جلسه مشترک نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان جلسه مشترک نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان

جلسه مشترک نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان

جلسه مشترک نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان ، با حضور یزدی نژاد رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید

کد خبر: 020301019 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ خرداد ۰۲ - ۱:۳۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، جلسه مشترک نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان ، با حضور یزدی نژاد رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مازندران برگزار گردید

جلسه مشترک نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان

جلسه مشترک نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان
تلاش برای پایان صوری کاری/ حل ریشه‌ای معضل دو نقشه‌ای
جلسه مشترک سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان با حضور یزدی نژاد رئیس سازمان، خانم محمودی نایب رییس اول و سفیدگر و خدادی از اعضای هیات مدیره، انگوران مدیرکل امور شهری استانداری، گرجی نیا مشاور معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، غفاری معاونت مسکن، مظفری رئیس اداره توسعه مهندسی اداره کل راه وشهرسازی استان و جمعی از کارشناسان در محل ستاد سازمان برگزار شد.
در ابتدای جلسه، یزدی نژاد حل معضل دو نقشه‌ای را نقطه پایان صوری کاری دانست و گفت: در صورت اخذ مجوز‌های قانونی احداث بلندمرتبه سازی در استان مازندران، علاوه بر اینکه شهرداری‌ ها نگرانی در مورد درآمدزایی نخواهند داشت و می‌توانند گام‌هایی در راستای پایان صوری کاری، صدور پروانه‌های واقعی و ارائه خدمات مهندسی واقعی بردارند.
رییس سازمان اظهار داشت: راهکار اجرائی این موضوع خیلی حائز اهمیت بوده و میتواند علاوه بر رفع دغدغه‌های سرمایه گداران در جذب منابع مالی بسیار مثمرثمر باشد.
سفیدگر عضو هیات مدیره در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت‌ های دستگاه‌های اجرایی در برخورد با متخلفان شد و افزود: مهندسان به موقع گزارشات خود را به شهرداری‌ها ارائه می‌دهند، اما چون تخلف در ساخت و ساز در استان مازندران نهادینه شده، این دغدغه هم‌چنان حل نشده است.
خانم محمودی نایب رییس اول سازمان نیز بر ارائه راهکار بلندمدت و کوتاه مدت تاکید کرد و افزود: مشکلات موجود در طرح‌های تفضیلی موجب شده تا مالکین به سمت تخلفات ساختمانی پیش بروند و باید قانون ماده ۱۰۰ مورد بازنگری قرار گیرد.
محمودی تصریح کرد: برای حل مشکل باید نظام کنترلی قوی داشته باشیم و پس از بروز تخلف در احداث فونداسیون، شهرداری‌ها گواهی عدم خلاف را صادر ننموده و به سازمان نظام مهندسی ساختمان ارجاع دهند تا نقشه‌های منطبق با وضع موجود تهیه شود.
در ادامه، گرجی نیا با تأکید بر لزوم حل این معضل تاکید کرد نیاز بازار، شهرداری‌ها و معضلاتی مانند معضل اقتصادی، مازندران را به سمت تخلف و دو نقشه‌ای پیش برده و لازم است تا برای حل این مشکل گام اول اجرایی را منطبق بر مطالعات منطقه‌ای برداشته شود.
خدادی عضو هیات مدیره نیز طرح‌ های جامع شهری را دچار مشکل دانست و خواستار نگاه واقع بینانه به حل مشکل دو نقشه‌ای طی برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شد.
‎در ادامه جلسه، حسین زاده رییس بسیج مهندسین استان در مورد بازدید‌ از نمونه‌های موفق در برخی استان‌های کشور مطالبی ارائه نموده و نیز ضمن تشکر از این عزم جدی به تلاش دو ساله بسیج مهندسین اشاره و اظهار امیدواری کرد که با حمایت معاون محترم هماهنگی امور عمرانی موضوع به سرانجام برسد و ذبیحی از همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از سنوات گذشته تا کنون قدردانی کرد.
منبع: سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان مازندران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ خرداد ۰۲
167 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0