ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌ ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌

ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌

ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌ ، برای صنعت ساخت و ساز خواهد شد. منشا مشکلات صنعت ساختمان کجاست؟

کد خبر: 000523001 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ مرداد ۰۰ - ۶:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌ ، برای صنعت ساخت و ساز خواهد شد. منشا مشکلات صنعت ساختمان کجاست؟

 

ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌

ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌

منشا مشکلات صنعت ساختمان کجاست؟

یک مقام مسئول بیان کرد: ناهماهنگی بین دستگاه‌ های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌ای برای صنعت ساخت و ساز خواهد شد.

پوراندخت دیوانیان، دبیرکل کانون سراسری سازندگان مسکن و ساختمان کشوری با عنوان این که طبق بند نهم از ماده دوم قانون نظام مهندسی بمنظور ارائه بهینه خدمات مهندسی لازم است، وزارت راه و شهرسازی زمینه‌های لازم بین ارگان‌ های مرتبط در حوزه ساخت و ساز از جمله شهرداری‎ ها، سازمان‌ های نظام مهندسی، تشکل‌های فنی مهندسی ایجاد کند، افزود: با انجام هماهنگی بین این بخش‌  ها شرایطی فراهم م می‌ گردد که همه دستگاه‌ های مرتبط وظایف قانونی خود را به نحو احسن اجرایی کنند.

دیوانیان ادامه داد: در صورتیکه این تشکل‌ ها تعامل مطلوبی با یک دیگر داشته باشند، اتفاقات مثبتی در حوزه مسکن رخ خواهد داد؛ این درحالی است که ناهماهنگی بین دستگاه‌ های مختلف و موازی کاری زمینه ساز وقوع مشکلات عدیده‌ ای برای صنعت ساخت و ساز خواهد شد.

وی گفت: در گذشته زیرمجموعه معاونت مسکن و ساختمان دفتری تحت عنوان دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌ های فنی و حرفه‌ای مشغول به فعالیت بود که این دفتر دارای دو معاونت یکی معاونت سازمان‌ها و دیگری معاونت تشکل‌ های مهندسی بود.

دبیرکل کانون سراسری سازندگان مسکن و ساختمان کشوری یادآور شد: با توجه با این که طبق قانون نظام مهندسی، سازمان‌ های نظام مهندسی و تشکل‌ های حرفه‌ای صنعت ساختمان جزء صنوف مرتبط با صنعت ساختمان هستند، بنابراین در سال‌ های اخیر اعضای تشکل‌ های حرفه‌ای بمنظور حل مشکلات صنفی خود به این دفتر مراجعه می‌ کردند و نسبت به رفع مشکلات حرفه‌ای و صنفی خود نظیر پروانه اشتغال بکار مهندسی اقدام می‌ کردند.

کمرنگ شدن تعامل وزارت راه و شهرسازی با تشکلهای مهندسی

دیوانیان ادامه داد: با تغییر ماهیت این دفتر و تبدیل شدن آن به دفتر توسعه مهندسی، اساسا حضور و تعامل تشکل‌ های حرفه‌ای مهندسی با وزارت راه و شهرسازی به شدت کم رنگ شد و همین امر موجب ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای جامعه مهندسی گردید.

حضور افراد غیر متخصص عمر مفید ساختمان‌ ها را کاهش می‌ دهد

دبیرکل کانون سراسری سازندگان مسکن و ساختمان کشوری با عنوان این که ادغام دو وزارتخانه راه و مسکن و همچنین تغییرات پیاپی مدیریت‌ ها موجب تغییر سیاست‌ ها و بی ثباتی در این دفتر شده است، افزود: در حال حاضر صنعت ساختمان با چالش‌های بسیاری روبرو است و حضور افراد غیرمتخصص در این صنعت موجب کاهش عمرمفید ساختمان‌ها و کاهش ایمنی ساختمان‌ ها شده است.

دیوانیان گفت: یکی از راه کار‌های اصلی حل مشکلات حوزه مسکن، بکارگیری افراد متخصص و صاحب صلاحیت است. برای تحقق این امر وزارت راه بعنوان کلیدی‌ترین دستگاه اجرایی در حوزه ساخت و ساز باید از سازمان‌ها و انجمن‌های مهندسی حمایت جامعی بعمل آورد.

وی با عنوان این که یکی از راه کار‌های اصلی تحقق این مهم، حمایت وزارت راه از مهندسان متخصص و اعتبار بخشیدن به پروانه‌های اشتغال به کار مهندسان است، گفت: صدور این پروانه از مسیر‌های بسیار تخصصی شامل برگزاری آزمون صورت گرفته است در نتیجه وزارت راه باید حمایت جامع و کاملی از پروانه مهندسان داشته باشد و شرایطی را فراهم کند که با حضور مهندسان متخصص، زمینه ساخت و ساز توسط سازندگان صاحب صلاحیت فراهم گردد.

وی در خاتمه افزود: ما همه تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که مجریان ذی صلاح از صفر تا صد در تولید صنعت ساختمان حضور داشته باشند و در نتیجه انتظار می‌ رود دستورالعمل و شیوه نامه‌ های صادرشده از سوی وزارت راه با وظایف سازندگان ذی صلاح منطبق باشد.

منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مرداد ۰۰
750 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0