ گردد

مدیر اداری و روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز دیگر سخنران این جلسه بود که در اظهاراتی با اشاره به رسالت اصحاب رسانه در انعکاس واقعیت ‌ها بیان داشت: خبرنگاری حرفه آمیخته به عشق و توام با حقیقت و شجاعت است، همچنین معتقدیم که وظیفه و رسالت یک خبرنگار اعتقاد به حقیقت ‌ها است.

ساعد معارفی با عنوان این ‌که اولویت اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان حفظ حقوق بهره‌بردار در حوزه صنعت ساختمان است، بیان داشت: این سازمان در راستای تحقق این سیاست برنامه‌های متعددی دارد تا از این طریق عمر مفید ساختمان نیز در استان افزایش پیدا کند و شاهد صرفه جویی در هزینه‌های بهره ‌برداران باشیم.

در خاتمه این آیین،  با اهداء لوح سپاس و هدایایی از خبرنگاران فعال در حوزه صنعت ساختمان تجلیل به عمل آمد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ دی ۴۸
1377 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0