مدیرکل تعاون مازندران خبر داد :

انعقاد تفاهم‌نامه به‌کارگیری مسؤول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی بین اداره کل تعاون و سازمان نظام مهندسی مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: تفاهم‌نامه به‌کارگیری مسؤول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی بین این اداره‌کل و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان منعقد شد.

کد خبر: 1777 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۵ آبان ۹۵ - ۱۰:۲۹ ق.ظ

 به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)،شهرستان ساری، کامران اصغری امشب در جلسه تفاهم‌نامه به‌کارگیری مسؤول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی استان، اظهار کرد: آیین‌نامه به‌کارگیری مسؤولان ایمنی در کارگاه‌ها به منظور ارتقای سطح ایمنی و نظام‌مند نمودن به‌کارگیری افراد شایسته و واجد صلاحیت در زمینه ایمنی و پیشگیری از حوادث ناشی از کار و برای صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور تدوین شده است. انعقاد تفاهم‌نامه به‌کارگیری مسؤول ایمنی کارگاه های ساختمانی

وی افزود: این آیین‌نامه با نگاه کنترل خطرات موجود در کارگاه و شناسایی خطر و ارزیابی ریسک تدوین شده است و امیدواریم اجرای این آیین‎نامه به ایجاد انگیزه و اعمال رفتار ایمن در محیط منجر شود.

انعقاد تفاهم‌نامه به‌کارگیری مسؤول ایمنی کارگاه های ساختمانی

سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: شناسایی و مستند کردن آیین‌نامه‎ها و دستورالعمل‏‏‎های ایمنی مرتبط با فعالیت کارگاه، شناسایی خطر، ارزیابی ریسک، بازرسی مستمر از فرآیند انجام کار و شرایط کار کارگران کارگاه درباره ایمنی، ثبت آمار حوادث ناشی از کار، فرهنگ‎سازی و اطلاع‏‎رسانی موضوعات مرتبط با ایمنی، نیازسنجی، نظارت بر خرید، آموزش، تحویل و استفاده از وسایل حفاظت فردی و … از مهم‌ترین وظایف مسؤولان ایمنی است.

انعقاد تفاهم‌نامه به‌کارگیری مسؤول ایمنی کارگاه های ساختمانی

این مسؤول تصریح کرد: گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط و داشتن مدرک فنی مطابق با دستورالعمل از ضروریات در شرایط صدور تأییدیه برای فعالیت مسؤول ایمنی است.

اصغری گفت: در گذشته حداقل‌های ایمنی در شهرستان‌های استان مشهود نبود ولی امروزه استفاده از تجهیزات ایمنی و بروز رفتار ایمنی در استان لمس می‌شود و کاهش حوادث ایمنی نیز از نتایج مهم آن است که با زحمات شبانه‌روزی مدیران و کارکنان این اداره‌کل و سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران شاهد وضعیت مطلوب کنونی هستیم.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان متعهد به انجام ثبت‌نام، احراز شرایط مسؤول ایمنی برای کارگاه‌های ساختمانی، برنامه‌ریزی و معرفی برای آموزش به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اجرای طرح به‌کارگیری مسؤول ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی از سال ۹۶ در استان است.

انعقاد تفاهم‌نامه به‌کارگیری مسؤول ایمنی کارگاه های ساختمانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: این اداره‌کل نیز متعهد به برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز برای تربیت مسؤولان ایمنی براساس سرفصل‌های تعیین‌شده، است.

منبع: فارس

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آبان ۹۵
1305 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0