گزارش عملکرد مناسب سازی معابر برای معلولان در گیلان

کد خبر: 980916006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ آذر ۹۸ - ۷:۴۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان بیان کرد: حضور آسان و بدون دغدغه معلولان در سطح شهر از ابتدایی‌ ترین حقوق آن ها است و نیاز است بسترهای لازم جهت حضور برابر و تقویت مشارکت افراد دارای معلولیت مهیا گردد.
قاسمیان بیان کرد: علاوه بر افراد دارای معلولیت، سالمندان، زنان باردار و کودکان در استفاده از فضاهای شهری دچار مشکل هستند و این نشانه ناتوانی یا کم توانی فضاها در خدمت رسانی برابر است.
وی ضمن تاکید بر حمایت از حقوق افراد کم توان به اقدامات سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان در کارگروه مناسب سازی اشاره داشت و افزود: این سازمان بعنوان عضو فنی و تخصصی کمیته مناسب سازی استان گیلان و شهرستان رشت اقدامات درخوری در ارزیابی وضعیت مناسب سازی فضاهای عمومی و پرتردد انجام داده است.
وی، در تشریح عملکرد این سازمان از بازدید های تخصصی صورت گرفته توسط کارکنان فنی این سازمان از ساختمان‌های عمومی استان، ادارات پرتردد استان، بانک‌ها (چهل و چهار بانک در سطح استان)، معابر کل استان (طبق تصاویر ارسالی از دفتر فنی استانداری)، سالن‌های همایش پرتردد (پنج سالن همایش)، پارک‌های بخش مرکزی شهرستان رشت و لاهیجان و فروشگاه‌های زنجیره ای پرتردد شهر رشت خبر داد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان تصریح کرد: ارزیابی وضعیت مناسب سازی فضاهای مذکور همراه با ارائه پیشنهاد و راهکار در جهت رفع موانع فیزیکی برای سهولت استفاده کنندگان کم توان و ناتوان بوده که طی مکاتباتی با استانداری، اداره بهزیستی و اداره و سازمانهای مربوطه ارائه گردیده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۶ آذر ۹۸
429 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0