طبق ماده پانزده قانون، بالا بردن کیفیت ساختمان ها یکی از وظایف نظام مهندسی ساختمان طبق ماده پانزده قانون، بالا بردن کیفیت ساختمان ها یکی از وظایف نظام مهندسی ساختمان

طبق ماده پانزده قانون، بالا بردن کیفیت ساختمان ها یکی از وظایف نظام مهندسی ساختمان

طبق ماده پانزده قانون، بالا بردن کیفیت ساختمان ها یکی از وظایف نظام مهندسی ساختمان ، است. شناسنامه فنی ملکی، ضامن ساختمانی استاندارد است

کد خبر: 000213002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۰ - ۹:۲۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی، طبق ماده پانزده قانون، بالا بردن کیفیت ساختمان ها یکی از وظایف نظام مهندسی ساختمان ، است. شناسنامه فنی ملکی، ضامن ساختمانی استاندارد است

طبق ماده پانزده قانون، بالا بردن کیفیت ساختمان ها یکی از وظایف نظام مهندسی ساختمان

طبق ماده پانزده قانون، بالا بردن کیفیت ساختمان ها یکی از وظایف نظام مهندسی ساختمان
شناسنامه فنی ملکی، ضامن ساختمانی استاندارد
رئیس کانون سازندگان مسکن و ساختمان کشور بیان کرد: فردی که ساختمانی را خریداری می کند که بزرگ‌ترین سرمایه هر فردی هم است، حق دارد که مشخصات ملک خود را در یک سند قانونی در اختیار داشته باشد. زمانی که شناسنامه فنی ملکی ساختمان نباشد در واقع خریدار در حال تهیه یک محصول غیر استاندارد است.
محمدرضا یاسایی ضمیر، ادامه داد: نظام مهندسی ساختمان طبق قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال هفتاد و سه، در هفت رشته مختلف اصلی که شامل معماری، برق و تأسیسات، مکانیک، ترافیک و شهرسازی و نقشه برداری می باشد تاسیس شده است و طبق ماده پانزده قانون، وظایفی از جمله بالا بردن کیفیت ساختمان ها را بر عهده دارد.
یاسایی، در رابطه با تفاهم نامه شهرداری برای استفاده از مجری ذیصلاح برای پروژه های ساختمانی، تصریح کرد: در سال نود و هفت، برای این تفاهم نامه حدود بیست و هفت الی بیست و هشت جلسه با شهرداری برگزار کردیم، بسیاری از مسائل کارشناسی و چکش کاری شد، اما نهایتا به یک تفاهم نامه ای رسیدیم که صنف انجمن سازندگان استان تهران در آن وجود نداشت در حالیکه قرار بود یک تفاهم نامه ۳ جانبه بین شهرداری، نظام مهندسی و صنف انجمن سازندگان مسکن و ساختمان باشد.
رئیس کانون سازندگان مسکن و ساختمان کشور گفت: از زمانی که این تفاهم نامه بسته شد یک سری تمهیدات لازم داشت که از طرف نظام مهندسی انجام شد، اما نیازمند هماهنگی بهتری بود. مقرر گردیده بود که سامانه نظام مهندسی به سامانه شهرداری لینک شود، هم‌چنین بعد از آن نیز دستورالعمل اجرایی نوشته شد اما هنوز بسته نشده است به همین دلیل تا الان مشکل به قوت خود باقی است.
وی ادامه داد: هر محصولی یک دفترچه راهنما که حاوی کیفیت آن محصول است را دارد حال فردی که ساختمانی را خریداری می کند که بزرگ‌ترین سرمایه هر فردی هم است، حق دارد که مشخصات ملک خود را در یک سند قانونی در اختیار داشته باشد. زمانیکه شناسنامه فنی ملکی ساختمان موجود نباشد در واقع خریدار در حال تهیه یک محصول غیر استاندارد است.
منبع: ساختمان آنلاین

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اردیبهشت ۰۰
457 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0