چالش های حوزه ساخت و ساز در خراسان شمالی با مهارت مهندسی رفع شود

کد خبر: 976 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ آبان ۹۵ - ۱۱:۴۷ ق.ظ

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: چالش های حوزه ساخت و ساز در خراسان شمالی باید با استفاده از توان فنی و مهارت های مهندسی رفع شود.

علی اکبر رمضانی  افزود: در حال حاضر سه هزار و ۶۰۸ مهندس در رشته های مختلف عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی هستند که ۴۰ درصد این افراد را مهندسان عمران تشکیل می دهند.

وی با اشاره به برخی مشکلات سازمان نظام مهندسی ساختمان در این استان اظهار کرد: چالش های ساخت و ساز در خراسان شمالی با استفاده از توان فنی و مهارت های مهندسی باید رفع شود.

رمضانی گفت: بررسی و رفع چالش های ساخت و ساز تاثیر مثبتی در ارتقاء حوزه شهرسازی خواهد داشت.

وی با تاکید بر آشنایی مردم و مهندسان با ملزومات ساخت و ساز افزود: استفاده از مصالح نوین و خودداری از استفاده مصالح غیراستاندارد و بی‌کیفیت باید در ساخت ‌و سازها مورد توجه قرار بگیرد.

رمضانی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری امسال به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در این راستا اقداماتی از جمله توجه به صرفه جویی را انجام می دهد، چرا که در مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان نیز آمده و شامل ضوابط لازم جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان است.

وی تاکید کرد: به کارگیری مجری ذی ‌صلاح نیز در راستای حفظ سرمایه‌های ملی موثر است و اجرای این امر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند صورت بگیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی گفت: درصد بالایی از ثروت ملی در حوزه ساختمان به کار گرفته می شود از این جهت باید به تمام جوانب آن از جمله مشکلات، موانع، بحران ها و … توجه داشت.

منبع: نسیم نیوز

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ آبان ۹۵
1482 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0