معاون استاندار بوشهر مطرح کرد

اجرای پیوست مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان توسط نظام مهندسی بوشهر

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: پیوست مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان در دستور کار راه و شهرسازی استان بوشهر قرار دارد که اجرای این مهم برای سازمان نظام مهندسی این استان لازم است.

کد خبر: 2196 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ آذر ۹۵ - ۵:۰۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،سیدمحمدحسن باستی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی محیط و فضاهای شهری استان بوشهر برای معلولان و جانبازان با تاکید بر عملیاتی شدن تصمیمات ستاد مناسب‌سازی اظهار داشت: انتظار می‌رود مصوبات کمیته‌های مناسب سازی محیط ویژه معلولان در شهرستان‌های استان بوشهر اجرایی و عملیاتی تا مطالبات به حق معلولان و جانبازان محقق شود. مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان توسط نظام مهندسی

مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان توسط نظام مهندسی

سازمان نظام مهندسی ساختمان بوشهر

 مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان توسط نظام مهندسی

وی با بیان اینکه در استان بوشهر ۱۹ هزار معلول وجود دارد، تصریح کرد: بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ تن از این افراد از ناحیه پا معلول هستند که لازم است محیط‌ها و فضاهای شهری برای استفاده از خدمات عمومی، رفاهی، اداری و درمانی برای آنها فراهم شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه جمعیت معلولان ۱٫۲ درصد جمعیت شهری استان بوشهر به خود اختصاص داده‌اند، افزود: انتظار از مسئولان و متولیان امر می‌رود محیط برای دسترسی معلولان در همه عرصه‌ها فراهم شود.

باستی با تاکید بر نقش حاکمیتی فرمانداران در اجرایی شدن مصوبات کمیته‌های مناسب‌سازی شهرستان‌ها بیان کرد: نقش فرمانداران در مسئولیت‌های اجتماعی بسیار مهم است که اجرایی شدن طرح‌های مناسب سازی فضا برای معلولان توسط دستگاه‌های مختلف باید بجد پیگیری و عملیاتی شود.

وی با تاکید بر نقش مهم شهرداران در فراهم‌سازی دسترسی سهل‌تر معلولان به فضاهای مختلف شهری گفت: شهرداران باید در این عرصه جوابگوی معلولان باشند، چراکه فضای مناسبی برای تردد این قشر در شهرها باید فراهم شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر محیط‌سازی در پارک‌ها و بوستان‌های شهری برای استفاده معلولان تصریح کرد: پارک‌ها باید بگونه‌ای طراحی و ساخته شود تا هر نوع معلول با هرگونه شرائط جسمی بتواند از این محیط تفریحی استفاده کند.

باستی با اشاره به راه‌اندازی تیم‌های فنی در شهرستان‌ها برای نظارت بر ساختمان‌ها و اماکن عمومی و خدماتی برای رعایت ضوابط مناسب‌سازی افزود: کمیته و تیم فنی در همه شهرهای استان بوشهر برای بررسی و کنترل طرح‌ها راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمران شهری شهرداری‌های استان بوشهر افزایش یافته است، گفت: شهرداری‌ها علاوه بر تخصیص اعتبارات از محل تملک دارایی، ۲ درصد نفت، منابع داخلی از اعتبارات ارزش افزوده و عوارض آلایندگی برخوردار هستند، بگونه‌ای که سال قبل ۲۸۰ میلیارد تومان در اختیار شهرداری‌های استان بوشهر از این محل قرار گرفت.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر توجه به مناسب‌سازی فضاهای مساجد و حسینیه‌های استان بوشهر برای استفاده معلولان خاطر نشان کرد: ورود به مساجد و حسینیه‌ها بگونه‌ای باید طراحی و ساخته شود تا امکان حضور همه افراد با هر نوع معلولیتی فراهم شود که در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه باید این مهم را مورد توجه قرار دهد.

باستی با تاکید بر این نکته که صدور پایان کار ساختمان‌های عمومی در شهرها باید منوط به اجرای طرح مناسب‌سازی باشد، گفت: هیچ مرکز خدمات عمومی، اداری و ورزشی نباید مانع از ورود معلولان باشد که این مهم در همه عرصه‌ها با مناسب سازی فضا باید کنترل و نظارت شود.

وی افزود: برای فراهم شدن استفاده معلولان از خودپردازهای بانکی و عابربانک‌ها باید ضوابط مناسب‌سازی رعایت شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تاکید بر پیوست مناسب‌سازی در اجرای طرح‌های خدماتی و اداری بیان کرد:  پیوست مناسب‌سازی فضاهای شهری برای معلولان در دستور کار راه و شهرسازی استان بوشهر قرار دارد که این مهم برای سازمان نظام مهندسی این استان لازم الاجراست.

مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان توسط نظام مهندسی

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

مناسب‌سازی فضای شهری ویژه معلولان توسط نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ آذر ۹۵
1398 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0