۳۰ درصد از سرمایه ملی در ساخت و سازها استفاده می شود

کد خبر: 278 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲ آبان ۹۵ - ۴:۴۱ ق.ظ

اصفهان – خبرنگار اطلاعات: حدود ۳۰ درصد از سرمایه ملی کشورمان در ساخت و سازها استفاده می شود در حالی که عمر مفید ساختمان درایران ۲۵ تا ۳۵ سال است. رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان در حاشیه گشایش نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان با بیان این مطلب افزود: عمر مفید ساختمان در کشورهایی که از لحاظ توسعه یافتگی عقب تر از کشورمان هستند، بالای ۱۰۰ سال است. علی زهتاب ادامه داد: یکی از عوامل کم بودن عمر مفید ساختمان در کشورمان استفاده از مصالح ساختمانی بی کیفیت است.
او با اشاره اینکه در ساخت و سازها حقوق شهروند کمتر مورد توجه قرار می گیرد گفت: متوسط زمان برای ساخت یک ساختمان در کشورمان بالای ۴ تا ۵ سال است در حالی که یک ساختمان باید در مدت ۶ ماه تا یکسال ساخته شود.
وی گفت: متاسفانه در چند دهه گذشته ساختمان ها هویت خود را از دست داده اند. همچنین احمد رضا طاهری اصل، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، یکی از علل پایین بودن عمر مفید ساختمان در کشورمان را چند گانگی در اجرای قوانین و مقررات ملی ساختمان دانست و گفت: در صنعت ساختمان ۲۲ مبحث خوب تعریف شده که وزارت راه و شهرسازی متولی اصلی اجرای آن است ولی هر سازمانی مدعی اجرای بخشی از آن شده است و چند گانگی ها در اجرای آن سبب می شود تا قوانین و مقررات و استانداردها اجرایی نشود و همین مساله باعث کاهش عمر مفید ساختمان ها در کشورمان شده است. همچنین معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: وقتی شهرداری طرحی را آغاز می کند تمام توانش این است که آن طرح را در کوتاهترین زمان ممکن به اتمام برساند.
ایرج مظفر به مجموعه پل های استقلال که قرار است تا پایان امسال به …

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ آبان ۹۵
2546 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0